tuji Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har brodert et bilde som har små knapper på seg, og lurer på hvilken ramme jeg skal bruke til det. Knappene stikker jo ut, så på en helt ordinær ramme vil glasset være for nært. Har noen sett en ramme med avstand mellom glass og bakgrunn? Har også en gammel tøydukke som jeg har lyst til å få satt i glass og ramme før den detter fra hverandre. Er det noen som gjør sånt?
LilleBille Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Rammeverkstedet i nærheten her lager kjempefine rammer for "ting" - hvor de bygger ut - gjerne med passepartout (skrives det sånn?) - og det blir kjempefint.
tuji Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2006 Har du noen anelse om hva sånt kan koste?
LilleBille Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Nei - husker ikke. Men det var ikke helt billig (Ikke det samme som å kjøpe ramme på Ikea) - men du kan jo ta kontakt å høre med dem. Taberna ramme - evt kan det tenkes det står noe på hjemmesiden - et eller annet sted.
Gjest Gjest_tuppa_* Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 jeg kjøpte tre-dim ramme på claes olson. Den var sort , enkel og ikke dyr.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Broderte bilder skal vel ikke ha glass foran? det har aldri jeg sett.
Svart Katt Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Broderte bilder skal vel ikke ha glass foran? det har aldri jeg sett. ← Det er da ikke helt unormalt. For øvrig har jeg sett sånne rammer på IKEA, men den jeg fant nå var ikke så veldig fin (i tillegg til at det antakeligvis ikke er en sånn du er ute etter.) http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...Number=96469609
tuji Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2006 Det er ikke helt sånn jeg ser etter, nei, men du skjønner tanken. Jeg vil ha glass i rammen, for da holder det seg fint lenger. Det skal bli en gave til en ettåring, som jeg håper hun kan ha hele livet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Jeg vil ha glass i rammen, for da holder det seg fint lenger. Det skal bli en gave til en ettåring, som jeg håper hun kan ha hele livet. ← Ok. Noe sånt er ikke noe problem å fikse for en rammemaker. De bruker passparatour med ei "kasse", så legges det nytt passparatour på utsiden der. De kan bygge det ut så mye du ønsker. Sånne ting er så fine - tøydukken blir sikkert også fin.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Det er da ikke helt unormalt.Jo, glass foran broderi er ikke vanlig. rett nok er det noen som bruker det for å beskytte broderiet for støv. Med glass foran blir broderiet seende flatt ut, og preget av broderi blir borte.
Fakse Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Om knappene bare stikker litt ut så holder det kanskje med paspartou rundt broderiet for å få høyde nok? Om broderiet er i en eller annen standard bildestørrelse får du kjøpt ferdig paspartou som passer til standard-rammer (eller som du kan kutte i ytterkantene selv med en skarp tapetkniv). F.eks OBS har hatt OK utvalg av denslags har jeg sett. Du får også skåret til paspartou på rammeverksteder, de har nok et bedre utvalg av tykkelser.
tuji Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2006 Får se etter passende passepartout, da, for her i bygda viste det seg å ikke være en eneste rammemaker.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Jo, glass foran broderi er ikke vanlig. rett nok er det noen som bruker det for å beskytte broderiet for støv. Med glass foran blir broderiet seende flatt ut, og preget av broderi blir borte. ← Vel. Poenget til trådstarter var jo å IKKE ha tettsittende glass. På den måten holder broderiet seg fint lengre (blekes ikke o.l), OG stingene og stoffet klemmes ikke flatt.
tuji Skrevet 3. juli 2006 Forfatter #14 Skrevet 3. juli 2006 Nettopp. Dessuten bryr jeg meg ikke om hva som er vanlig og ikke. Mulig det er penere uten glass, men det er også penere med et rent broderi enn et som er fullt av fingermerker. Siden bildet skal henge på et barnerom, velger jeg glass.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #15 Skrevet 3. juli 2006 Vel. Poenget til trådstarter var jo å IKKE ha tettsittende glass. På den måten holder broderiet seg fint lengre (blekes ikke o.l), OG stingene og stoffet klemmes ikke flatt. ← Vel. Det du siterer var svar på et annet innlegg - ikke på trådstarter sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå