Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LitenGjest
Skrevet

I går var jeg ute på byen med min kjæreste. Vi har vært sammen i 4 måneder, kjent hverandre i knappe 5, men har etter min mening kommet utrolig langt på denne korte tiden. Jeg er veldig glad i han og følelsene blir bare sterkere og sterkere. Etter et par drinker kom vi opp i en liten diskusjon, ettersom hans eks-kjæreste var på stedet og hun fremdeles vil ha han tilbake. De var sammen i lang tid. Jeg er nå 19 og han 23. Jeg vet at han tidligere har skydd forhold med aldersforskjell og mener at det er for store "gap". Nå sier han at han imidlertid har skiftet mening totalt og at det kun dreier seg om den rette personen. Jeg er ung og det er han også, men han har altså dette nesten fire år lange forholdet i bagasjen og en forsmådd eks som til tider har vist seg å være følelsesmessig ustabil(?). Da jeg så at hun hadde ringt han 8 ganger en sen lørdagskveld valgte han å fortelle meg at hun mest sannsynlig ikke er over han og at hun ofte oppfører seg dårlig når han treffer henne på byen alene. Dvs. begynner å gråte, truer med å "gå til" hans beste venner etc. Denne jenta er et år eldre enn min kjæreste, altså 24 år og jeg synes oppførselen hennes er merkelig barnslig, men jeg kommenterer ikke dette. De har alltid hatt en god tone, men jeg tror jeg er den første helseriøse kjæresten han har etter at deres forhold røk og hun tar tydeligvis dette veldig tungt.

På min side sliter jeg med å forsone meg med tanken på å fylle hennes sko. Hun er jo "voksen", jeg er ung og uerfaren med følelser og forhold. Min kjæreste gjør alt for å overbevise meg om at jeg er den han vil ha og har gått så langt som å si at han har sterkere følelser for meg etter 4 måneder enn han hadde for henne i løpet av de 4 årene de delte sammen. Vi har ikke diskutert henne siden dette, men jeg vet at nesten hver helg hun drikker får han meldinger eller telefonoppringinger. I går gikk det, for min egen del, for langt. Vi ankom utestedet og litt senere får han en melding hvor det står:"Jasså, du er ute på byen med XXXX i dag." eller noe lignende. Hun omtalte meg også som "gull", noe som selvsagt var ment i en særdeles sarkastisk tone. Jeg så henne ikke, lokalet var stappfullt. Jeg ble ikke sur, men spurte vennlig min kjæreste om vi skulle gå videre eller om jeg skulle gå og møte noen venninner på et 18-års sted, ettersom han kanskje ikke ville bli sett sammen med meg foran henne. Da bryter han plutselig ut.. "Kjæresten min, jeg er utelukkende stolt av å ha deg ved siden av meg og sammen med meg. Jeg elsker deg jo!"

Vi har aldri sagt dette til hverandre før. Ofte, den siste tiden, har jeg tenkt tanken og prøvde å forstå hva det innebærer å elske noen. Jeg har konkludert med at i et forhold som har vart litt over 4 måneder og et bekjentskap som er 5 måneder gammelt, kjærlighet ved første blikk eller ikke, er det litt vel ambisiøst å elske noen. Men det er det tydeligvis ikke for min kjære. Jeg ble helt stum og visste ikke hva jeg skulle svare, så han fortsatte med "Beklager, men det er virkelig sant. Jeg har fått så sterke følelser for deg. Jeg vet det er slik jeg føler det." Da vi senere kom hjem, ville jeg spørre om han virkelig mente dette. Men da sa han bare "Hysj, jeg vil høre det fra deg når du er klar.. og edru."

I dag dro han på halvannen ukes ferie og da jeg dro fra han, sa han at han var veldig glad i meg. Jeg sa det samme og mener det selvfølgelig av hele mitt hjerte. Han er fantastisk! Jeg bare lurer.. Skal jeg våge å ta det opp med han når jeg ser han igjen? Jeg er så usikker på om han bare slang dette ut av seg i beruset tilstand (Han var ikke overstadig full..) eller om det virkelig var noe han mener og føler. Vi har et kjempefint forhold og kan snakke om alt, men dette vet jeg ikke om jeg tør å ta opp. Og hva eks-kjæresten angår, skal jeg be om å få møte henne og hilse på henne? Jeg har så lyst til å møte henne, slik at hun får et ansikt og en stemme og en personlighet. Er det egoistisk av meg å tenke slik? Jeg er ikke redd for at min kjæreste foretrekker henne lenger, hvertfall ikke så mye som før, men jeg er redd for at hun skal ødelegge selvtilliten min (veldig skjør sådan) med sine stadige forsøk på å vinne han tilbake..

Dette ble veldig langt. Setter pris på innspill, det var uansett godt å skrive det av seg.

Klem "forvirret"

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Syns kjæresten din høres ut som en klok og fin fyr. Han har fortalt deg hvordan han føler det + at han ikke har lagt noen føringer eller forventinger. Han sa det jo rett ut at han vil høre det tilbake når du er klar for å si det selv!!!

Jeg elsker deg er store og flotte ord, og selv har jeg kun sagt det til en person i mitt liv og han er jeg nå gift meg. Jeg tror vi hadde vært sammen ca 3 mnd da han sa det første gangen til meg. Jeg husker selv at jeg ble helt satt ut og klarte ikke å si det tilbake. Jeg tror det gikk ca 2 mnd før jeg sa det til han og da føltes det helt rett å si det. Det kan ikke forklares, du vil bare føle det og vite det.

Når det gjelder eks-dama hans å hvorfor involvere seg i henne? Hun er tydelig ett tilbakelagt kapittel for typen din så hun trenger tydeligvis å møte en annen for å komme over kjæresten din.

Vær stolt av kjæresten din for han skjuler tydeligvis ingenting for deg og er ikke redd for å si hva han føler for deg! :hjerte:

Gjest Jente 19
Skrevet

Kjenner meg litt igjen og lurer på mye av det samme, så venter også spent på svar. :)

Gjest Piper
Skrevet

Jeg syns ikke du skal ta det opp igjen med han, men heller si at du elsker han når du er klar for det. Det kan gjerne bli litt mye "mas", om du hele tiden må ha en forsikring fra han på hans følelser for deg.

Når det kommer til hans ex, ville jeg bare latt det være. Det at hun er interessert, kan du ikke gjøre noe med. Men det er hva han føler som er det viktige, og du må bare stole på at han er ærlig med deg. For om han ville hatt henne, kunne han jo bare gått i fra deg til henne.

Jeg ville ikke bedt om å få møte hans ex, men heller slutte tå spørre om du skulle forlate stedet om hun også er der. Er dere ute sammen, må ex-en tåle å se dere sammen også. Ønsker hun å snakke med deg, kommer hun nok til å ta kontakt. Men om hun nå er interessert i han fortsatt, kan det kanskje gjøre det verre for henne å møte deg. Men hun bør tåle å se dere på byen sammen, for dere er tross alt et par. Men hun må ikke hilse på deg.

Lytt til det din kjæreste sier, for det er det som er det viktigste.

Gjest Gjest
Skrevet

Heidi76: Takk for fint svar. Du har helt rett i at han er en fin fyr. ;) Det som satt meg veldig ut i situasjonen, var at jeg har følt at "glad i deg" ikke lenger strekker til og at jeg i mitt stille sinn har tenkt "Jeg elsker deg - du vet det bare ikke.". Men - så kom han meg i forkjøpet med de tre ordene og da ble jeg helt perpleks. Det å vite (Kanskje ikke helt sikkert..) at han føler det like sterkt og på "den" måten, klarer ikke å forklare det, satt meg helt ut.

Nå som jeg har tenkt litt og lest svaret ditt er jeg sikrere på at han ikke vil trekke seg unna om jeg spør han om dette var ord på noe han virkelig mener og føler. Jeg skal våge å spørre når vi sees igjen.

Når det gjelder eks-kjæresten er hun i omgangskretsen hans og det er høyst sannsynlig kun et spørsmål om tid før vi treffes på en tilstelning eller en sammenkomst. Derfor er vel snarere spm. om jeg skal ignorere henne eller hilse på? Selvsagt er det ikke pent å ignorere et menneske, jeg er høflig av natur, men jeg er ikke imponert av hennes bitre tekstmeldinger hvor hun bruker meg mot han. (Dvs. kjæresten min tolket meldingen som "Du er ute med henne som er bra nok for deg ja..") Dilemma.

Skrevet

¨Når du møter denne eksen går du bort til henne, tar henne i hånda og presenterer deg, så sier du; hyggelig å hilse på deg også går du. Ferdig, ikke la henne begynne å fortelle deg om hvor fantastisk de hadde det sammen. Bare vær hyggelig og hold deg unna, vær med kjæresten din. Han høres ut som en veldig fin type som er oppriktig glad i sin "unge" kjæreste. Lykke til! ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

åå!!! Jeg er så spent på å høre hvordan det gikk når dere kom hjem fra ferie? Ble litt forelsket jeg.,. Hehe..

Svar meg! :ler:

Skrevet

Hehe, jeg likte denne tråden. :)

Jeg har opplevd noe av det samme, som å være sammen i forholdsvis kort tid før jeg sa "Jeg elsker deg" første gang, hvor følelsene er sterkere og sikrere etter 3 mnd, enn hva de var etter 3 år i et tidligere forhold osv. Kort fortalt, så er jeg forlovet med henne nå. ;)

Det er fullt mulig å utvikle såpass sterke følelser på så kort tid. Noen ganger føler man at det er riktig, man bare vet det. Mitt råd er å si det du føler når du føler for det. :)

Ang. eks'en til kjæresten din ville jeg gjort som noen andre sa tidligere, nemlig å hilse høffelig. På den måten har hun ingenting å "bruke mot deg", om du skjønner. Bare vær deg selv, og ikke bekymre deg for henne, eller det å fylle "hennes plass".

Altså, når han sa dette: "Kjæresten min, jeg er utelukkende stolt av å ha deg ved siden av meg og sammen med meg. Jeg elsker deg jo!"

vil jeg påstå at du ikke har mye å bekymre deg for der i gården. :)

Uansett lykke til videre!

Skrevet

Jeg liker tittelen på denne tråden så godt. Minner meg om en roman eller noe i den gata. Koselig.

Gjest Tuppelure
Skrevet

Heia!

Du har fått mange gode svar her, og du virker som ei høyst oppegående ung dame. Dette finner du utav, vettu!

Min kjæreste sa for første gang til meg at han elsket meg da vi hadde vært sammen i cirka tre måneder. Jeg ble helt vippet av pinnen, men veldig glad. For meg føltes det riktig å vente litt lengre med å si det samme - men jeg visste hele tiden at jeg kom til å si det til ham etter hvert. Vi gifter oss neste sommer!

Og stol på at kjæresten din er oppriktig med deg. Hvis det var eks-dama han ville ha, så hadde han vel gått tilbake til henne? Men han har faktisk valgt å være sammen med deg!

Når det gjelder slitsomme eks-damer, så kan de helt klart oppleves som litt ugreie. Husk på dette: Du trenger ikke å like henne - men ved å være høflig mot henne, så unngår du å senke deg ned på hennes nivå. Det tjener du på! Synes at det var et godt råd du fikk ovenfor her, hils høflig og hyggelig på henne den dagen det faller naturlig, og la det være med det. Du trenger ikke å gå i noen dialog med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...