Gå til innhold

spise katt

Anbefalte innlegg

Gjest gråmus
Skrevet

Jeg og kjæresten min var for en liten tid tilbake i Kina. Han er kunstner og er innimellom litt rar. Av en eller annen grunn alltid hatt lyst til å spise katt. Der nede fikk han prøvd det. Jeg synes det var ekkelt. Han sa det smakte kylling.

Videoannonse
Annonse
Gjest Grønn Frosk
Skrevet
Og poenget er........

Å provosere, høyst sannsynligvis.

Gjest gjesta
Skrevet

Hører ikke dette hjemme under Mat og drikke? :ler:

Skrevet

Siden det ble lagt ut på kjæledyr var nok hensikten kun å provosere... :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo ikke noe nytt at folk i Asia spiser både hunder og katter. Vi fatter ikke at de kan gjøre det på samme måte som de ikke fatter at vi spiser griser og kyr her.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg og kjæresten min var for en liten tid tilbake i Kina. Han er kunstner og er innimellom litt rar. Av en eller annen grunn alltid hatt lyst til å spise katt. Der nede fikk han prøvd det. Jeg synes det var ekkelt. Han sa det smakte kylling.

Venner i USA synes vi er barbariske som spiser både reinsdyr og ikke minst;hval. De synes også at brunost er gyselig, lutefisk grusomt og fiskepudding noe av det tristeste de noengang har sett på en tallerken.

Jeg setter gjerne til livs litt ku både titt og ofte, noe som neppe virker like apetittvekkende for en inder. Juleribba som er så tradisjonsrik her til land møter neppe samme imøtekommenhet i et muslimsk land.

Provoserende at kinesere spiser katter? Kan ikke si at jeg har så frykelig lyst til å smake det selv, men det er fordi jeg er vant til katt som kjæledyr, ikke mat. Jeg reagerer mer på den slaktemetode som blir praktisert og manglende dyrevern før dyret havner i gryta.

Og et innlegg om mat hører kanskje mest hjemme på Mat/drikke? For det er kanskje ikke først og fremst dyrenes egenskaper på vår tallerken som diskuteres her på Kjæledyr?

Gjest gjest1
Skrevet

Ja nå ble jeg sint. Ring dyrevernet sporenstreks!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...