Gå til innhold

hva forventes av en tante?

Anbefalte innlegg

Gjest petrille
Skrevet

Til dere som har barn: Hva forventer dere av barnets tanter og onkler?

Hvor mye og hvor ofte skal de sende gaver og slik?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Forventer ikke noe. Men det er hyggelig om de husker bursdager og sender gave til jul. Dessuten, at de kan stille en gang i mellom som barnevakt dersom det er nødvendig eller man bare vil ha litt luft... :)

Gjest Hufsa
Skrevet

Forventer ingenting av tante og onkel til mine barn. Men vi kjøper jule- og bursdagsgaver til hverandres barn.

Barnevakt benyttes ikke da vi bor i hver vår kant av landet.

:)

Gjest gjest1
Skrevet

Forventer ingenting,men synes det er veldig hyggelig når tanter og onkler husker når jentene har bursdag og stikker innom en liten tur.

Skrevet

Jeg er selv tante til 6 stykker og for meg er det viktig å huske på ungene når de har bursdag og til jul. Vi bor ikke på samme sted, men det er alltid hyggelig når mine søstre kommer på besøk til meg med ungene, selv om jeg gjerne er ganske så sliten når de reiser hjem igjen. ;) Jeg reiser også ned for å besøke mine søstre og barna deres.

Når vi er sammen passer jeg på å få tid med hvert enkelt av barna. Jeg tar gjerne med den eldste på shopping, da hun er kommet i den alderen at det er gøy. Jeg spiller spill med den nest eldste og leker med de minste.

Nå skal det sies at mine søstre og jeg har et veldig godt forhold til hverandre og da er det naturlig at barna også blir inkludert i den sammenhengen.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg forventer ikke noe, men legger merke til det når tanter og onkler gir litt oppmerksomhet til mine barn. Jeg er selv tante til 10 og jeg prøver å være tante for de når jeg ser de, gi de en ekstra kos, en is osv. Men forvente noe? Nei det gjør ikke jeg og jeg håper ikke de gjør det heller. Å være tante er en bonus, ikke en "jobb".

Men jeg ser på det som en selvfølge at vi husker våre nevøer/niesers bursdager og til jul!

Skrevet

Som de andre, forventer ingen ting.

De sender gaver til jul og bursdag, og det er hyggelig. Og så setter jeg stor pris på at de er interessert i å faktisk bli kjendt med niesen sin. :)

Dessverre bor de fleste litt for langt borte, så vi får ikke sett dem så ofte som vi skulle ønske.

Gjest Lizzi
Skrevet

Jeg forventer at de stiller opp dersom det trengs og de har anledning. Jeg forventer at de viser barna litt interesse og ønsker å bli kjent med dem. Gaver er hyggelig, men det er de førstnevnte tingene som er viktigst synes jeg.

Som tante sørger jeg for at tantebarna har det bra når vi er sammen, og jeg har de på besøk så ofte de har lyst og jeg har anledning. Mine tantebarn og mine egne barn er ca jevngamle og jeg synes det er fint at de kan bli godt kjent og etablere varige band. Det er nok også endel av hensikten med at jeg gjerne har de på besøk (vi bor ikke i samme by).

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg forventer at hun er positiv og oppmerksom, en barna kan stole på og at hun er tilgjengelig for barna.

Med tilgjengelig for barna mener jeg at hun svarer ordentlig når de spør om noe, at hun husker på dem innimellom og viser det, og at hun viser dem at hun er noe mer enn "bare en hvillken som helst dame"

Nå skal det sies at jeg som mor har vært svært bortskjemt på dette området. Mine barns eneste tante har vært en veldig nær person for ungene mine, hun har hatt dem en gang i uka i åresvis og jeg tror ikke det er noen person på denne jord de er så glade i som i tanten sin. Det kan så klart ha noe å gjøre med at tante ikke har egne barn og at hun var relativt ung da de kom til. Men hennes personlighet er svært tiltrekkende for barna, de elsker henne, og hun elsker dem, det finnes det ingen tvil om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...