Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #1 Skrevet 1. juli 2006 Har du oppskrift på boller med vanilje krem du kan dele, er jeg veldig glad
tommeline Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Jeg bruker "vanlig" bolleoppskrift (som jeg ikke orker å skrive inn nå...), med ferdig vaniljekrem fra Tine. Pleier å lage som horn jeg, med melisglasur på toppen.
-Fisken- Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Denne bruker jeg: Tante Bentes skolebrød ingredienser: 100 g smeltet smør/margarin 1/2 l melk 50 g gjær 1 ts salt 2 ts kardemomme 1 dl sukker 1 egg ca. 1 1/2 l hvetemel eggekrem: 1 eggeplomme 20 g sukker 20 g hvetemel 2 dl melk Lag vanlig gjærdeig. Eggekremen: Bland alt og kok opp. Stekes ved 225-250 grader til de er gylne. Men istedefor å ha fyllet oppå, tar jeg det inni.
Pimbila Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Jeg bruker "vanlig" bolleoppskrift (som jeg ikke orker å skrive inn nå...), med ferdig vaniljekrem fra Tine. ← Me too Bruker bolleoppskriften som står på tørrgjærpakken.
mari Skrevet 2. juli 2006 #6 Skrevet 2. juli 2006 Hjemmelaget vaniljesaus er 100 ganger bedre enn ferdig vaniljekrem! ellers er jeg enig at det bare er å søke på www.detsoteliv.no, der er det mye godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå