Fibonacci Skrevet 7. mai 2007 #821 Skrevet 7. mai 2007 Innom og oppdaterer meg litt! Koselig å lese hos deg!
Kipa Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #822 Skrevet 9. mai 2007 I dag har det jammen gått i ett fra lille frøkna våkna kvart på seks. Da hun sovnet ved sju igjen kom Lukas tuslende...Men vi har da kost oss selvom huset ikke er strøkent nå, bare Helena sovner nå så blir det full ryddings! -har heller gått laang tur i sola og kost med ungene Mannen er og jobber, håper det ikke blir så sent. For det ser ikke ut til at hun helt vil sove enda...og jeg vil få gjort noe snart..ellers blir det sent gitt. Er så utrolig trøtt om dagen, la meg rett etter fruene i går, det gjør jeg aldri -pleier å få med meg det som kommer etter- og leggetid er vanligvis ved tolv på oss begge, men nå har jeg begynt å bli trøttere om kvelden-morgenen også foresten. Rart siden Helena sover hele natten. :klø: Hun roper... tror jeg bader henne, tar på pysj og gir en liten flaske. så sovner hun tenker jeg....
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #824 Skrevet 10. mai 2007 Hei La Traviata og Furstina! En god morgen! Helena sov til seks ca og Lukas kom ned da hun var ferdig med å spise. Nå sover hun litt og han ser på tv en halv time før vi skal reise til bhg. Mannen kom ikke før halv elleve i går, da hadde Lukas rukket å våkne..og satt sammen med meg og Helena i sofaen- begge to lysvåkne. Men Helena la jeg da, og hun sovnet så godt :rødme: Lukas hadde noe å vise fram til pappa'n så det var nok derfor, lille, store raringen min :rødme: Mannen sa jeg er en god og flink mamma, det varmer- særlig på sånne dager Nå får jeg gå og ordne meg som jeg egentlig skulle...Så vi blir klare til å dra Har på følelsen av at det blir soving når snuppa sover i dag.. Må lade opp til i kveld, mannen skal på dugnad i bhg og jeg er alene med disse to sjarmtrollene igjen..Særlig legging av Lukas er et kapitel for seg når man er alene... Men snart er det helg, og jeg og mannen har tenkt å være sammen med Lukas å finne på noe på søndag, spørre mommo om å passe Helena.
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #825 Skrevet 10. mai 2007 (endret) får ikke lasta opp bilder og satt inn her, men her er et fra mobilen. Av begge mine vakre barn :rødme: Ser ikke bilde før man klikker på det... Endret 10. mai 2007 av Kipa
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #826 Skrevet 10. mai 2007 *Aldri aldri aldri vekke sovende barn...* det har jeg fått angre i hele dag... Måtte jo vekke Helena så vi fikk kjørt lukas i bhg. Og etter vi kom hjem fikk hun ikke sove..jeg vekket henne nok midt i den dypeste søvn, dens om skulle lbi den laaange dubben...Oi som vi har prøvd, jeg har vugget og bysset og gått tur, men våkna hver gang det ble stille. NÅ sover hun,har gjort det siden litt over tre. Det blir nok den lange dubben. Hun ligger i vår seng, av alle steder. Vil ikke at hun skal bli vekt av Lukas, så jeg la henne der. Blir spennende å se hvor lenge og hvordan denne kvelden blir.. Jeg har ikke fått sove såklart, men nå er det for sent, så jeg går og gjør rent på rommet til Lukas.
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #827 Skrevet 10. mai 2007 hun var jo sulten etter 20 minutter, jeg har hjerne som ei nøtt og hadde glemt når hun spiste sist... Sovna godt klokka 17.15- og sover enda Lukas ser på tv og jeg skal slenge meg på sofaen sammen med han. Fikk bare rydda rommet hans, hun våkna jo lille bærta. Fikk ikke rydda i går, ellers bruker jeg og gjøre det på kvelden, men det var det i hvertfall ikke noe tid for i går
Gjest Mayamor Skrevet 10. mai 2007 #828 Skrevet 10. mai 2007 Så herlige bilder av Lukas og Helena. De er begge lysere enn hva jeg så for meg... Du er så flink å skrive masse koselig i dagboken din. Blir i godt humør når jeg leser her.
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #829 Skrevet 10. mai 2007 takk for skryt, og jeg er såklart enig! :rødme: Helena var helt svart i håret som nyfødt, det blir stadig lysere. Lukas er nesten hvit i håret- det var jeg også- og er, men det er jo fake Måtte le da jeg så på bilder i dag, plutselig så jeg meg selv i Helena, alle sier vi er så like, men jeg så det ikke før på det bilde i dag- og det var som og se bilde av meg selv som baby Helena sover.... hysj..... - og Lukas. Hurra!
Kipa Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #830 Skrevet 10. mai 2007 ..sover enda. Må jo være helt utslitt etter i dag. Perfekt egentlig, da blir det en flaske og litt kos også i seng igjen ved haLv elleve kanskje. Tror ikke det ødelegger for natten så lenge hun får mat tidligst ni, og det blir det jo nå. Nå begynner jeg faktisk å kjede meg litt, har ikke sovet, for da hadde hun sikkert våkna...
Siam Skrevet 11. mai 2007 #832 Skrevet 11. mai 2007 Så søte barn du har!! Og de ligner litt på hverandre, synes jeg. Jeg synes du er utrolig flink til å rydde! Jeg får ikke gjort en skit på kvelden, da har jeg bare lyst til å slappe av (om jeg får lov av Kaja, så klart...) God helg!
Kipa Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #833 Skrevet 11. mai 2007 Takk for skryt.. - er vel derfor jeg la inn bilde for å skryte av de vakre barna mine... De er ganske like, og de ligner begge på meg.. Natten ble ikke ødelagt, Helena sov til halv åtte hun. Dagen har vært travel, hun har plutselig slutta med de lange dubbene, en time her og en halv time der... Halv to var også jeg dusja påkledd og fresh...da skulle vi ut, og så kom mannen hjem- så da gikk vi tur alle 4- 5 med Ludde. Hele familien sa Lukas fornøyd da vi gikk, han elsker at vi gjør noe sammen, alle Etter turen dura jeg avgårde inn til by'n. Skulle gjøre noen ærend, herlig med litt alenetid- selom det er i bilen Tok ukeshandlinga alene, herlig det også- ingen Lukas som løper rundt overaltt og ingen Lukas som må ha et blad og jeg kunne bruke den tiden jeg ville på ting og tang butikken rett ovenfor Meny Fikk kjøpt 4 lekre rosa te- lysestaker og 4 lyserosa mini blomsterpotter- som skal brukes til dåpen. Da blir det lyyyse rosa i stua :rosasmil: Har bestilt 4 mini ildtopper, yserosa og skal ha servietter og lys i den fargen også. Er det jentedåp så er det! Da jeg kom hjem gikk jeg løs på rommet til Lukas, for det rakk jeg da ikke i går. Så nå er det helt rent og pent der inne. Deilig, jeg kosa meg faktisk da jeg holdt på. Bare jeg er motivert liker jeg å vaske og rydde og pusle på- eller pule på I kveld har vi kost oss med Gullruten, avslappende, på hver vår sofa. I morgen kommer en venninne med barna sine på 6 og 3 år.
Kipa Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #834 Skrevet 13. mai 2007 I går ble det ikke mye søvn på snuppa på dagtid hun var så urolig, sovnet i armene, men skulle hvertfall ikke sove alene..sov vel en time til sammen hele dagen. Vi la henne ved ni og hun sov jammen til halv åtte I dag har hun allrede rukket og sove 1,5 time og det når vi andre spiste frokost, perfekt! Mommo kommer og skal få alenetid med Helena, og vi skal på lekeland med Lukas.
Siam Skrevet 13. mai 2007 #835 Skrevet 13. mai 2007 Alenetid er digg, selv om det bare er for å gå i butikken... Men det er bare en liten periode i livet det er så hektisk, de vokser så altfor fort de søte små. Snart har vi vel altfor mye tid for oss selv? Håper dere har hatt en fin helg.
Kipa Skrevet 13. mai 2007 Forfatter #836 Skrevet 13. mai 2007 Vi har hatt en herlig helg! Og i dag har Helena vært sitt " gamle" jeg igjen- med soving på dagen, blid og fornøyd småpludrende og go' :rødme: Mommo hadde fått kost seg med Helena, matet, stelt, prata og kosa med henne. Og så det som sikkert er mest stas..trilla tur med henne Vi hadde det morsomt med Lukas på lekeland, han var helt i 100, synes det var moro vi også- løp rundt og prøvde diverse sklier og sånn.. Mannen er på Spiderman og jeg har sittet og limt inn bilder av i Helena sitt første album Deilig med tid til slike ting! Helena sovnet halv ni, og jeg tenker hun skal få sove- våkner hun i natt så gjør hun det. Ny uke, maifest i bhg på tirsdag. Morfar skal være med og Lukas skal få vise han barnehagen sin for aller første gang, det blir stas!! Mormor skal være med om hun kan gå fra jobben noen timer- og jeg og Helena skal såklart være med. Pappa'n måtte desverre være på jobb..
Kipa Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #837 Skrevet 14. mai 2007 For et møkkavær å måtte dra ut en baby i! Vi måtte jo ut i regnet, har levert Lukas i bhg. Det regna inn på Helena, enda det er litt sånn "tak" på bilstolen..Æsj! Nå skal vi holde oss inne! Stoppa på hjemveien for å kjøpe mme, også var det tomt. De var utsolgt fra grossisten til den butikken jeg var i..så jeg kjøpte sånn ferdigpakker. Mannen får stoppe å kjøpe. Var innom og kjøpte en tynn, langermet bolero til å ha utenpå kjolen på 17. mai også, blir ikke så varmt da har jeg hørt. Også Helena som har kortermet kjole..men vi har jo andre hun kan ha også. Den er først og fremt tenkt til dåpen. Kjøpte ingredienser til karamellkake. Har lovt å bake til maifesten i morgen. Helena sover, så jeg bør vel gjøre noe fornuftig...
Furstina Skrevet 14. mai 2007 #838 Skrevet 14. mai 2007 Härliga bilder på härliga barn! Det måste underlätta att kunna lämna över Helena till mormor när hon tar flaska som vanligt. Jag antar att det också bidrar till att hon sover hela nätterna. Jag längtar efter flera timmars sammanhängande sömn...
Kipa Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #839 Skrevet 14. mai 2007 Hei Furstina, koselig med besøk av deg her! Ja, det er lettere når babyene tar flaske, selvom det ikke er det optimale..Men man kan ikke tenke sånn heller, da kunne jeg jo bli deprimert om jeg gjorde det. Barna mine er flaskebarn sånn er det bare, og da kan man nyte det positive som hører med til det Mormor hadde kost seg veldig, hun trenger å få bli kjent med Helena uten at Lukas flyr rundt henne hele tiden, eller, sånn som det er, at hun føler hun må ta seg av han hele tiden- selvom det altså ikke er noe(*bank i bordet*) sjalusi enda! Og Lukas trenger å få være sammen med bare oss også. Jeg og han finner også på ting og pappa'n og han. Som å være på Bauhaus.. Det synes Lukas er stas...så da kan jo de to gjøre det Karamellkake står i ovnen. Helena har vært grei snuppe og sovet så mamma'n har fått bakt. Glasur lager jeg i kveld, kaka skal uansett kjøles ned først. Det er sovevær i dag- og Helena sooover, men hun var oppe for mat i natt- jeg regnet jo med det siden siste måltidet var klokka sju...Men ellers sover hun stortsett fra ti til seks neste dag. Ringte bhg i stede, fordi jeg skulle spørre ang festen i mr- da hørte jeg Lukas som gråt. ...æsj, det gjorde litt vondt i mammahjerte da, men jeg var heldig for jeg hørte han stoppet å gråte også. Hva han gråt for vet jeg ikke, det er ikke så ofte han gjør det..Hun som tok tlf ble litt satt ut da jeg sa er det Lukas som gråter..klart jeg hører min egen sønn sin gråt. Det bare bøtter ned, og jeg håper at det blir oppholdsvær i morgen på dagen i hvertfall, vi skal jo gå i tog og greier.
Kipa Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #840 Skrevet 15. mai 2007 HURRA! Det er sol, og knallvær! Har sniki meg til en dusj, mens lille frøken tar en blund og Lukas ser på Mikkes klubbhus. Dette blir en fin dag, vi slipper regntøy og kan ha på fin skjorte på Lukas ute å måtte gjemme den under en jakke og Helena kan ha rosa kjole :rosasmil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå