Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 I går hadde jeg en diskusjon med en jeg kjenner, og det kom fram at han mente at å være homofil er et bevisst valg man tar en gang i livet. Han mente altså at homofile "kunne skylde seg selv", og at hvis de virkelig ville så "trengte de ikke" å være homofile, men kunne bare bli heterofile. Han hevdet også at dersom jeg var drittlei av menn så kunne jeg bare vende om og bli sammen med ei jente. Jeg er veldig uenig med han. Selv tror jeg ikke at hvem som helst bare kan bli homofil/heterofil/bifil, men at man har visse preferanser. Merket at jeg ble skikkelig provosert i går av denne diskusjonen, og spør derfor her om hva dere tror om dette?
Arkana Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Synes det er helt absurd at noen tror at de velger å være homofile, velger de selv å være heterofile kanskje? Jeg tror i allefall ikke at dette er et valg, men noe man er født med.
Gjest Bellatrix Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Jeg tror heller ikke man velger legning. Jeg kjenner homofile som har visst at de var det helt siden barndommen, og som er blitt utstøtt av familie og venner da de sto fram. Det tror jeg ingen velger.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 han du snakket med er jo bare helt på trynet Nei, DU har rett MissA
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Kompisen din er muligens bi siden han mener det ville vært så lett å bytte på å være sammen med gutter og jenter? Jeg er hetero, og kunne aldri blitt sammen med ei jente - de er rett og slett ikke tiltrekkende for meg.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Synes det er helt absurd at noen tror at de velger å være homofile, velger de selv å være heterofile kanskje? Jeg tror i allefall ikke at dette er et valg, men noe man er født med. ← Ja, det er det jeg mener også!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Kompisen din er muligens bi siden han mener det ville vært så lett å bytte på å være sammen med gutter og jenter? Jeg er hetero, og kunne aldri blitt sammen med ei jente - de er rett og slett ikke tiltrekkende for meg. ← Ja, det samme tenkte jeg nå nettopp.. Fyren er egentlig litt homofob, og jeg tror det er der det hele kommer fra. Om jeg sier til han at siden han mener det er et valg man tar hvem man vil forelske seg i, så må jo det bety at alle er bifile (og dermed også han), så blir han nok litt satt ut
punktom Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Du pratetet nok med en erke-homofob som egentlig er langt langt inne i skapet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Ja, det samme tenkte jeg nå nettopp.. Fyren er egentlig litt homofob, og jeg tror det er der det hele kommer fra. Om jeg sier til han at siden han mener det er et valg man tar hvem man vil forelske seg i, så må jo det bety at alle er bifile (og dermed også han), så blir han nok litt satt ut ← Ja, jeg ville taklet diskusjonen på den måten: "Selv om du kanskje like lett kan være sammen med menn som kvinner, betyr ikke det at alle vi andre kan det. Noen er homofile, noen er heterofile, og du ser ut til å være bifil." Gøy når homofobe møter fordommene sine i døra
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Du pratetet nok med en erke-homofob som egentlig er langt langt inne i skapet. ← Jeg prøver å si til han at de som er mest homofobe ofte er homofile selv, men er homofobe som "skalkeskjul", men da prøver han å kverke meg Bra det ikke bare er meg som ser den sammenhengen
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Ja, jeg ville taklet diskusjonen på den måten: "Selv om du kanskje like lett kan være sammen med menn som kvinner, betyr ikke det at alle vi andre kan det. Noen er homofile, noen er heterofile, og du ser ut til å være bifil." Gøy når homofobe møter fordommene sine i døra ← Hahaha! Det skal jeg si til han neste gang jeg snakker med han
Sjura Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Huff, det er egentlig ganske trist at enkelte ikke bruker hodet sitt bedre enn som så! Dere tok et aktivt valg for å bli heterofile sant? Men om jeg kunne, så ville jeg ikke velge anerledes. Da måtte jeg jo velge å IKKE være sammen med den beste jenta i hele verden...
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #14 Skrevet 3. juli 2006 Huff, det er egentlig ganske trist at enkelte ikke bruker hodet sitt bedre enn som så! Dere tok et aktivt valg for å bli heterofile sant? Men om jeg kunne, så ville jeg ikke velge anerledes. Da måtte jeg jo velge å IKKE være sammen med den beste jenta i hele verden... ← Ja, i følge han så var også det et aktivt valg.. *Oppgitt*
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 3. juli 2006 #15 Skrevet 3. juli 2006 Tyskerne sendte homofile til Auschwitz, så høyst sannsynlig er det ikke frivillig. Likevel, fyren må jo få lov til å ha sin teori.
Gjest King James Skrevet 3. juli 2006 #17 Skrevet 3. juli 2006 Nei man velger det ikke. Man blir født slik.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #18 Skrevet 3. juli 2006 Han kompisen din viser i hvert fall klart og tydelig at han verken leser eller tar til seg av all den informasjonen som faktisk finnes om seksuelle legninger. Det er typisk for uvitende mennesker å være så påståelige - de vet jo så lite at de ikke skjønner hvor lite de vet.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. juli 2006 #19 Skrevet 3. juli 2006 Han kompisen din viser i hvert fall klart og tydelig at han verken leser eller tar til seg av all den informasjonen som faktisk finnes om seksuelle legninger. Det er typisk for uvitende mennesker å være så påståelige - de vet jo så lite at de ikke skjønner hvor lite de vet. ← Ja, du har nok rett i det!
Viviwoom Skrevet 3. juli 2006 #20 Skrevet 3. juli 2006 Velge å være homofile? Med tanke på all dritten de homofile og lesbiske har måttet ta opp igjennom årene, så ville de jo være helt skrudd i hodet dersom de valgte å gjennomgå noe sånt? Jeg har jo ikke valgt å være heterofil, men det ble sånn allikevel, gitt. Tror bare folk er slik som de er, rett og slett. Det er ett av livets mysterier, som man bare må akseptere
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå