Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes stadig jeg ser tråder her om hva man "kan" gå med og hva man absulott må styre unna for å være in. Selv har jeg aldri brydd meg om det, og derfor lurer jeg litt -hvorfor er det så viktig? Hva er det som gjøre at dere legger opp garderoben etter hva en eller annen moteekspert mener?

(Bare så det er sagt, er ikke ute etter å kritisere noen -jeg er bare nysgjerrig :) )

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Fordi det er gøy å pynte seg, og endre garderoben kanskje? Vi mennesker er pyntesyke og har til alle tider vært det.

Skrevet

Men man kan da være pyntesyk uten å følge moten, det trenger vel ikke være noen sammenheng der?

Gjest Chantal
Skrevet (endret)
Men man kan da være pyntesyk uten å følge moten, det trenger vel ikke være noen sammenheng der?

Jo, det er jeg enig i.

Selv så følger jeg moten hvis jeg liker moten. Ikke ellers.

For min del blir det litt dumt å følge moten til punkt og prikke når man egentlig ikke liker den. Utrolig nok så finnes det folk som gjør det.

Allikevel syns jeg mote kan være interessant da. Morsomt å se hva som kommer fremover, hva de har blitt inspirert av, hvordan ting lages, hva slags ideer designerene får, hvordan det var før vs nå, også videre.

Endret av Chantal
Skrevet

Jeg er ikke pyntesyk. Helt sant.

...tilhører jeg ikke menneskerasen da ? :forvirret:

Skrevet

Enig med deg. Ingenting galt i å bry seg om hva man går med og like å pynte seg, men jeg kan ikke begripe hvorfor noen på død og liv må gå med det som er siste mote og overhodet ikke kan gå med ting som er "ut". Det er klart at vi nok alle til en viss grad blir påvirket av moten, men det går an å tenke litt selv og finne en egen stil og ikke følge motebildet slavisk. Jeg synes til stadighet jeg ser mennesker kledt i de utroligste ting som overhodet ikke kler dem, er det ikke bedre å bruke noe som kler deg enn å være moteriktig? Du kan aldri gå feil hvis du velger noe som kler din kropp og dine farger, moten sitter nødvendigvis ikke like godt på alle.

Skrevet

Enig.

Jeg er i det siste blitt mer og mer "pyntesyk", men uten å følge moten. Jeg kjøper klær som kler meg og min kropp og som jeg føler meg flott i.

Skrevet
Jeg er ikke pyntesyk. Helt sant.

...tilhører jeg ikke menneskerasen da ?  :forvirret:

Nei, men så er du jo en delfin.

Gjest Evangelina
Skrevet

Det med å følge moten går vel gjerne på at man (noen) ønsker å fornye seg litt, få litt forandring osv. Da kan det være kjekt med nye stiler, trender og moter, som man kan la seg inspirere av. Ikke dermed sagt at man må kopiere vilt og hemningsløst, men gøy å være litt oppdatert (syns jeg). Mote er vel ikke nødvendigvis "viktig", ville ikke brukt det ordet. Heller noe som en del av oss liker å følge litt med på, men som andre overhode ikke bryr seg om. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...