Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #1 Skrevet 2. juli 2006 Dit vi har flyttet nå er det bygget en litt mystisk løsning i dusjhjørnet. Det er bygget ut fra hver vegg med glassbyggersten, slik at de danner en slags "ramme" for dusjhjørnet. Så har de tidligere eierne bare montert en bøyle over disse, slik at man kan hene et dusjforheng, slik at det tetter igjen "hullet" åpningen, altså der man går inn i dusjen. Jeg synes jo det er rart at det ikke er montert inn en glassdør i åpningen, slik at det blir et helt "tett" dusjhjøre, akkurat som når man har kabinett. Det som skjer at når forhenget tetter for åpningen, er at halve badegulvet blir vått, da det dessverre ikke er nok helning mot sluket og heller ikke er satt en list mellom glassbuggerstenveggene, slik at den hvertfall kunne hindret vannet i å rene over det hele. Litt vanskeli å forklare en løsning, hadde vært lettere og tengne:) Men til de som skjønte min forklaring er spørsmålet. Tror dere at man kan få laet en spesialtilpasset glassdør til åpningen med en slags svaber i bunnen, som gjør at vannet holder seg i dusjhjørnet? Jeg bor i Akershus (Oppegård) og er vet dere om noen plass de driver med sånt?
Cata Skrevet 2. juli 2006 #2 Skrevet 2. juli 2006 Kan ikke skjønne annet enn at det må gå an å få satt på en dør og eventuelt en "list" under døra, sånn at vannet holder seg der det skal være. Er sikker på at en rørlegger forretning har en fiks løsning på det problemet.
Arkana Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Du kan jo evt også få satt en list i åpningen slik at vannet ikke renner ut på badegulvet.
wind-up bird Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Arkana sitt forslag er jo ikke så vanskelig å få til. Kan f.eks. bygge en liten kant på gulvet med tilsvarende glassbyggersten som er brukt fra før, og et pent dusjforheng som rekker nedenfor kanten på innsiden. Går sikkert an å få en dør og, men hvis den må ha litt spesielle mål kan jeg tenke meg at det blir ganske dyrt.
Titti72 Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Du kan kjøpe en gummilist hos en baderomsforhandler som du limer fast i gulvet som en omvendt T. Sånn list koster 200-340,- pr rull og du trenger kun en rull.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Det finnes løse terskel å få kjøpt til sånt bruk.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #8 Skrevet 2. juli 2006 Det finnes nisjedører med gummilist nederst som kan monteres.
Mrs. B Skrevet 2. juli 2006 #9 Skrevet 2. juli 2006 Har dere et sluk til utenfor selve dusjen? Hvis ikke kan det være veldig dumt å sette opp en list siden en vannlekkasje fra feks. en vaskemaskin som står et annet sted i rommet ikke vil kunne renne til sluket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå