Gjest Tove Lie Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Satt på verandaen på jobb idag å tok en røyk. Plutselig kommer en humle flyvende rett i ruta. Hørte bare et lite klask og humla fløy videre. Jeg begynte da å tenke på at humla burde jo vært svimeslått etter sammenstøtet, det ville normalt sett vi mennesker vært. Lurte også på om de får vont når de klasker i ruter eller andre flater som står i veien for dem. Er det noen med ærfaring på dette området her, eller noen med samme tanker eller spørsmål som meg?
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Hva i helvete??? En bie kræsja i vårt verandavindu også, bare at jeg røykte ikke. Hvem er du egentlig?
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Humlen har så liten egenvekt at et sånt sammenstøt ikke lager så stor skade, og antakelig er ikke farten så stor heller. Humler er jo elendige flygere egentlig... videre har de en ganske hard kropp selv om de har masse pels utenpå... den pelsen demper vel sammenstøtet også antar jeg
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Hva i helvete??? En bie kræsja i vårt verandavindu også, bare at jeg røykte ikke. Hvem er du egentlig? ← Jeg er bare en gjest som hadde lyst til å prøve å signere med Tove Lie. Var bare litt fristende skjønner du. Men nå har jeg som sagt gjort det, å skal aldri gjøre det igjen. Heter ikke det engang. Men min lille filofisering over krasjende humler er ihvertfall sann.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 thiho. Ok. Men det var et bøst sammentreff!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Det samme gjelder hvis du "drar til" en flue så flyr den videre fordet! Eller om du dytter et insikt ned fra en stor høyde så krabber den videre :klø:
Gjest ts Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 thiho. Ok. Men det var et bøst sammentreff! ← Jeg syns du tar det med fatning.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Det samme gjelder hvis du "drar til" en flue så flyr den videre fordet! Eller om du dytter et insikt ned fra en stor høyde så krabber den videre :klø: ← Merkelig. <hvis vi detter ned fra et fjell eller blir klaska til med en gjenstand som er 10 ganger så stor som oss selv så blir vi jo slaåå i svime og mørbanka
Gjest ts Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Humlen har så liten egenvekt at et sånt sammenstøt ikke lager så stor skade, og antakelig er ikke farten så stor heller. Humler er jo elendige flygere egentlig... videre har de en ganske hard kropp selv om de har masse pels utenpå... den pelsen demper vel sammenstøtet også antar jeg ← Kanskje det er derfor de har det pelslaget utenpå kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Kanskje det er derfor de har det pelslaget utenpå kroppen. ← Så hvis jeg tar på pelskåpa og hopper utfor et fjell, så vil jeg overleve?
Gjest ts Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Så hvis jeg tar på pelskåpa og hopper utfor et fjell, så vil jeg overleve? ←
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 Tror jeg skal ta patent på pelsfallskjermer. Eller hva med pelsfly? Flya kan dette ned så mye de vil, alle overlever.
Gjest Pet Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Tror jeg skal ta patent på pelsfallskjermer. Eller hva med pelsfly? Flya kan dette ned så mye de vil, alle overlever. ← Der fikk jeg meg en god latter før jeg køyer! Takk og god natt!
Sniglå Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Syns jeg ser de deler ut pelskåper i stedet for fallskjermer når de evakuerer på et fly!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 Humlen har så liten egenvekt at et sånt sammenstøt ikke lager så stor skade, og antakelig er ikke farten så stor heller. Humler er jo elendige flygere egentlig... videre har de en ganske hard kropp selv om de har masse pels utenpå... den pelsen demper vel sammenstøtet også antar jeg ← Dette tror jeg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå