mee mee Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 etter jeg begynte her inne på KG, har jeg sluttet å bruke billigkremer, slik som garnier osv.. men hva er det egentlig som er så dårlig med dem?
Gjest Elfrida Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Er det noe spesielt dårlig med dem da? Jeg har en billigkrem som jeg syns er veldig god, og det er Oil of Ulay sin uparfymerte fuktighetslotion i en hvit flaske. På samme tid bruker jeg andre produkter fra Clarins og Kanebo. Jeg har sensitiv hud, og de fleste andre billigkremer går dårlig overens med huden min, jeg blir kvisete, eller flassete, eller rødflekkete, alt ettersom. Men hvis en billig krem funker, hvorfor gå over til noe dyrere?
Gjest Narnia Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Det er generelt liten forskjell på dyre og billige kremer (i følge undersøkelser). Det man betaler ekstra for er vel gjerne merket/profilen. Jeg bruker stort sett kremer fra Vita o.l. og synes de fungerer utmerket. Har veldig "grei" og fin hud da, og velger ofte krem utfra utseende, lukt og konsistens.
Champagnepiken Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Som det står i innlegget over; det er liten forskjell på ingredienser etc. i dyre og billige kremer. Så for min del har jeg begynt å kjøpe rimeligere kremer heller enn de dyre jeg kjøpte før - bruker blant annet Olay og Nivea til daglig fuktighetspleie. Så bruker jeg heller pengene på bedre sminkeprodukter og sånt.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Jeg leste i et blad at skal man bruke penger på et hudpleieprodukt så er det viktigere å kjøpe en dyrere rens enn fuktighetskrem. Rensen var visstnok det viktigste, ikke fuktighetskremen.
Arkana Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Jeg tror, som eksperter har uttalt tidligere, at de dyre kremene smører hjernen mer enn huden. Personlig bruker jeg Olay (som flere over her), den er kjempeflott, trekker lett inn i huden, lukter svakt og behagelig og koster ikke all verden.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 (endret) Vel, man får det man betaler for En billig krem er fylt med bl a mineralolje som legger seg som en hinne utenpå huden. Da vil ikke de andre ingrediensene trenge inn i huden, og kremen vil ikke gjøre annet for deg enn å kjennes god ut akkurat mens du smører på. Stort mere gjør den ikke. Den vil ikke trenge inn i overhuden og tilføre fuktighet - det som huden trenger. Det er en grunn til at noen kremer er dyrere, nettopp pga ingrediensene og synergien mellom de. Edit: Dyrere kremer har ofte vegetabilsk olje istedet for mineralolje. Kremene er ofte dyrere pga ingrediensene. For eksempel er mineralolje så billig, derfor er kremene billigere. Endret 3. juli 2006 av Tanita
Quirky Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 De fleste parfymerimerker inneholder vel også mineralolje, mens salongmerker som Dermalogica ikke gjør det. Selv tror jeg ikke at det er sånn voldsom forskjell på billigkremer og mange parfymerikremer, men at det er en ganske stor forskjell på Nivea og Dermalogica. Et billigere alternativ enn Dermalogica er jo Dr. Haucha (helsekost). Om jeg skulle brukt noe rimeligere ville det valgt det.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Ja, ikke sant. Hvis du ser på innholdsfortegnelsen på en boks fra Nivea og en tube fra Dermalogica så vil du kanskje oppdage at det er stor forskjell på aktive ingredienser og mangelen på disse hos Nivea...
Quirky Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 (endret) Ja, ikke sant. Hvis du ser på innholdsfortegnelsen på en boks fra Nivea og en tube fra Dermalogica så vil du kanskje oppdage at det er stor forskjell på aktive ingredienser og mangelen på disse hos Nivea... ← Jeg behøver ikke lese innholdsfortegnelsen engang- huden min har blitt utrolig mye finere etter at jeg gikk over fra parfymerimerker/billigmerker til Dermalogica og M.D formulations. Det er bevis nok for meg. Endret 3. juli 2006 av Quirky
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Ja, samme her. (Mange år siden jeg gikk fra nivea og loreal sine kremer, men husker fortsatt hvor god virkning md formulations og decleor som jeg dengang brukte, hadde) :rosasmil:
Ciara Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 I prinsippet er det det samme for meg hva en krem koster, men jeg har aldri opplevd å være særlig fornøyd av kjempebillige ansiktskremer. Jeg har følsom hud i ansiktet, og har gjerne blitt irritert og tørr i huden. Til gjengjeld bruker jeg billige bodylotions ofte, og det går helt fint fordi huden jeg har ellers på kroppen ikke er sensitiv i det hele tatt.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Ja, samme her. Bodytlotionflaskene blir så fort tomme at jeg ikke alltid kan unne meg de dyreste, men det gjør ikke så mye heller, for huden i ansiktet er annerledes og trenger ekstra pleie. Likevel føler jeg en viss luksus og velvære ved å bruke bodylotions også, kjøpt på hudpleiesalonger o.l. Syns jeg merker forskjell på de også, men det er også greit å bruke andre.
Arkana Skrevet 3. juli 2006 #14 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har i allefall ikke merket forskjell når jeg har brukt dyre eller billige produkter. Jeg tror man betaler mer for selve merket og luksusfølelsen enn at det nødvendigvis er bedre kvalitet. Og det beste "beviset" for meg på at dyre produkter er bortkastede penger er alle de eldre kvinnene jeg kjenner/har møtt (jeg har jobbet mye med eldre) som aldri har brukt dyre hudpleieprodukter og som har akkurat like fin hud som de som har valgt de dyre merkene. Jeg tror dessuten at hvilken krem du bruker har svært lite å si for huden, og at det som teller er et sunt kosthold, nok vann og søvn, holde seg borte fra røyk osv. Men hvis folk vil la seg lure av dyre produkter skal jeg ikke ta fra dem gleden.
Sahara Skrevet 3. juli 2006 #15 Skrevet 3. juli 2006 Jeg bruker nesten bare Vaseline Intensive Care. Den har jeg brukt i årevis, og er fornøyd. I ansiktet bruker jeg Revitalift fra L'Oreal. Fornøyd med den også, så jeg gidder ikke bruke masse penger på dyre kremer.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #16 Skrevet 3. juli 2006 Man betaler ikke for merket, isåfall hadde Loreal vært dyrt da. Men, så lenge man er fornøyd med det man bruker, så ok. Jeg vet bare at for å pleie huden på best mulig måte så finnes det kremer som virkelig virker. Det vet f eks de som har hatt acneproblemer. Man finner ingen billigkremer med ingredienser som fruktsyrer (AHA-syrer) f eks.
lillesky Skrevet 3. juli 2006 #17 Skrevet 3. juli 2006 Jeg tror det viktigste er at man tilfører huden fuktighet (ja, og som Arkana sier: hvordan man lever, samt gener). Jeg bruker Nivea. Jo, man betaler for merket. L'oréal er et billigmerke, og har det som varemerke.
Gjest Tanita Skrevet 3. juli 2006 #18 Skrevet 3. juli 2006 Men siden Nivea er basert på mineralolje, som bare legger seg som en hinne utenpå huden, trekker ingen fukt inn i huden, som huden trenger. Så Nivea vil ikke gi deg noe spesielt annet enn å legge seg utenpå. God i øyeblikket man smører den på for konsistensen kjennes behagelig, men den gjør stort sett ikke mer. Enig i at Loreal er et billigmerke. Det er jo billig...
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #19 Skrevet 4. juli 2006 Apoteket har jo også noen alternativ. Jeg bruker Avene ansiktskrem og synes den er glimrende. Tror ikke det er mineraloljer i den. Ikke superdyr heller (150-200). Noen som vet om apotek har bodylotion uten mineraloljer??
Ciara Skrevet 4. juli 2006 #20 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har i allefall ikke merket forskjell når jeg har brukt dyre eller billige produkter. Jeg tror man betaler mer for selve merket og luksusfølelsen enn at det nødvendigvis er bedre kvalitet. Og det beste "beviset" for meg på at dyre produkter er bortkastede penger er alle de eldre kvinnene jeg kjenner/har møtt (jeg har jobbet mye med eldre) som aldri har brukt dyre hudpleieprodukter og som har akkurat like fin hud som de som har valgt de dyre merkene. Jeg tror dessuten at hvilken krem du bruker har svært lite å si for huden, og at det som teller er et sunt kosthold, nok vann og søvn, holde seg borte fra røyk osv. Men hvis folk vil la seg lure av dyre produkter skal jeg ikke ta fra dem gleden. ← I store trekk er jeg enig med deg, selvfølgelig er kosthold, livsstil og gener viktigst. Men dersom du ikke har sensitiv hud så synes jeg det blir litt feil å mene at andre lar seg lure. Jeg skulle gjerne brukt billigere kremer, men har reagert på alle jeg har prøvd. Føler meg ikke lurt fordi jeg vil unngå rødflammete ansikt. Men ja, det er sikkert en del som tåler billige kremer som bruker dyre kremer pga luksusfølelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå