Murmelmy Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 ...i et bryllup hvor vi ikke er formelt invitert. Slik er saken. Dette paret skal gifte seg i utlandet like etter vår termin. Vi vet ikke om vi ville blitt invitert i det hele tatt da vi ikke har mottatt noen invitasjon. Vi sendte ut invitasjon i fjor selv om vi visste at gjesten ikke kunne komme. Likevel ønsker vi jo å gi en gave. Hva er "forventet"? Vi var begge inviterte i parets to utdrikningslag...
IdaC Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Da et vennepar av oss giftet seg i Roma for to år siden, så valgte vi å kjøpe gave til dem, som de fikk da vi var på besøk hos dem noen uker etter bryllupet. Vi har også fått gave av veldig mange som ikke kunne komme eller ikke var invitert i bryllupet vårt. Fikk dere gave av dem? Syns dere skal kjøpe gave hvis dere ønsker det jeg
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Man behøver jo ikke akkurat kjøpe så veldig dyr gave, men en liten oppmerksomhet på dagen er jo veldig hyggelig i deres tilfelle. Hva med ett gavekort på glassmagasinet på 250 kr? Jeg hadde ihvertfall blitt kjempeglad for det om jeg var bruden.
Murmelmy Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2006 Takk for svar Ida og Heidi. Tyspisk at det er to av de gamle traverne som svarer meg på forumet vi vanket på i fjor Vi kjente dem ikke da vi giftet oss, så vi fikk ingen gave. Det spiller heller ingen trille. Har lyst til å kjøpe noe men vet liksom ikke hva. Gavekort er en fin ting
lillesky Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Jeg ville ha kjøpt en liten gave uansett. Eller iallefall en oppmerksomhet på noe vis. Blomster?
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Vi var i bryllup nå i juni. Vi var da en gjeng som spleiset. Noen var bedt i bryllup, noen kun i utdrikningslag og noen ikke i det hele tatt. Vi kjørte 400 per person som var bedt (800 per par) og 200 fra de som ikke var bedt. Det virket det som alle syntes var greit
Gjest Markblomsten Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Hvis dere har lyst tilå gi en gave, så synes jeg dere skal det. Når vi har gitt bryllupsgav til venner hvor vi ikke har vært invitert har vi ofte ligget på 200-300 kr.
IdaC Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Når jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe til folk, så pleier jeg å kjøpe bolle eller fat. For jeg tenker at det er ting jeg setter pris på og ting det aldri blir nok av, syns jeg da Min favoritt er Hadeland, syns de har mye fint til grei pris. Bare et lite tips
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Hva med en piknikkurv, med champis og champis glass og et nydelig teppe å sitte på????
Murmelmy Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2006 Takker masse for svar. Spørsmålet her er jo ikke om vi skal kjøpe noe til dem eller ikke - for det skal vi uansett Siden jeg postet tråden, så spurte et vennepar om vi skulle spleise. Vi ble enige om ca 500 kr pr par (det er et destinasjonsbryllup så dette paret har jo hauger av utgifter til dette bryllupet allerede). Igjen, takk for svar (blir nok servise...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå