Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite hjørnebord jeg kunne tenke meg å ha mosaikkfliser på, og så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i mosaikkfliser. Har vært på Panduro, men der er det utrolig små pakker til ganske mye penger, så jeg lurer på om noen har noen forslag på hvor jeg kan få tak fliser? Hadde det vært en idè å kjøpe billige, store fliser og slå dem i stykker f.eks?

Jeg har forøvrig aldri gjort dette, er det noen som har gjort det og har noen innspill eller råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hvilken som helst flisebutikk? Best Pris Fliser har mye å velge mellom og er ikke dyrt.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har et lite hjørnebord jeg kunne tenke meg å ha mosaikkfliser på, og så lurer jeg på hvor jeg kan få tak i mosaikkfliser. Har vært på Panduro, men der er det utrolig små pakker til ganske mye penger, så jeg lurer på om noen har noen forslag på hvor jeg kan få tak fliser? Hadde det vært en idè å kjøpe billige, store fliser og slå dem i stykker f.eks?

Jeg har forøvrig aldri gjort dette, er det noen som har gjort det og har noen innspill eller råd?

Det finnes jo mosaikkfliser på slike "ark". Da kan du jo bare klippe i mellom filsene istedetfor å slå dem i stykker. (Nå har jeg ikke prøvd å klippe i mellom, siden jeg ikke er flisleggeren i vår familie, men skulle vel ikke være så vanskelig...)

Skrevet
Det finnes jo mosaikkfliser på slike "ark". Da kan du jo bare klippe i mellom filsene istedetfor å slå dem i stykker. (Nå har jeg ikke prøvd å klippe i mellom, siden jeg ikke er flisleggeren i vår familie, men skulle vel ikke være så vanskelig...)

Tror de aller fleste mosaikkfliser kommer i slike ark. Og det er mulig jeg misforstår deg, men man bør ikke klippe opp disse arkene, hele poenget er jo at det er lettere å legge et helt ark av gangen enn én og én mosaikkflis.

Gjest Gjest
Skrevet

men kanskje det er billigere å kjøpe et par slike ark enn 40 pakker på panduro? hvis man likevel skal legge en og en flis (antar hun skal ha mønster på bordet) så gjør det jo ikke noe at hun klipper dem opp. og kanskje hun finner noen ark som har mistet et par fliser og får dem enda billigere. :)

kan jo supplere med en panduropakke eller to også.

Gjest Spirit
Skrevet

Jeg har laget et mosaikkbord av fliser jeg hadde til overs. Spurte i en flisebutikk om de hadde noen rester og fikk så forsyne meg gratis av knuste fliser de skulle kaste bakgården. De bør være samme tykkelse, limes med fliselim og fuges dagen etter med vanlig fugemasse. Vask over med svamp og kaldt vann når massen er halvtørr. :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...