Gå til innhold

Bryllup uten middag...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Bare lurer på om noen har vært i et kirkebryllup,hvor det ikke har vært middag etterpå?Vi har veldig lyst til å droppe middagen og bare be til bryllupsfest.Tenker da å vielsen feks kl 17 og be gjestene til bryllupsfest feks kl 19...Har fått litt blandede tilbakemeldinger på dette,så jeg bare lurer på om vi er helt på jordet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil mene det virker rart ja... Folk blir jo sultne - litt pes å ikke få mat en hel kveld

Gjest Gjest
Skrevet

En eller annen form for bespisning utover kaker må det være.

I beste fall blir det kanskje å gå uten mat fra kl 16.

Har dere dårlig råd, så lag spleiselag på mat og dropp gever.

Gjest gjest1
Skrevet
En eller annen form for bespisning utover kaker må det være.

I beste fall blir det kanskje å gå uten mat fra kl 16.

Har dere dårlig råd, så lag spleiselag på mat og dropp gever.

:Nikke:

Inviter til kurvfest, hjelp til å organisere hvem som tar med hva også bør jo dere lage noe selvfølgelig

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ett av argumentene vi har fått,ja...Men vi har da tenkt å ha "litt ekstra" sammen med kakene.Og den kokken vi har tenkt å bruke har foreslått å lage feks små bord med forskjellig snacks (feks kanapeer,ost og kjeks).Som da blir stående fremme. Og evt ta nattmaten litt tidligere enn vanlig.

Gjest Gjest
Skrevet

P.S.

Det er ikke for at vi ikke har råd at vi ønsker dette,så vi trenger ikke sparetips,men takk allikevel :)

Skrevet
P.S.

Det er ikke for at vi ikke har råd at vi ønsker dette,så vi trenger ikke sparetips,men takk allikevel :)

Hvis grunnen er at dere ikke vil ha lang middag med masse taler, så kan dere vel allikevel servere noe som metter mer enn noe snacks og kjeks. Jeg ville gått for tapas eller liknende.

Synes det ville vært rart hvis jeg ble invitert til bryllupsfest (eller bursdagsfest e.l.), og ikke fikk mat til å bli mett av.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter:

Hva er grunnen til at dere ikke ønsker middag?

ost, kjeks, karnapeer i tillegg til kakene holder ikke hvis festen skal vare mer en en times tid - da er det i beste fall 4 timer siden folk har fått seg mat, og da må de bryte opp for å finne nærmeste pølsebu.

Eller mener dere at gjestene skal gå på restaurant og spise mellom vielsen og festen?

Eller at folk dropper vielsen for å spise middag før de kommer på bryllupsfesten?

Skrevet

Dersom dere bare ønsker festen og ikke middagen burde jo det la seg gjøre mener nå jeg. Men det er kanskje litt tidlig å be til kl. 19 hvis det ikke er mat som metter skikkelig. På vanlige fester der det ikke blir servert mat, har vår venneflokk som oftest startet kl 20. Da har gjestene anledning til å få i seg litt mat hvis de ønsker det, og så lenge det blir godt opplyst om at det ikke vil bli middag ser jeg ikke helt problemet. Det kan nok uansett være lurt å servere noe fingermat, slik at gjestene ikke går på en smell når de begynner å drikke.

Skrevet
Hei!

Bare lurer på om noen har vært i et kirkebryllup,hvor det ikke har vært middag etterpå?Vi har veldig lyst til å droppe middagen og bare be til bryllupsfest.Tenker da å vielsen feks kl 17 og be gjestene til bryllupsfest feks kl 19...Har fått litt blandede tilbakemeldinger på dette,så jeg bare lurer på om vi er helt på jordet?

personlig hadde jeg syntes det hadde vært litt pussig, for man får jo egentlig ikke tid til å spise noe mellom vielse og fest...

viktig at alle får beskjed om at det eventuelt bare blir snacks/lett servering!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde tenkt at dette var veldig rart og gnient... Dårlig plan! Dere kan jo heller ha "talenekt" dersom det er lange taler og kjedelig middag dere er redd for.

Gjest Gjest
Skrevet

Husk at det kanskje er mange som kommer langveis fra, kjøpt seg nye kjoler, fine gaver til dere, så jeg syns det blir for simpelt dersom gjestene ikke får noe igjen for dette! Server mat og drikke!

Gjest Elfrida
Skrevet

Hva med et formiddagsbryllup med mottagelse etterpå? Da kan man servere sjampis og jordbær/kake/kanapeer, ha litt taler el.l. og en hyggelig stund, og så kan folk gå hjem.

Gjest gjest1
Skrevet

Tja, hvorfor ikke? Jeg hadde gjerne synes at det var litt pussig om vi ble invitert i et bryllup uten middag, og jeg skjønner ikke helt hvorfor hvis det ikke er av økonomiske grunner - men i utgangspunktet synes jeg at det må være opp til brudeparet hvordan en vil gjøre det.

Men om dere skal gjøre det på denne måten bør festen først begynne senere på kvelden. (eller vielsen tidligere). Det er veldig kort til mellom vielse og selskap, noe som gjør at folk må spise middag før vielsen i såfall. Det blir veldig tidlig for de fleste og jeg hadde helt sikkert blitt veldig sulten utover kvelden. Kanapeer hadde hjulpet svært lite. Og hva med dere selv? Dere skal vel også spise på et tidspunkt?

Skrevet

Kan dere ikke i det minste ha en god gryterett på bordet, eller hva med spekemat, oster og godt brød til? Hvis det ikke er økonomien det går på bør det jo kunne gå an å ha noe mer mettende på bordet enn bare kaker.

Skrevet

Lurer også på hva grunnen er...synes det er litt rart ja. Hva med reker og loff? eller uformell grilling i en hage?

Gjest Gjest
Skrevet
Da ville jeg hatt vielsen tidligere, og presisert at gjestene bli invitert til FEST, ikke middag. Isåfall synes jeg ikke det var noe rart :)

Jeg giftet meg en fredag, i all stillhet. Lørdag hadde vi kjempefest- men ingen middag. Går an det også, det er ikke alle som er like begeistret for den tradisjonelle varianten. Men da er det som sagt viktig at gjestene vet hva de er invitert til!

Syntes dette var et godt forslag. Da får gjestene en fest, men slipper unna både kjedelig vielse og kjedelig middag! Dette er jo en vinn-vinn situasjon! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Et vennepar av meg ble engang invitert i et bryllup, og der ble det servert såkalt "stående buffet" altså fingermat av typen som beskrives her flere steder.

Det endte med at flere av gjestene gikk sammen og bestilte seg pizzaer. Lite lekkert, men sultne som fy gaflet de pizza mens brudeparet spiste bittesmå kjeks og sånt...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært i et bryllup som beskrevet over her....greit nok med bryllup uten middag men da må det presiseres at det er en fest og la gjestene får god tid mellom vielse og festen.. du må nok regne med at endel forventer mat, da det tross alt er det mest vanlige..

Gjest Gjest
Skrevet
Det endte med at flere av gjestene gikk sammen og bestilte seg pizzaer. Lite lekkert, men sultne som fy gaflet de pizza mens brudeparet spiste bittesmå kjeks og sånt...

Ja, det er jo hyggelig. Et bryllup som blir husket fordi man måtte bestille pizza. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...