Cathie Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 I morgen skal jeg ha gjester og tenkte jeg skulle lage hjemmelaget pizza, men de kommer likt som jeg kommer hjem sånn at jeg rekker ikke sette deig på heving da! Kan jeg lage deigen klar på morningen (sånn i 7-8 tia) sette den i kjøleskapet, så ta den ut sånn rundt kl 17-18?
Gjest Dallandra Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Ja, jeg tror det. Den hever veldig sakte når det er kaldt. Husker da jeg jobbet på 7-eleven, vi tok ut frosne bakervarer (bake off) og la på plate på kvelden, satte det i romtemperatur, da vi kom neste morgen var bakevarene ferdig tint og hevet og klare til å bli hevet i ovnen. Nam nam. Vil tro det går an å forsinke hevingen ved å sette den kaldt, og så heve det ferdig i ovnen på 40 grader eller noe sånt? For å få hevingen ordentlig i gang?? Tipper bare jeg nå, har egentlig tenkt at jeg må prøve ut dette så jeg vet det til en gang jeg trenger det.
Arkana Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Ja, det kan du fint. Du kan lage den i kveld også om du vil. Husk å bruke kald væske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå