Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nå har jeg bestemt meg for å krype til korset og ha med ørepropper på festival i sommer. MEN: Hva slags merke er best?

Jeg har prøvd det en gang før på konsert, men det ødela hele opplevelsen, for jeg hørte bare trommene og en gitar veldig sterkt, alt det andre, vokalen etc, ble filtrert ut. Dette var sånne oransje gummipropper som de selger billig på apoteket.

Jeg måtte bare ta dem ut (det var på Nick Cave konsert) slik at jeg fikk med meg musikken...

Noen som vet om BRA ørepropper? Bruker dere slikt i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innom i en musikk butikk (instrumenter). Der selger de gode ørepropper beregnet på konserter.

Har hatt ett par i fire år og de er kjempe flotte. Koster rundt 250 kroner.

Har de alltid liggende i veska, i tilfelle konsert. Vil ha hørselen min når jeg blir eldre...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anbefaler deg spesial-lagde ørepropper for dine ører. Jeg har ørepropper som er støpt etter mine ører. De er litt dyr (1500 kr ca), men det er verdt det. Forskjellen på disse og andre ørepropper, er at de skrur ned lyden noen hakk, istedet for å stenge lyden ute. Fungerer utmerket. Man merker jo at det er noe der, men ikke uti konserten..

Husker ikke hva det het der jeg fikk tak i det, men spør litt rundt om.

Disse øreproppene brukes ofte at trommiser, og andre musikere. Mine er spesial-laget for konserter, men det finnes også for annet støy.

Anbefales;)

Skrevet

VELDIG viktig å bruke ørepropper. Veldig kjedelig å gå livet ut med tinitus og piping. Vanlige gule skumgummi funker vel greitt om du er på konsert et par ganger i året, men om du går ofte så er det nok ok å investere i disse som fåes kjøpt på musikkforretninger(som ser ut som små juletrær, bare hvite) eller få deg støpt noen. Med de støpte kan du også bytte ut filteret som demper lyden, noen filter demper 10desibel andre demper mer.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er bare så dumt å kjøpe dyre ørepropper når man er på festival, det er nesten garantert at man mister dem... Sukk... samtidig så vil man jo høre alt. hvorfor må de ha så høyt lydnivå på konsertene, hvis det er skadelig for hørsla til folk da? hvem er det som bestemmer det???

Så kan løsningen bli å ikke stå så langt framme ved scenen... men da blir jo artistene bare noen prikker i det fjerne...

Skrevet

Fra apoteket;

De som er gule kan du bare glemme!

De grønne er ok men litt små slik at de ikke dekker 100%, så jeg liker enten de med forskjellige farger i seg, disse lligger i fargerike gjennomsiktige boksene ,eller de som er orange, de kan man putte ganske langt inni

og dermed bedre kvalitet.

De orange er 3M. http://solutions.3m.com/wps/portal/!ut...=AbcPageHandler

Pleier å handle på MATAS i utlandet, der hamstrer jeg ørepropper, bruker det hver eneste natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...