Barbamama Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Jeg skal lage chicken satay i morgen og skal ha ris og salat til. Har dere noen forslag til hva jeg kan ha i salaten for at den skal passe til?
Gjest piaf Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Jeg vurderer å lage satay med svinekjøtt til uken og har faktisk også lurt på hva slags salat som kan passe til! Tok et søk på BBC Food og fant denne oppskriften - den ser da ikke så verst ut? Mizuna (ingrediens i salaten) er forresten en japansk bladgrønnsak med sennepsaktig smak, tipper at den kan byttes ut med ruccola. Og ellers vil det sikkert passe med friske urter som koriander og mynte.
Gjest piaf Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 *Har tenkt litt til*: Fint strimlet agurk eller reddiker burde også være godt i en slik salat.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Thai agurksalat tror jeg hadde passet fint! - 1 cm fersk ingefær, skrelles og rives på rivjern - 1 fedd hvitløk, skrelles og rives på rivjern - 1/2-1 chili strimles fint - Saften av 2 lime - 2 ss sukker - salt og pepper Blandes - 1 agurk, skjæres i tynne, skrå skiver Blandes, og la stå i 10 minutter. Rør om av og til.Tilsett en håndfull fersk koriander før servering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå