Gå til innhold

Kommer kun vann ut da jeg er på do..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I dag har jeg vært på do 4 ganger allerede.. Kommer ikke vanlig avføring, men kun vann(?) som renner ut. (ekkelt jeg vet) Hva kan dette komme av og hva hjelper?

Gjest Catwoman
Skrevet

Diare kalles det. ;)

Du har vel fått i deg noe du ikke har tålt eller fått en liten mageinfeksjon/virus el.

Mest sannsynlig går det over ganske fort.

Bare sørg for å få i deg nok å drikke, da kroppen kan bli uttørket av diare.

Gjest Gjest
Skrevet

Sørg for å få i deg nok drikke. Ikke drikk bare rent vann, du trenger også litt salter. Farris blandet med eplemost er lurt, eller sportsdrikk. Hvis du har mistet mye veske finnes det pulver på apoteket som du blander ut i vann, og dette vil gi deg mange av de stoffene du har mistet.

Hvis du vil spise noe anbefaler jeg bananer, kokt ris, ristet loff. Hold deg unna søt melk og fet mat inntil videre.

Gjest Gjest
Skrevet

Melkesyrebakterier er også lurt å få i seg, for å få nye fordøyelsesbakterier i tarmene. Det finnes i kapselform på apoteket, heter IdoForm, eller det kan fås på dagligvarebutikken, da kan du velge mellom Cultura og forskjellige Biola-produkter.

Skrevet

Det er helt normalt å ha diare av og til, og det varer som regel en dag eller to. Hvis det går flere dager så bør du kanskje snakke med lege, men ellers er det ikke noe å engste seg for, selv om det er ubehagelig.

Hjemmekuren her er havresaft. Du koker bare litt havregryn sammen med vann, littegrann salt, evt sukker (ikke mye, for kommer diareen av en infeksjon kan sukker få den til å blomstre,) på samme måte som man koker havregrøt, men med mye mindre havregryn. Så siler man av grynene og drikker saften. Jeg bruker å drikke den når den er sånn passe lunken. Smaken er ikke så ille, men ikke så god at jeg lager det når vi alle er friske i magen... Dessuten har jeg vel kanskje magesjukeassosiasjoner til den... ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tips alle sammen :) Jeg har tatt idoform og prøvd å spise et grovt rundstykke med kaviar. Er fortsatt like ille.. :( Har magekramper også. Sikkert vært på do 20 ganger i dag.Er livredd for at jeg skal bli kvalm og kaste opp for det er det værste jeg vet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge er det normalt at at slike ting varer forresten? Begynner å bli utrolig slapp og dårlig form nå.. Er kvalm også.

Gjest gjest1
Skrevet

Men tenk så bra du vil føle deg etterpå du har spydd :) Det er et helvete først uansett om du er bare syk, eller dritings, spykvalme er ille! Men etterpå er alt bare bra!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lenge er det normalt at at slike ting varer forresten? Begynner å bli utrolig slapp og dårlig form nå.. Er kvalm også.

Hvis du ikke er bedre til i morgen bør du kanskje dra til legen. De symptomene du beskriver kan komme fra matforgiftning eller sykdom i tarmen. Da er det viktig at du får behandling og gjenopprettet balansen av veske og salter i kroppen.

God bedring!

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan forsøke Imodium fra apoteket. Det pleier å hjelpe raskt. Men om det er omgangssyke du har fått, er det best å la det gå sin gang.

Skrevet

spis ris, det er bindene og hjelper ihvertfall meg når jeg er sånn dårlig.

god bedring, gøy er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...