Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Jeg har så lyst til å være pen. Hvordan blir jeg det? Jeg har så lyst til å være en som andre ser på som velstelt, bra kledd og onkelig. Jeg har så lyst til å føle meg fresh. Utgangspunktet er sørgelig. Er 160cm høy og veier 70 kg (så ja, jeg kunne nok tatt av noen kg, men det er ikke gjort på dagen da.) Er altså kort og litt lubben, med tykke armer og lår. Også er det det veldig tørre håret mitt da. Har krøller så det ser tørt ut selv om jeg bruker masse bra hårkurer ofte, og klipper det regelmessig. (det ser liksom slitt ut selv om det ikke er det.) har egentlig masse klær, og kjøper stadig noe nytt, men jeg føler at jeg hele tiden kommer hjem med klær som ikke passer meg, men som jeg vet ville være kjempehippe på andre. Så ligger de der da, de høye helene, og de kule buksene. Er egentlig veldi opptatt av mote, og leser mye blader, og syns det er gøy. Men problemet er jo at jeg fint kunne plukket ut kule klær til andre, men så ser jeg ut som en dust selv. Ok, selvtillitten er kanskje ikke helt på topp, men kanskje det er sånn å runde 30. Plutselig så passer det ikke lenger, det som passet før.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 ok! det første du må gjøre er å finne ut hva som passer din fasong, og finne hva som fremhever det du vil skal fremheves. et tips der er å se motepolitiet, den engelske versjonen selvsagt. de damene der er SÅ flink. når du har gjort det blir shoppingen så effektiv, man sonderer terrenget og kaster ikke bort tida på plagg som ikke passer. stikkord er utringning, innsvingning(men ikke trangt om man er litt lubben), jeans med ganske lavt liv og gjerne bootcut. lengden på armene bør ikke være kort, men trekvart, hvis du da ikke har veltrente armer... lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Kanskje en frisørtime kan få deg til å føle deg mer fresh! En bra frisør kan gjøre underverker for selvtilliten og utseendet! (og en dårlig frisør kan gjøre vondt verre...) Kanskje du kan ta et sminkekurs for å få litt nye ideer?
Gjest d'Arc Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 En mer positiv innstilling til deg selv hadde nok hjulpet.
Prinsesse på erten Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Her finnes både kortsiktige og langsiktige tiltak. Kortsiktige: 1. Ta et oppgjør med klesskapet ditt. Det du vet ikke passer fasongen din legger du til side. Denne esken kan du se på som en premie hvis du klarer å ta av noen kilo (se langsiktige tiltak). Når du har gjort dette kan du ta en liten oppsummering av hva du trenger av nye klær. Gjør deretter som gjest foreslår over: Kjøp kun klær med utgangspunkt i hva fasongen din passer. Bestem deg på forhånd for hva du er på jakt etter og forsøk holde deg til dette når du går i butikker. 2. Ta en tur til frisøren. La han/henne foreslå en frisyre for deg. Ofte lønner det seg å høre på rådene fra frisører. Hvis det er en flink frisør da, vel og merke. 3. Utnytt den fine været til å skaffe deg en gylden farge. Det hjelper ofte på min selvfølelse. Langsiktige: 1. Forsøk å ikke dra deg selv ned med negative tanker om deg selv. Det er lettere sagt enn gjort, men dette må du jobbe med... 2. Begynn å trene (om du ikke gjør det fra før..) Det er vel omtrent ingenting i hele verden som kan få opp humøret og selvtillitten som en skikkelig morsom treningsøkt. Og bonusen er at man går ned i vekt og blir "stram i fisken". 3. Begynn å spise sunt. Om du ikke gjør det fra før da. Et sunt kosthold gir deg penere hud, bedre hår og negler, energi og overskudd. Og kanskje tar du av et par kilo... Lykke til
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Tusen takk for svar. Når det kommer til frisør, så går jeg veldig ofte til frisør, som sagt så har jeg ikke slitt og ustelt hår. Problemet er vel at jeg har krøller, og at det alltid ser slitt ut (om ikke jeg glatter det da...men jeg kan ikke gjøre det hver dag, det tar jo ca 1 time.) Har også vært hos sikkert alle frisørene i hele byen, så jeg vet hvem jeg IKKE skal gå til får å si det sånn. Når det gjelder å finne klær til min figur, det er der jeg sliter. Hva er det som passer meg?? Særlig nå i sommervarmen er det vanskelig syns jeg. Valker og armer og lår presses ut både her og der. Og man har jo ikke lyst til å pakke seg helt inn heller. Motepolitiet er jo supre, det er ikke det, har sett mye på det. Men jeg syns det fremdeles er vanskeli gå se hvordan jeg ser ut.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 I forhold til hår: Har du prøvd serum? Har selv krøller, og et hår som ser tørt ut egentlig å være det. Jeg er avhengig av serum (Kerastase), og et par andre produkter som samler håret, og gjør det blankt og fresht. Jeg skal love deg at det funker. Mitt hår med og uten stylingprodukter er to vidt forskjellige ting.
Gjest Jente_81 Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Hår som virker slitt osv? Da må jeg anbefale et produkt jeg fikk hos min frisør etter et hårshow. Den heter Hyp Act og er en silikon basert olje formula som du tar noen dråper i hånden og fordeler på håret........ Kjempesuksee for meg.... Vet ikke hvor man får tak i det sånn ellers, men skal sjekke litt på nettet og vhis jeg finner en link poster jeg den.
Prinsesse på erten Skrevet 3. juli 2006 #10 Skrevet 3. juli 2006 Tusen takk for svar. Når det kommer til frisør, så går jeg veldig ofte til frisør, som sagt så har jeg ikke slitt og ustelt hår. Problemet er vel at jeg har krøller, og at det alltid ser slitt ut (om ikke jeg glatter det da...men jeg kan ikke gjøre det hver dag, det tar jo ca 1 time.) Har også vært hos sikkert alle frisørene i hele byen, så jeg vet hvem jeg IKKE skal gå til får å si det sånn. Når det gjelder å finne klær til min figur, det er der jeg sliter. Hva er det som passer meg?? Særlig nå i sommervarmen er det vanskelig syns jeg. Valker og armer og lår presses ut både her og der. Og man har jo ikke lyst til å pakke seg helt inn heller. Motepolitiet er jo supre, det er ikke det, har sett mye på det. Men jeg syns det fremdeles er vanskeli gå se hvordan jeg ser ut. ← Det er jo litt vanskelig for oss å komme med råd når vi ikke vet hvordan du ser ut... Men jeg vil tro at du iallefall bør unngå korte miniskjørt (det er jo så inn med det og sånne stilongser..), tversoverstripete tekstiler, smale jeans og bukser med små baklommer eller uten baklommer. Jeg vil anbefale deg å bruke mye lette stoffer, bl.a. lin. Det klinger seg ikke etter huden, men sitter løst. Deilig på sommeren er det også. Ellers er det et triks å ha litt lag på lag. Selv bruker jeg alltid en liten singlet under t-skjorten. Det ser bedre ut uansett hvor slank man er. Skjørt og omslagstopper er sikker også vinnere for deg. Hvis du har litt store bryster, bør du satse på V-utringninger som viser bittelitt kløft.
Gjest Jente_81 Skrevet 3. juli 2006 #11 Skrevet 3. juli 2006 Fant link: www.pact-systems.com så må du bare lete på produkter. Den heter protect and shine glaze under styling
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #12 Skrevet 3. juli 2006 Når det gjelder klær, har du en venninne som du kan dra på shopping med? Det er gjerne gøyere å handle klær når man kan se på klærne sammen med noen, og hun kan kanskje finne frem til klær du ikke ville tenkt på å prøve selv når du bare ser dem på hengeren, men som du ser bra ut i likevel. Handleturene blir gjerne lengre når man er ute sammen med venninner, sånn at man får sett mer på klærne som finnes, også. Eller du kan prøve å finne en flink ekspeditør som er god til å se hva du passer
mari Skrevet 3. juli 2006 #13 Skrevet 3. juli 2006 Personlig shopper er også et alternativ, de er som motepolitiet, bare for deg (har jeg hørt....) ellers så kan du jo se om noen du kjenner har samme fasong som deg, ta med de og handle for så å se hva som kler de. Hvis du er skikelig tøff så kan du jo be en du synes er pent kledd/ser velstelt ut på gata, som har tilsvarende figur som deg, om hvor de handler. Da kan du sikkert få hjelp av de som jobber der!
Gjest Gjest_emilie_* Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 hei, jeg skjønner hva du føler! det som hjelper når jeg føler meg slik, er å rette håret! (jeg har også krøller) ta på meg noen fine klær og ta på seg høye heler! hehe, høres litt rart ut.. men funker alltid :-D selvtilitten er første
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 9. februar 2009 #15 Skrevet 9. februar 2009 Spar til lange negler,lakker i knall rødt. Bruk alltid neglelakk. Gå med høye hæler.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 hei, om du har hår som gjerne ser ut som om det er litt elektrisk/tørt så ville jeg prøvd å ha i en god balsam i dusjen i noen minutter før du skyller det med kaldt vann. Det kalde vannet lukker skjellene i håret bedre så det lettere legger seg inntil andre hårstrå Du har sikkert prøvd alle lure tips og triks, inkludert det ovenfor, men kan hende du ikke har hørt om det med kaldt vann før :gjeiper: Ellers kan du også prøve å ha litt balsam i håret nå det er tørt også, bare litegrann i tuppene i håret, det er ikke for å tilføre fuktighet til håret (det gjør hårkurene), men for å gjøre det litt tyngre så det kanskje ikke kruser seg så mye Lykke til
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. februar 2009 #17 Skrevet 9. februar 2009 ser at denne tråden er tatt opp igjen, ble først posta i 2006. lurer på hvrodan d går med trådstarter nå jeg!!??? er du der ute en plass???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå