Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor det passer seg å legge inn dette innlegget, så jeg endte nå opp på generell jeg :roll:

Saken er den.........................jeg får egentlig utbetalt lønning den 28 hver mnd, men siden den 28 nå er midt i jula skulle vi få utbetalt lønninga i går, den 20. Det har altså ikke skjedd :-?

Tenkte den kanskje hadde kommet inn i dag, men det hadde den heller ikke. Så vidt jeg vet har ikke bankene overføringer på lørdager¨, så sjansen for at jeg ser noe til lønninga mi i helga er vel liten. Eller kan den fremdeles komme inn i dag??

Om den ikke skulle komme inn i dag, har bankene da overføring på mandag,lillejulaften?? Dette er jo en vanlig arbeidsdag siden den falt på en mandag. Men bankene er nå litt sære de da :roll:

Kan jeg risikere å ikke få inn lønna før etter de første helligdagene i jula ???

Pliiise help :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønna bør komme inn på lille julaften ja.

Greit at en del personer har tatt seg fri denne dagen, men som du sier så er det egentlig en helt vanlig arbeidsdag.

Dessuten skal jo den transaksjonen være uavhengig av at det er noen på jobb der i det hele tatt da den skjer eleketronisk.

Skrevet

Ååååhhh, tusen takk for svar Kristian :D

Kanskje du får en liten julgave du også vet du :wink: bare jeg får lønna mi :evil:

Skrevet

Hvis lønna ikke er på kontoen din mandag morgen, kan du jo ringe jobben din og høre om det er noen forsinkelser fra deres side eller om de vet noe mer.

Skrevet

Slapp av;) Den kommer nok den 23.

Lønninger som skal utbetales til en dato som faller på en fridag/helligdag, utbetales siste arbeidsdag før denne. :)

Akkurat slik som hvis lønningsdag faller på lørdag/søndag, får du den på fredag.

Skrevet

Hei Thea!

Du kan få inn lønna di i dag lørdag også, BBS har overføringer på lørdager. Men du SKULLE hatt lønna di i går, og det er ikke bra at den ikke er på plass. Dersom lønna di ikke er på konto innen lunsj mandag, ringer du inn og klager til lønningskontoret, du har krav på lønnen din til fastsatt dato.

Bankene er forøvrig åpne både lillejulaften og selve julaften. Har jobben din gjort en feil, og de har datasystemer som gjør det "umulig" for dem å rette det opp, krever du at de skriver ut en sjekk til deg, så kan du heve den i banken og betale tilbake når du får lønn. Klart du skal ha penger til jul!!!

Skrevet

Jeg kommer til og ta opp dette uansett når jeg kommer på jobb. Det som gjør meg mest irritert er prinsippet, og det er ikke første gangen dette skjer.

Også er jeg temmelig blakk nå også :roll:

Men takk for svar :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...