Arkana Skrevet 4. juli 2006 #21 Skrevet 4. juli 2006 Et vennepar av meg ble engang invitert i et bryllup, og der ble det servert såkalt "stående buffet" altså fingermat av typen som beskrives her flere steder. Det endte med at flere av gjestene gikk sammen og bestilte seg pizzaer. Lite lekkert, men sultne som fy gaflet de pizza mens brudeparet spiste bittesmå kjeks og sånt... ← Tja, jeg synes det var ubetenksomt av brudeparet å ikke informere om at det ikke serveres middag, men jeg synes også det er utrolig frekt å bestille pizza i et bryllup. Samme hvor sulten jeg hadde vært kunne det ikke falle meg inn å gjøre noe slikt, kaker og fingermat metter jo det også, det er helt unødvendig å ta seg til rette og nærmest høylytt protestere mot serveringen på denne måten og jeg hadde blitt mer sjokkert over dem enn brudeparets valg av servering. Det går an å spise det som serveres og så heller kjøpe seg en kebab på veien hjem om man er så fryktelig sulten. Jeg hadde nok husket dette bryllupet jeg også, men ikke pga brudeparet men pga disse gjestene.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #22 Skrevet 4. juli 2006 Hei! Bare lurer på om noen har vært i et kirkebryllup,hvor det ikke har vært middag etterpå?Vi har veldig lyst til å droppe middagen og bare be til bryllupsfest.Tenker da å vielsen feks kl 17 og be gjestene til bryllupsfest feks kl 19...Har fått litt blandede tilbakemeldinger på dette,så jeg bare lurer på om vi er helt på jordet? ← Hvorfor vil du ikke servere middag?
Annie Skrevet 4. juli 2006 #23 Skrevet 4. juli 2006 Det endte med at flere av gjestene gikk sammen og bestilte seg pizzaer. Lite lekkert, men sultne som fy gaflet de pizza mens brudeparet spiste bittesmå kjeks og sånt... ← Det er det frekkeste jeg har hørt, og er helt enig det Arkana sier lengre opp!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #24 Skrevet 4. juli 2006 Syntes dette var et godt forslag. Da får gjestene en fest, men slipper unna både kjedelig vielse og kjedelig middag! Dette er jo en vinn-vinn situasjon! ← Og jeg som trodde vielsen var hovedbegivenheten... :klø: Og jeg haper virkelig at mine gjester ikke gruer seg til en "kjedelig" middag!!
Gjest Gjesta Skrevet 4. juli 2006 #25 Skrevet 4. juli 2006 Jeg synes det virker litt dumt med tanke på tidspungtet, folk må jo spise. Men serverer du tapas så blir man jo mett av det og. Ellers har jeg hørt om folk som legger inn noen timers pause mellom vielse og fest, slik at folk kan gå ut og spise.. Bedre det enn at de bestiller seg pizza på festen iallefall.
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #26 Skrevet 4. juli 2006 Var det et sommerbryllup hadde jeg syntes det var helt greit med feks "uformell" grilling etter vielsen (ikke billige sommerkoteletter da). Så kaffe og kaker etterpå, tilslutt nattmat feks en gryterett. Syns mange ganger middagen kan bli lang og kjedelig og alt for høytidelig. Men jeg hadde nok blitt litt skuffet om det ikke var skikkelig mat. Husmusa
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #27 Skrevet 4. juli 2006 Og jeg som trodde vielsen var hovedbegivenheten... :klø: ← For brudeparet og familien ja For oss som har sett dette omtrent 30 ganger, er det ikke like spennende... Men vi møter opp fordi vi liker brudeparet og ønsker å hedre dem på deres dag.
Trampe Skrevet 4. juli 2006 #28 Skrevet 4. juli 2006 Jeg kan skjønne at noen ikke vil ha en tradisjonell bryllupsmiddag, men da må det være mer tid mellom vielse og fest. Ha vielsen på dagtid, og inviter til fest på kvelden. Folk må jo få en sjanse til å få i seg mat i mellomtida. Men som flere har presisert, det er veldig viktig at folk får beskjed om dette, slik at de kan planlegge dagen på forhånd. Dere vil vel ikke at folk skal gå sultne? Spiser man ikke når man drikker alkohol blir man jo stupfull i tillegg.... For å si det - jeg synes ikke det er direkte frekt å bestille pizza. Merkelig, ja, men hva skal man gjøre når man er kjempesulten og ikke får mat?? Jeg synes det er frekt å ikke gi gjestene beskjed om at de ikke får mat. Jeg har migrene, og må spise ganske ofte for å unngå anfall. Jeg ville nok ikke bestilt pizza, men forlatt festen for å finne meg mat.
Ciara Skrevet 4. juli 2006 #29 Skrevet 4. juli 2006 Jeg synes du skal gjøre som du ønsker, TS, det er ditt bryllup! Men gi gjerne gjestene litt lenger tid før festen så de rekker å spise. Jeg hadde ikke reagert på et slikt opplegg om det ble presisert at jeg var invitert til bryllupsfest (og jeg hadde tid til å spise før festen).
Arkana Skrevet 4. juli 2006 #30 Skrevet 4. juli 2006 Man bestiller vel ikke pizza for å tråkke brudeparet på tærne, men fordi man er sulten ← Men det var jo ikke som om det ikke fantes noe som helst spiselig da. Dere får det til å høres ut som om det ikke fantes noe som helst tilgjengelig. Det går an å spise seg mett på fingermat og kaker i et engangstilfelle. Jeg hadde heller spist 5 kakestykker om jeg var sulten enn å bestille pizza.
Arkana Skrevet 4. juli 2006 #31 Skrevet 4. juli 2006 for TS synes jeg det holder å si at det er en fest, ikke en middag de er invitert i- og la gjestene få litt space mellom vielsen og festen. For øvrig så kan det hende TS bare er lei av tradde brylluper. Hvis du er 30 har du vært i innmari mange, for å si det sånn- og alle er stort sett like ← Ja, enig med deg. Det bør opplyses at det kun blir fingermat/kaker til festen, og gjerne såpass god tid mellom vielse og fest at folk kan få spist middag. Ellers har jeg ingenting i mot utradisjonell servering til bryllup, kan godt forstå at mange er lei de 3-4 timene middagen med kjedelige taler tar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå