Gå til innhold

slanke tips?

sissy1

Anbefalte innlegg

hei eg lurte på om dere vet om raske løsninger for og gå ned i vekt?sånt so ikke tar flere mnd for og få gjennomført...?eg er 161 høg og 75 kg..eg har slitt med vekten etter at min datter kom til verden i 2002...eg fikk resept på reductil tab av turnus lege i fjor sommer,tok da av ca 8 kg...men dei har eg for lengst lagt på meg igjen...vart so dyrt og kjøpe på dei tab i lengden,koster over 700kr...så sliter eg en del med og få i meg skikkeleg sunn mat og,er ikke så flink med frukt og grønt osv...fjernet cyste i fjor som var ganske stor og det resulterte i at eg måtte fjerne ene eggstokken og..så legen sa at pga av at eg hadde så stor cyste og fjerning av eggstokk kan resultere vanskligheter i vekt nedgang?eg er rådvill? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Suppadura

Jeg mener, at en rask vektreduksjon, som i tillegg virker, ikke eksisterer.

Begynn heller nå, på en langsom, men effektiv vektreduksjon, ved å spise ritig, og mosjonere.

Spise riktig er noe du fortsetter med hele livet, fordi du er glad i livet, og vil passe på kroppen din.

Mosjonere betyr gå en tur, begynn med en sport du trives med, og du vil raskt merke hvor mye bedre du føler deg.

Veier mye jeg og, etter graviditet, men går nå ca ned 2-3 kg i mnd, og er kjempefornøyd med det, rett og slett fordi jeg vet at det ikke er et jojo- prosjekt, men varig vektreduksjon.

Du sier det selv, raskt ned, hjelper ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Suppadura, du må ta det pent og rolig, så kommer det etterhvert. "problemet" med reductil var at du ikke lærte noe for å forbedre kostholdet, dermed kom kiloene tilbake når du sluttet med dem. Målet ditt må være å gå ned og så holde seg der.

Du trenger ikke gjøre alt med en gang, hva med å ta et lite skritt om gangen? Nå i disse sommermåendene er det en fin anledning til å innføre mer frukt og grønt. Moreller, jordbær og druer, faktisk spiser jeg det like gjerne som sjokolade når jeg har det i nærheten.

Sommermånedene er også fine til å komme seg ut på tur. Lek med barnet ditt, gå turer (trilleturer dersom h*n er så liten), sykle en tur med minsten i sete/vogn bak. Lag utflukter av det. Trening må ikke nødvendigvis være inne på et varmt treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spis regelmessig, ofte og lite.

3-4 hovedmåltider pr dag, og et par mellommåltider.

Drikk mye vann gjennom hele dagen, 1,5-2 liter!

Kutt ut snop og brus!

tren jevnlig.

Noe du synes er gøy, trening skal være lystbetont!

Gå tur, gå med staver, sykle, jogge, volleyball, håndball, fotball, hopp på trampoline, whatever..

Bare hver i aktivitet!

Minst 30 min hver dag!

Dette fikser du :)

Det finnes ingen raske løsninger. De funker ikke i lengde uansett.

Rett kosthold og mosjon gir resultater :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er det virkelig noen leger som skriver ut slankepiller til en såpass liten overvekt :overrasket:

Jeg er rett og slett sjokkert over legestanden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...