Gå til innhold

Sukk

Anbefalte innlegg

Gjest Dallandra
Skrevet

Nå har guttene vært ute og funnet seg en malerkost i ei bøtte med vann. Nå har de kvitmaling i panna begge to etter å ha malt trappa kvit. Huff. Må vel vaske dem i olivenolje i kveld tenker jeg, kan ikke akkurat dra fram white spirit-flaska heller. Nå lurer jeg litt på hvor i all verden vi skal gjøre av ting for at de skal være utenfor rekkevidde, får vel installere hvelv med DEN låsen på eller noe sånt tenker jeg. Heldigvis har svigers + svigerinna dratt hjem, hadde de vært tilstede med sin ever present evne til å krisemaksimere ting jeg ikke gidder å bruke så mye energi på hadde jeg antageligvis tilta. Eller iallfall låst meg inn på soverommet vårt (forsåvidt en enkel sak ettersom døra kun kan åpnes innenfra hvis den er lukket innenfra). Nå frykter jeg for at de skal gjøre alvor av tankene og ideene sine om å flytte oppover hit til oss, jeg er ikke helt sikker på at det vil gå særlig bra med svigers, og spesielt hun svigerinna, mindre enn en dagsreise unna. De, iallfall svigers, er verdens snilleste, men det er akkurat passe at de kommer og blir en 3-4 dager annenhver måned. Sukk hjerte men brist ikke. Her kunne jeg liret av meg på kilometersvis men det blir litt drøyt og utleverende føler jeg, selv om det ville vært en utrolig lettelse uten at det ville ført noen vei.

Nå driver guttene og strør utover pappans steinsamling fra den gangen han var gutt og tok med seg en stein fra ethvert feriested. Denne samlingen gråstein hadde svigers med seg oppover nå, de rydder i hus og loft og tenkte vel mannen min kunne ha glede av å se igjen denne samlingen. Vel, vi er skjønt enige om at gråstein har vi nok av her oppe, så de kunne vel spart seg for den transporten. Guttene synes det er gøy å bære småstein rundt i en pose da, så jeg får vel huske å tenke på den gode tanken som ligger bak fremfor det faktiske resultatet som jeg kanskje ikke er like glad får. Samme får vel sies om skjortene og genserene som svigermor kjøpte til mannen min på salg, sånn at vi skulle slippe å bruke penger på klær til ham i disse trange tider. Huffameg. Ikke bare pent. Kunne heller gitt meg penger til å kjøpe noe til ham? Eller latt ham plukke ut noe selv? Mannen min får ikke gå i kortarma gammelkallstripete skjorte. Kanskje barnehagen trenger maleskjorter? Huff nå er jeg stygg igjen. De er jo så snille og det er jo gjort i beste mening og jeg sliter med å være takknemlig litt for ofte. :(

Kanskje gjøre noe istedenfor å sitte her og sutre og klage.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Glem den svigermora og dattera til neste gang de kommer på besøk.

Nyt sommeren, hvis du er sliten og litt smålei, ta deg en jentekveld. Pleier og hjelpe det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...