Gå til innhold

Barnesete til baby i bilen...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Håper noen kan svare.

Har en relativt liten bil - VW Polo, og sliter litt med å finne vogn som passer inn i bilen. Men tenkte at dersom jeg har barnesetet i forsetet, blir det nok plass til vognen.

Er det noen som har meninger/erfaringer med å ha barnesetet foran kontra bak? Vi snakker om sete til en helt nyfødt baby.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dersom det ikke er airbag foran, kan babysetet monteres bakfram i forsetet.

Det sikreste stedet er vel i midten bak, men når du har barnet foran er det lettere å følge med det.

Skrevet
Det sikreste stedet er vel i midten bak, men når du har barnet foran er det lettere å følge med det.

Det er også lettere å bli distrahert av en baby i forsetet, og det kan bli farlig.

Aller best er det jo å finne en vogn du kan få med selv om babyen er i baksetet, men går det ikke så går det ikke. Da får babyen sitte fremme. Husk, som gjesten sier, å koble ut airbagen viss du har det i forsetet.

Gjest Gjest
Skrevet

Bytt bil.. Det var vårt resultat med samme bil og med vogn som måtte deles for å få den inn i bilen.

VW har så vidt jeg vet sluttet å deaktivere kollisjonsputer forann for at man skal sette inn babysete, fordi det har vært ulykker med dette andre steder i Europa. Selv om airbagen frakobles ligger det eksplosiver der som kan utløse airbagen allikevel.

Jeg ville aldri satt babyen forann. Sett barnet bak. Er det ikke plass til vogn - bytt bil.

Lykke til!

Skrevet

Beroende på hur du bor och hur du använder bilen kanske det kan vara ett alternativ att köpa en paraplytrille med liggläge att använda i bilen. Eller att använda en bärsele i stället för att ta med vagnen varje tur.

Det hade vi men vi åkte inte så mycket bil - inget alls första halvåret faktiskt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...