Bellybutton Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Noen her med minigris som bor ute? Vår lille gris er nå ett år, og har til nå hatt en fin, tett og stri bust. Plutselig har hun mistet det meste. Kunne dra det av i store tuster. Jeg kan huske moren hennes gjorde det også.....da trodde jeg det var fordi hun fikk for dårlig for. Men det gjør iallefall ikke denne. Hun spiser variert, og får mye frukt og grønt i tilleg til tørrfor beregnet på hund.(anbefalt av dyrelegen) Har dere andre samme erfaringen med busten som forsvinner? Sommer fenomen? Lenge til den kommer igjen? Kos dere videre i sommervarmen....
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Har hun vært ute i sola og blitt solbrent? Griser blir like lett solbrente som oss, så jeg har faktisk sett folk smøre inn grisene sine med solkrem på varme dager
Bellybutton Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2006 Kanskje det.......hmm.. Men hun er ikke mye ute i sola, da legger hun seg heller i huset sitt i skyggen. Kanskje vi skulle prøve det....?
Gjest Samme gjesten igjen Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Ja, det skader ihvertfall ikke å prøve Men kanskje det også er lurt å ringe til veterinær og spørre om det kan være andre grunner til bust-tapet?
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Vet ikke om det får sånne konsekvenser, men griser er ganske utsatt for skabb (smitter ikke til mennesker) og midd. Kanskje det kan være noe sånt? Klør hun seg eller har hun flekker med tørr eller rød hud? Jeg er også enig i at det kan være solbrenthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå