Gå til innhold

Forvente at gaveliste legges ut

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup, maks 10 inkludert oss selv. Nå har vi bodd sammen i snart 10 år og vi har absolutt alt vi trenger av kopper og kar og "you name it". Av den grunn har jeg og sambo blitt enige om å ikke legge ut noen gaveliste på f. eks Glasmagasinet, men si at vi ønsker oss opplevelser, noe drikkbart eller spisbart. Rett og slett prøvd å si på en pen måte at ting ikke er aktuelt og at det ikke er gavene vi gifter oss for ;)

For eksempel har vi sagt at vi gjerne vil være med hans far som har båt, ut og fiske en dag med fint vær, eller at min mor baker verdens beste til oss til brulluppet. Men nei, vi var uforskammet som ikke la ut noen liste slik at man kunne kjøpe en ting.Jeg blir så irritert at jeg hopper nesten :frustrert:

Noen som har synspunkter, eller har vært borti samme problemstilling ved sitt bryllup?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er litt vanskelig å være gjest også, for man vil på en måte gjerne betale for seg. Bær over med dem - de vil det bare godt.

Gjest gjest1
Skrevet

kan dere ikke lage gaveliste på opplevelser eller noe annet enn "ting" da?

Hadde jo vært originalt også, hehe... :D

Ellers er jeg enig med den over, bær det over med dem, de vil det jo bare godt :)

Skrevet

Jeg synes dere er søte som ønsket dere tur med båten og kake til bryllupet! :hjerte:

Hva med å ønske dere penger til bryllupsreise?

Enig med Chic; lag en liste over spesielle ting/opplevelser. Kanskje noen på her på forumet kan fortelle om annerledes ting de ønsket seg?

Skrevet

Jo, forresten, jeg hadde syntes det hadde vært spennende å være gjest i bryllup hvor de ønsket seg noe spesielt, og ikke bare suppeøse og kakegafler. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dere burde stå på deres, jeg, evt slenge på noen organisasjoner folk kunne støtte i tillegg. Lag gjerne en liste over opplevelser dere ønsker dere, gjerne vage.

Skrevet

Skriv en ønskeliste med opplevelser!

Vi ønsker oss i all hovedsak bidrag til bryllupsreise, og så har vi slengt på noe andre greier vi ønsker oss i tillegg. Men ikke så mange ting. Spesielt ikke i forhold til hvor mange som kommer. Sikkert mange som synes vi er sære, men det er jo ikke noe vits å skrive en ønskeliste med til man ikke ønsker seg! Da er det jo ikke ønsker lenger!!

Men skriv ned hva slags opplevelser dere kunne tenke dere! Noen folk trenger en bombepunktliste å forholde seg til! :ler:

Håper dere får masse god fisk på båtturen og ikke minst, en deilig bryllupsdag! :klem:

(Jeg synes ikke dere er sære som ikke ønsker dere masse ting! Jeg synes det er skikkelig fint faktisk! All respekt til dere! :enig: )

Gjest gjesta
Skrevet

Vi var borti det samme ja. Vi hadde et lite bryllup med 16 gjester, og hadde ikke planer om å lage noen liste, men presset fra gjesster og andre som visste om bryllupet ble stort. Vi lagde liste, og det er jeg i ettertid svært glad for.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil ha ønskeliste. Vi blir mange gjester, og det må bare innrømmes at smaken til våre besteforeldre er noe helt annet enn vår... (Har sett en del fæle gaver, og jeg ser ingen vits i at folk skal bruke masse penger på noe som vil stå i et skap og støve bort...)

Har vært i et bryllup der brudeparet ikke la ut ønskeliste. Dette er da et vennepar som jeg omtrent ikke har kontakt med. (Gud veit hvorfor de fant på å be meg i bryllupet...) De har aldri invitert meg hjem til dem, så jeg aner ikke hvilken stil de har. VANSKELIG.

Men kjenner du brudeparet er det jo utrolig mye mer morsomt med en personlig gave.

Skrevet

Du må tenke på det at du kommer til å gave fra mange utenom de som kommer i bryllupet. Kollegaer av dine foreldre, gamle naboer, grandtanter osv. som kanskje dere ikke kjenner så godt.

Husker når jeg gifta meg fikk vi gaver fra mennesker jeg ikke viste hvem var engang og da er litt vanskelig å gi oppfinnsomme gaver særlig hvis man er 80 år og bor på andre siden av landet, da er gavelister eller gaveønsker som er litt håndfast veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...