Gå til innhold

Tenker du på om produkta er testa på dyr?

Anbefalte innlegg

Gjest #Spidergirl#
Skrevet

Eg prøver å vera bevist å unngå visse produkter men det kan by på utfordringar.

Det er ofta veldig vanskeleg å finna ut kva som er testa og kva som ikkje er det. Noah har ei grei liste synest eg. På begge deler. Det var ganske overraskande lesing.

Eg er ein ivrig brukar av Oriflame. Men eg saknar shaving produkt som ikkje er testa og bra shampoo. Så nokon ganger må eg ty te ting som er testa. Det irriiterar meg.....

Grunnen til at eg er bevisst på dette er fordi eg er dyreelskar og litt opptatt av miljø.

http://www.kosmetikk.info/kosmetikk_droppe.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, må innrømme at det tenker jeg overhodet ikke på når jeg velger produkter.

Gjest Chantal
Skrevet
Nei, må innrømme at det tenker jeg overhodet ikke på når jeg velger produkter.

Ikke jeg heller.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg prøver, men samtidig er det et dilemma at selv om sluttproduktet ikke er testet på dyr, så kan mange av ingrediensene være det.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg kjøper mye på Body Shop av den grunn at jeg vet at ingen ting der er testet på dyr. Hvis det er en spesiell parfyme eller sminke jeg har lyst på er det ikke alltid jeg sjekker på forhånd. Men jeg har nesten ingenting som er testet.

Gjest Gjest
Skrevet

Selvsagt.

Godtar kun fixed-cut-off date, pga at det hjelper ikke om de sier produktet ikke er testet på dyr, når de har testet hver enkelt ingrediens som blir eksprimtentert fram.

Søker på nett, og er jeg i tvil så spør jeg rundt på dyrevernsforum, er jeg fortsatt i tvil, så kjøper jeg det ikke.

Skrevet (endret)

Joda, jeg gjør det. Dessverre er det svært dårlig utvalg, synes jeg ihvertfall, på produkter som ikke tester på dyr. F. eks når det gjelder hårprodukter har jeg bare funnet produkter som har hjulpet på meg fra merker som dessverre tester på dyr. Siden jeg har blant annet eksem i hårbunnen etc så har det vært veldig vanskelig for meg å finne gode produkter. F. eks så liker jeg ikke produktene til The Body Shop, dessuten er det altfor langt unna meg til at jeg drar inn og handler der flere ganger i uka. Men hvis jeg finner et godt produkt som ikke tester på dyr så vil jeg selvsagt bruke det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Jeg leter ikke aktivt etter det, men jeg synes alltid det er et pluss at gode produkter ikke er testet på dyr, så dersom jeg finner noe dyrevennlig jeg liker er det en ekstra stjerne i boka. Men for meg er pris, kvalitet og effekt viktigere enn dyretesting. Dessverre?

Skrevet

Jeg må si at jeg ikke er flink med sånn, finner jeg noe jeg liker så kjøper jeg det uten å tenke på at det kan ha vært testet på dyr...

Skrevet

Jeg prøver å være kjempebevisst på det. Forøvrig fikk jeg en oppdatert liste på det i et blad her om dagen som jeg skal klippe ut å henge på kjøleskapet. Loreal tester på dyr og er ikke med på denne listen.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg prøver å være kjempebevisst på det. Forøvrig fikk jeg en oppdatert liste på det i et blad her om dagen som jeg skal klippe ut å henge på  kjøleskapet.  Loreal tester på dyr og er ikke med på denne listen.

I hvilket blad fant du denne lista?

Jeg er forresten veldig bevisst på å ikke bruke produkter som er testa på dyr, men jeg har litt det samme problemet som trådstarter: hårfjerning... Det er nesten umulig å finne shaving gel (eller høvler, for den saks skyld... eller voks eller krem) som ikke er testa på dyr... :sur: Samme med tannbørster og tannkrem, forresten.

Skulle ønske det ble litt mer fokus på dette her i Norge, det skulle vært enkelt å finne ut om et merke tester på dyr eller ikke... :forvirret:

Skrevet

Når det gjelder dyrefòr velger jeg bevisst bort produkter jeg vet er testa på dyr.

Gjest Gjest
Skrevet
Når det gjelder dyrefòr velger jeg bevisst bort produkter jeg vet er testa på dyr.

Hva velger du i stedet? Veldig mange merker med dyrefôr er nok testa på dyr. Jeg har jobba på forsøksgård i Norge, og der gjorde de mange fôringsforsøk. Det var virkelig ikke verre enn at dyra ble holdt på helt vanlig vis og gitt ulike fôrmengder for å måle utnyttelse og tilvekst. Ellers er jeg enig i at det bør være unødvendig med stadig pågående forsøk for å teste om katter fortsatt liker kylling, liksom...

Skulle gjerne vært enda mer bevisst på å velge bort produkter som er testa på dyr, men i praksis bruker jeg stort sett etiske produkter. Helsekostprodukter og Clinique. Når det gjelder alt annet; klær, medisin o.l er jeg nok ikke like gjennomtenkt.

Skrevet

av sminke gjør jeg det, kjøper stort sett kun bodyshop hovedsakelig pga at de ikke skal teste på dyr.

hudpleie bruker jeg bare dr.H.

når det gjelder hårprodukter derimot har jeg igrunnen ikke vært like flink.

Skrevet
Hva velger du i stedet? Veldig mange merker med dyrefôr er nok testa på dyr. Jeg har jobba på forsøksgård i Norge, og der gjorde de mange fôringsforsøk. Det var virkelig ikke verre enn at dyra ble holdt på helt vanlig vis og gitt ulike fôrmengder for å måle utnyttelse og tilvekst. Ellers er jeg enig i at det bør være unødvendig med stadig pågående forsøk for å teste om katter fortsatt liker kylling, liksom...

Skulle gjerne vært enda mer bevisst på å velge bort produkter som er testa på dyr, men i praksis bruker jeg stort sett etiske produkter. Helsekostprodukter og Clinique. Når det gjelder alt annet; klær, medisin o.l er jeg nok ikke like gjennomtenkt.

Jeg velger Royal Canin, Olivers - som regel en av de.

Jeg velger bort Iams/Eukanuba, fordi jeg har lest nok skrekkhistorier.

Noen fullstendig oversikt over hvilke fòr som er testa på dyr har jeg ikke, men disse to har jeg hørt ikke er testa på dyr, og da velger jeg heller de i hylla enn de jeg har hørt bedriver fæle forsøk...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var kjempeflink til dette i tenårene, hadde en liste i lommeboka som jeg sjekket hver gang jeg handlet kosmetikk og fikk hele familien min til å kutte ut de merkene som drev med dyreforsøk.

Nå har jeg nok blitt mer kynisk og likegyldig, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...