Gå til innhold

Dessert for slankere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært flink lenge nå med slanking, men trenger noe godt en gang i blant, uten at det er for usunt.

Jeg ønsker derfor oppskrifter på desserter som ikke inneholder for mye fett, men som er lette, men gode.

Jeg er ingen tilhenger av kunstige søtstoffer, så jeg bruker heller litt sukker i stedet for kunstige ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt med vaniljekesam er godt.

Jordbær med balsamico og bittelitt sukker er også godt.

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er det jordbærsesong.

Jordbær enten naturel, med litt vaniljeyoghurt eller vaniljekesam.

Annen frukt og bær er også veldig godt i lag med vaniljekesam.

Å grille forskjellig frukt til desssert på ettervarmen gir mange muligheter, kan tre frukt på spyd, eller varme frukten i folie.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Masse godt nå om sommeren!

Spesielt melon er god dessert i seg selv, vannmelon og honningmelon, nam!

I tillegg er det vel noe is som er ganske sunn? Sans, f.eks, den med røde bær er god

Skrevet

Fruktsalat, stekt eller grillet ananas med krem/vaniljekesam, eplemos med yoghurt naturell, iskrem (f.eks. Sans) med lune bær, smoothies, enkel sorbet laget av vaniljekesam som kjøres i blender med frossen frukt.

Gjest gjesta
Skrevet

Fromasj av mager kesam, fun-lightsaft og gelantin :D Gjerne med frisk frukt og bær ved siden av.. Nesten null sukker og fett, og masse smak :) Jeg har lurt mange ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Fromasj av mager kesam, fun-lightsaft og gelantin :D Gjerne med frisk frukt og bær ved siden av.. Nesten null sukker og fett, og masse smak :) Jeg har lurt mange ;)

Kan du legge ut en oppskrift på dette? Hvor mye kesam? Hvor mye saft?

Skrevet (endret)

Melonsalat: Ulike typer oppskåret melon marinert i friskpresset appelsin, litt flytende honnig og frisk mynte.

Endret av piaf
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Skrell appelsiner og skjær ut båtene så du får vekk hinnen rundt og det hvite. Legg båten uteover et fat og dryss litt brunt sukker og kanel over. La stå litt og server med feks. vaniljekesam. Veldig godt.

Skrevet

Jeg pleier å lage en fruktsalat av 1 banan, 1 fersken eller nektarin, 1 lite eple og evt. annen frukt. Skjærer det si ganske små biter og blander det med en 0,1% yoghurt. Denne blir ganske mektig, passe søt og ganske sunn.

Gjest gjesta
Skrevet
Kan du legge ut en oppskrift på dette? Hvor mye kesam? Hvor mye saft?

Jeg lager det litt på slump jeg da, for jeg lærte det av noen treningsnarkomane byggere, som bruker det når de skal kose seg på grunn av proteininnholdet

Jeg har beregna ca. 1 boks per person, kanskje litt mindre..

Så har jeg oppi en dæsj saft og rører det godt i, det må du smake deg til selv, for det er ikke godt med hverken for mye eller for lite.. Du må ihvertfall bruke så mye at det blir farge på kesamen..

Og så ordner du passe med gelantin, jeg har brukt både pulver og plater, og jeg likte pulver best, men det er viktig at det ikke klumper seg.. Så blander du det i.. Fyller blandingen i former eller i vinglass, og setter det i kjøleskapet :)

(Jeg bruker også kesam og saft istedet for yoghurt :) )

Skrevet

Sorbetis er fett og kalorifattig :) Spiste maaaaasse sorbet når jeg slanket meg. Hvilken som helst :)

Gjest Gjest
Skrevet
Sorbetis er fett og kalorifattig :) Spiste maaaaasse sorbet når jeg slanket meg. Hvilken som helst :)

Hva slags sorbetis da Kitekatt? Lagde du selv? Er det noe spesielt merke du kan anbefale?

Gjest Narnia
Skrevet

Smoothies, frukt/fruktsalat, sorbet, lettis, saftis (særlig sånn som man lager selv, bruker fun light). Vaniljekesam, cottage cheese, pinjekjerner, nøtter o.l. er nammenam å ha ilag med!

Ble nesten litt sulten gitt... :sikle:

Skrevet
Hva slags sorbetis da Kitekatt? Lagde du selv? Er det noe spesielt merke du kan anbefale?

Nei, hvilken som helst kjøpt på butikken. Mango, jordbær, pære eller sitron har jeg brukt. Litt diverse merker. Men det må være ren sorbet :)

Gjest Gjesta
Skrevet

vaniljeyoghurt med lav fettprosent og all mulig frukt moses i blender, det er min favoritt :)

Skrevet

Dette er en av mine favoritter i sommervarmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes faktisk jordbær som ikke er kjøleskapkalde er det beste jeg kan snope nå, jeg! Trenger absolutt ikke fløte for å nyte smaken!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg jobber nå med en liten kalorifattig gele, laget av funlight-saft og gelantin.. Nok en oppskrift jeg har fått i kroppsbyggerkretser i disse deffe-tidene.. Står i kjøleskapet og godgjør seg nå :) Kommer tilbake med oppdatering om smak og om det iheletatt kan måle seg med originalen :)

Skrevet

Fun og gelatin er ihvertfall veldig godt. Blir som vanlig gele :)

Kok opp vann og rør gelatinen ut i det. Ha så i fun safta. Fun saft må ikke kokes for den kan bli rar i smaken pga søtstoffet eller noe sånt har jeg lest flere steder....

Lag det som sterk saft.

Den nye mystery er god med kesam. Et greit mellommåltid også.

http://www.aperitif.no/index.db2?id=45933

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...