Gå til innhold

Radiokonsesjon

monja

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig forbanna.....Hvordan kan man bare stryke ut den nest største radiokanalen i Norge med et lite pennestrøk? :evil:

Vi hører på P4 hele tiden, og etter min mening er det den beste kanalen for tiden. Regner med at dette ikke passa KrF, og at det var derfor Valgerd valgte å gi konsesjonen til Kanal 4 - noen som har hørt om den?

Det virker ikke som om de tenker på at de kaster 100 medarbeidere rett ut på gata, og siden mange er ektepar/samboere mister de hele familieinntekten. Og så 4 dager før jul da gitt....

KrF må gjerne snakke om medlidenhet og samvittighet, men selv er jeg ikke lenger så sikker på at de vet hva det egentlig ligger i de to ordene. Jeg finner rett og slett ikke ord for at man kan gjøre slik mot et media som har dekning over 94% av Norge, med en lytterskare på 25% eller

1 000 000 mennesker hver dag. En bedrift som for lengst har vist seg levedyktig og som gjennom de siste 9 årene har vokst seg større og større og blitt fryktlig populær.

Jeg, for min del synes P4 er en befrielse fordi man slipper gudstjenester på søndager og nyheter på samisk. Det må da holde at bare en kanal har dette? Vi andre svitjser da mellom kanaler vi også. Og alle de fengende programmene, ingen klassisk musikk, og endelig et tilbud til oss under 60 år.

Leste i VG idag:

"Måtte hun brenne i helvete!"

Silje Stang om Valgerd Svarstad Haugland

Jeg kan egentlig ikke si meg mer enig med Silje.

"Dette er et klart bevis for en håpløs, korrupsjonslignende tildeling"Carl I. Hagen

Flott at andre politikere reagerer........

Og det jeg synes er verst - Vårt Land er medeier i Kanal 4. Har livstroen tatt overhånd når man har valgt å gi konsesjonen videre?

Dette stinker Valgerd!!! Skam deg!!

:evil:

Støtt P4 i deres kamp for å redde radiokanalen og arbeidsplassene sine...

Skriv i gjesteboka på www.p4.no

eller støtt underskriftskampanjen på

http://www.petitiononline.com/mod_perl/sig...d.cgi?p4alive&1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den nye konsesjonen skal vist nok legge en del mer føringer for hvordan programminnholdet skal være... det vil si mere lokale innslag og mer variasjon enn det P4 har i sitt program i dag.

For meg virker det som om man egentlig ønsker å skape et nytt NRK med den tildelingen som er gjort.

Det at så mange lytter på en kanal som P4 og syns at tilbudet er veldig bra, ja det betyr tydligvis ikke så mye for de som tildeler konsesjoner.

Vi vanlige mennesker er jo ikke i stand til selv å bedømme hva som er god radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: P4 er en søplekanal.

Så: De har hele tiden visst at de må søke en ny konsesjon, og konsesjoner er midlertidige og skal ikke tas som en selvfølge.

Dessuten: At Silje Stang er fortvilet og rasende og sier dumme ting, er så sin sak - men å gjengi det på førstesiden med krigstyper - er av VG ufint, smakløst - og gir meg enda en grunn til å aldri ta en den blekka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å ha så liten tro på politikere at de tar en slik avgjørelse med "bare et pennestrøk".

P4 har fått advarsler hvert år de siste seks årene for at de ikke holder hva de hadde lovet, og hva som ble satt som krav for å få konsesjon som allmennkringkaster. Det er ting som ble vedtatt for mange år siden, og ikke noe som KrF bare plutselig finner på fordi de har lyst, eller fordi Vårt Land er en av initiativtakerne.

Jeg ser det også som vanskelig å ta hensyn til at noen ansatte har funnet hverandre og blitt samboere eller gift. Tingen er at de ikke har gjort jobben sin.

Så kan en mene hva en vil om kvaliteten på P4, eller at Svarstad Haugland gjorde dette like før jul når det ikke var nødvendig.

Jeg kommer ikke til å skrive under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive under! Vi trenger IKKE flere NrK lignende radiokanaler. Hva i all verden skal jeg høre på fra 1 januar 2004? Valgerd og gjengen har gjort en elendig jobb i mine øyne. La Kanal 4 få P5 konsesjonen, så får vi beholde p4 som det er!!!

Det er nemlig befriende herlig å slippe dansebandmusikk og gudstjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive under! Vi trenger IKKE flere NrK lignende radiokanaler. Hva i all verden skal jeg høre på fra 1 januar 2004? Valgerd og gjengen har gjort en elendig jobb i mine øyne. La Kanal 4 få P5 konsesjonen, så får vi beholde p4 som det er!!!  

Det er nemlig befriende herlig å slippe dansebandmusikk og gudstjenester.

Ok, her ser man - jeg hører nemlig alltid på P3 - for å slippe dansebandmusikk og gudstjenester... noe jeg får i rikt monn av om jeg slumper innom P4 - i tillegg til reklamen selvsagt.

Men mitt syn på P4 er jo ikke så veldig spennende da - men jeg synes det er interessant med så ulik oppfatning av den.

Egentlig er jeg heller ikke så veldig opptatt av hvem som fikk eller får konsesjonen så lenge jeg ikke hører på. MEN jeg er rimelig forferdet over den suverene arrogansen de viser nå. Konsesjoner er midlertidige og skal ikke tas som en selvfølge.

Det er som å gå til arbeidsretten for å ha mistet jobben etter fire år... som Stortingspolitiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusenfryd: Takk for sammenligningen! Du traff spikeren på (mikrofonen) hodet!

For min del er det nettopp ikke hva en mener om P4 som er vesentlig, jeg hører innimellom på kanalen jeg (når jeg har behov for glatt bakgrunnstøy med en og annen melding om vær og føre som en av femti ganger KAN være vesentlig for meg). Det er, som Tusenfryd sier, arrogansen som irriterer meg. Det nytter ikke å skylde på alle andre når en selv ikke gjør en lovet jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal mene i denne saken og strengt tatt bryr det meg ikke så mye om P4 fortsetter eller ikke heller. Jeg hører aldri på kanalen.

De som er enige i avgjørelsen om inndratt konsesjon sier at P4 ikke har fulgt alle de retningslinjene de skrev under på da de fikk konsesjonen for 10 år siden og da burde jo saken være grei. Dessuten er det en konsesjon, altså en kontrakt med tidsbegrensning.

På den andre siden er P4 en populær kanal og kanskje de som deler ut konsesjonene burde lytte til hva folket vil ha.

For øvrig synes jeg uttalelsen til Silje Stang var utrolig barnslig! Det er ikke Haugland alene som har tatt denne beslutningen. Personangrep av denne sorten er totalt unødvendige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P4 har fått advarsler hvert år de siste seks årene for at de ikke holder hva de hadde lovet, og hva som ble satt som krav for å få konsesjon som allmennkringkaster. Det er ting som ble vedtatt for mange år siden, og ikke noe som KrF bare plutselig finner på fordi de har lyst, eller fordi Vårt Land er en av initiativtakerne.  

Jeg ser det også som vanskelig å ta hensyn til at noen ansatte har funnet hverandre og blitt samboere eller gift. Tingen er at de ikke har gjort jobben sin.  

Men ifølge dagens Vg så var "ikke tidligere prestasjoner tatt med overhodet", men at dette var en "skjønnhetskonkurranse".

Hadde hun sagt avgjørelsen var basert hovedsaklig på bakgrunn av P4 brudd på konsesjonsvilkårene så tror jeg nok folk hadde skjønt det.

De fleste skjønner en må ta straffen når en gjør noe ulovlig liksom.

Synest Valgerd S. virker litt arrogant jeg.

Så: De har hele tiden visst at de må søke en ny konsesjon, og konsesjoner er midlertidige og skal ikke tas som en selvfølge.

Ja, der er jeg veldig enig. Men jeg synest det samtidig er litt rart å legge ned en radio stasjon som faktisk ER populær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en del på P4 før, men de programmene jeg hørte på ble etterhvert så intetsigende at nå skrur jeg forbi. At det i tillegg kommer reklamesnutter hele tiden gjør det ganske masete etter min smak.

Nå blir reklamen ikke borte, men jeg håper på en kanal men litt mer innhold. Får bare håpe de holder seg unna andakter o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Kommer ikke til å savne P4 med sitt reklamemas og "hyper-kule" og ekstremt slitsomme programledere. Norges beste radiokanal er NRK P3.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå slipper vi jo ikke reklamemaset selv om kanal 4 tar over.... Det er jo nettopp dette konsesjonen dreier seg om; riksdekkende, REKLAMEFINANSIERT radiokanal.

Ikke legger noen ned P4 heller, de må gjerne fortsette å drive, men ikke som den eneste riksdekkende kanalen som er reklamefinansiert.

Jeg har ikke tatt stilling til om dette er riktig, da jeg ikke kjenner innholdet i verken søknaden til kanal 4 eller den P4 har sendt. Men at P4 burde ha vært forberedt på at de KUNNE tape, det er klart. De har tatt konsesjonen som en selvfølge, mens de kanskje burde sett søknaden som en anledning til selvransakelse og produktforbedring.

At 2 millioner hører på kanalen, er ingen grunn til at de skal fortsette, jeg ville finne det rart om ikke nye kanal 4 vil få samme lyttertall i løpet av ett års tid. Dette har med dekning å gjøre, ikke nødvendigvis kvalitet. Konkurransen med NRK P1 er sær, da kanalene dekker ulike ønsker/behov. Det samme gjelder vel forsåvidt konkurransen med P3.

Nei, jeg gleder meg til å høre hva kanal 4 kan bidra med, selv om jeg fremdeles må finne meg i teite reklameavbrudd. Tenk så deilig om bedriftene kunne finne ut at radioreklame må lages særskilt, og ikke som en revidert versjon av en TV-reklame.......

Blir forøvrig skeptisk når jeg hører at Valgerd muligens har tatt en avgjørelse på tvers av innstillinger her. Jeg er (som mange andre) ikke særlig glad i dama - men vil ikke tro hun har åpent har foretatt saksbehandlingsfeil i denne saken. Det finner vi vel ut.

Forøvrig er både Siljes utsagn og trusler om milliardsøksmål helt idiotiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame vil det alltid være på radiokanaler.

Derfor er det kjekt med stereo og et titalls cd`r i bilen : )

Syntes denne handlingen var RIMELIG SMAKLØS og har nå enda mer mot denne "kulturministeren" vår enn på lenge.

Er forøvrig knakende enig med frk. Stang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...