Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Gjest Madden

Bare signerer med de andre her...Tror du er verdens heldigste akkurat nå altså! To herlige, skjønnne barn....og gode dager!! :hjerter:

Blir glad av å lese her jeg altså! Vitaminpille!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vips, så var det noen dager siden sist jeg skrev..Her går det i ett- men vi har det fortsatt fint altså! :rosasmil:

Takk for koselige hilsener jenter! :klem:

Vi har det virkelig herlig altså! :legrine:

Hva har vi gjort siden sist... :klø:

I går kjørte vi Lukas i bhg, gikk fint med "morgenstell" på begge i går også, hadde tilogmed god tid da vi kom fram. ;)

Jeg og Helena var innom baker'n på veien tilbake og kjøpte litt godt å spise.

Klokka tolv fikk vi besøk av venninne T. Hun var leeenge, men det var jo bare koselig, heldig med at Helena var våken en hel time da hun kom, så hun fikk se hvor vakker hun er! :hjerter: Og hun syntes hun var det ja! :Hehe:

I dag har helsesøster vært her, hun synes også ( såklart) at hun var fin. Jeg tror jeg er heldig med helsesøster, ikke var hun hurpete, men likevel med peiling. Lukas sin var veldig usikker og det var mest irriterende..

Helena har begynt å feste blikket, eller det begynte hun med på søndag allerde, på en lampe vi har i stua, litt sånn blank..og hun fokuserer mer og mer. Det er så moro å se utviklinkg allerede nå!

I morgen har jeg valgt å la Lukas få fri med oss igjen.

Har foresten vært og gått litt lang tur med Ludde i kveld. deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, der var jeg på generell igjen. Har vel en dagbok jeg kunne blåst støvet av, men synes det er greit å skrive videre i denne..ikke helt 100% fornøyd med ny tittel...må tenke litt til. Men Lukas har jo blitt storebror, så den kan i hvertfall ikke hete det lenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos med to i hus! :hjerte:

Hun høres helskjønn ut! :hjerter_rundt:

(tidl. lianna & epica her!)

Tittel ja, aldri lett Hva med Storebror og Lillesøster?..

eller Tobarnsmor? ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Ser du skal ha Lukas inn på halv plass i barnehagen. Hvordan er din erfaring med barn på halv plass i barnehagen? Er det lett for at de kommer utenom "gjengen" som er der hver dag? Eller skjer kanskje ikke det når en går fra hel til halv plass?

Andreas begyndte jo på hel plass i barnehagen fra 1 mars, og jeg ser allerede nå at han trives mye bedre. Han er mer med i gjengen og gleder seg til å gå i barnehagen. Men klart dette kan jo komme av andre ting også. Men jeg gleder meg over at han trives, så tar vi fridag fra barnehagen innimellom. Jeg styrer jo mye av min arbeidsdag selv da jeg jobber hjemmenfra.

Det er alltid koselig å lese her hos deg. :legrine::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: La Traviata, Shade og Mayamor!

Den halve plassen er litt ego tenkt.. :sjenert: siden det tar ca 20 minutter og kjøre til bhg en vei, og mannen ikke alltid jobber i nærheten vil jeg alltid måtte hente eller levere og noen gnger begge deler..ellers får jo han masse overtid å ta igjen. Det er mye derfor vi ønsker halv plass, for etter Helena ble født har han jo allerede hatt tre ganger fri og da kan vi like gjerne spare penger på det. Jeg har ikke merket noe til at han blir utenfor, nå har han jo hatt hel plass fra start som 1- åring og er veldig godt etablert i barnegruppa dessuten velidg glad i bhg og sosial. Jeg satser på at det skal gå bra! Vi får dessuten lov til å flexe fram til sommeren da ingen har den andre halve plassen.

- også må det sies at han liker å kose seg hjemme... ;) Tror også det er viktig at han får ta del i min og Helena sin hverdag også. :) Han skal gå annenhver dag.

Dagene gårt så fort! Stod opp halv ni med Helena, hun hadde fått mat fem på morgenen. Lukas sov til ni ( men var våken en liten stund fra kvart på sju og til halv åtte- han hører når pappa'n drar på jobb..) Etter Helena hadde vært våken 1,5 time ble hun trøtt igjen. Husker det med Lukas også.

Før hun sovnet satt vi alle 3 i sofaen og koste oss. Og i dag smilte hun for første gang, ordentlig. Hun har smilt sånn med å trekke på smilebåndet fra dag 2, men i dag kom det sosiale smilet. :hjerter_rundt: og det morsomme var at hun gjore det en gang til da Lukas ville få henne til å smile. Gjett om han ble stolt!:rosasmil:

- nydelig smil var det!!!! Hun er 2 uker i dag... :hjerte:

- synes hun er tidlig ute både med å fokusere og smile...*stolt*

-men minst like stolt av Lukas som er så flink når vi er sammen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos mamma alle i dag. Gått en lang tur i de deilige vårsolen. Lukasfikk trille litt i dag også, så stolt og fornøyd. Mommo fikk også trille.. og like stolt var vel hun.. ;) Jeg og mannen også...

En deilig dag. :-D Men litt bråkete natt, jeg hadde plutselig ikke nok melk til lille venn, som antakelig har hatt økedøgn..hun ville jo ha før det var fylt opp, så vi sleit litt i natten..Men da hun sovnet halv fire, sov hun til halv seks og da var det full pupp igjen.. :ler: etter amming stod mannen opp med barna, Lukas var nemlig lysvåken allerede seks i dag...mulig han ble forstyrret av lillesøster.

- jeg fikk sove til over ni. Herlig! og da stod frokost på bordet. Lukas er så søt når han kommer inn til meg "frukost" som mannen sier. Han har nemlig endel svenske ord. Hallon bruker han alltid, ikke bringerbær også sier han lämne og endel annet han snapper opp.

Helena har smilt stort til mannen i dag, flere ganger -også til mormor. Koselig, hun er så vakker når hun smiler!! :hjerter_rundt:

I morgen har vi null planer, og det er litt deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet hele dagen..bare ammet når det har vært nødvendig..Måtte kapitulere å gi erstatning i natt. Om natten har jeg rett og slett ikke nok melk..plutselig var det sånn... :sur: Vi tenkte føre var i går og kjøpte inn erstatning- gudskjelov. Og flaska tok hun som bare det, og da ble hun mett. På morgenen i dag, masse melk igjen... :klø:

Det som skjer er at hun våknet når vi skal legge henne i sengen, samme om hun har fått mat en time før, og da vil hun ha. Antakelig har det ikke blitt nok på den korte tiden. I dag skal vi prøve legge henne i sin seng når hun får på pysjen, ved halv ti. Hun har til nå blitt lagt i kurven i stua, men vi har jo baby call så får fulgt med, dessuten blir det nok noen turer opp for å se.

Storebror har vært sutrete i dag, er så forkjøla- og alt er litt blæh for han..., gudskjelov at det er helg og mannen er hjemme!!

Og en ting til..det ene øye til Helena er fullt av verk..har dryppet med morsmelk, men det er jo ikke noe koselig at det er sånn...Husker Lukas hadde sånn på sykehuset, altså bare noen dager gammel. Håper det blir borte!! Ellers får vi ringe helsestasjon i morgen, uansett ha jeg lyst til å dra å veie henne, pga det som har vært disse nettene.

Nå sover Helena, Lukas er på teater med mommo, Hakkebakkeskogen- og jeg skal være litt flink og få ryddet 2. etg og støvsuge der oppe. Mannen lager hyller i garasjen til oppbevaring av barneklær- og det er det mye av! ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt nyttig, tatt en dusj og overskuddet er tilbake! :)

Litt bekymra over øyet til Helena.. og litt over natt- ammingen.. og dessuten synes jeg hun blir litt fort trøtt midt i spisingen i dag.. :sjenert:

Men hun er nydelig der hun ligger på armen min! :hjerter_rundt:

Hun har allerede nå fått disse hormon- utslettene, det var tidlig synes jeg.. men da blir det vel før borte også kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! :klem:

Så koselig at Helena har begynt å smile! Ingenting er som et babysmil, smelter hjertet totalt... :hjerter_rundt:

Høres ut som hun har tette tårekanaler kanskje? Ylva hadde også det da hun var 1 uke gammel. Jeg trodde det var øyekatarr, helsesøster mente det ikke var det. Uansett, det forsvant etter ca. 1 uke med tørking av verk, drypping med både øyeskyllevann og morsmelk.

Håper litt tillegg gjør susen for nattesøvnen fremover (jeg hadde også alltid mindre melk om kveldene og full pupp om morgenen)!

Ha en flott mandag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselig hilsen, La Traviata og April! :klem:

Ja, vi har to nydelige barn! :hjerter:

Bildet var litt utydelig i avisen, men vi har bestilt fargebilde og sort /hvitt, og det er jo bedre kvalitet.

I dag har jeg og Helena vært på shopping. Litt i str 50 og parkdress og regntøy til Lukas + litt til, kun til barna da.. ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sover godt i sengen sin, og Helena har sovnet i kurven i stua. Mannen er og jobber litt.

Tenkte jeg fikk skrive ned fødselshistorien..er litt treg ja.. :sjenert:

"Da Helena kom til verden"

Natt til torsdag ca halv ett begynte det murre i mamma's store mage. Det gikk litt av og på fram til kvart på fire, da ble det for det meste borte. Dagen kom og gikk uten de helt store smertene, men på kvelden tok det til med noen kraftige tak igjen. Pappa måtte gjøre ferdig en jobb, så mormor kom og var sammen med Lukas så mamma fikk hvile i sengen. Utover senkvelden når Lukas var lagt, mormor reist hjem- og pappa kommet hjem ble det tydeligere og vi skjønte at vi i hvertfall skulle bli 2- barnsforldre i løpet av helgen. Mase- riene, som det jo var gikk fint å komme seg gjennom enda..Da jeg la meg halv tolv var det fortsatt "greit", jeg sovna aldri og så begynte det å gå på mer og mer. Klokken ett var det ordentlig i gang synes jeg- halv to hadde riene kommet med 5 minutters mellomrom en stund så jeg vekket mannen( litt sent...) Han ringte mamma og jeg hørte han svarte noe som at neida det haster ikke...og da eksploderte det i smerter, riene ble mye kraftigere og tettere! Han ringte føden og vi fikk komme. Nå var det bare å vente på mamma. Vannet hadde ikke gått, så jeg gikk for å dusje..måtte ha pauser i dusjen for riene hagla på..og mannen fikk holde rundt meg. Mamma kom omsider, da var klokka litt over tre. Halv fire var vi inne på føden, og turen dit var pyton. Det hjalp litt med risposen og konsentrere seg om hver ri. Vi fikk en kjempe søt jordmor som undersøkte og kunne fortelle at det var 2- 3 cm åpning, det var ikke mye mumla jeg surmulende... :sjenert: Jeg tenkte inni meg at faen ta de som sa nr 2 er lettere, dette er jo mye vondere, skulle det ikke være enklere..Men det skulle vise seg at det i hvertfall gikk fortere ;) Etter en time gikk riene over i en annen fase og jeg ville presse..jordmor forta seg å undersøke og kunne litt sjokka fortelle at det var nesten 8 cm åpning nå..Det var motiverende. For nå var jeg sliten og lei! jeg pusta meg videre og mannen som var bare super støtte hjalp meg så godt han kunne, jeg holdt et hardt grep i handa hans. Endelig var det klart for å presse, og jeg tok i...og ville bare bli ferdig. Har du rie nå sa jordmor, ja sa jeg og pressa, men det hadde jeg jo ikke så jeg måtte stoppe..ha, ha- veldig lett. men jeg fikk fokusert på pusten igjen etter litt styr..Så var det klart igjen og nå var hodet på vei ned, jeg sa jeg var lei og ikke ville mer..det hørte de ikke på verken jordmor heller mannen... :ler: En pressrie til og den varte og rakk, men før jeg visste ordet av det var Helena født! På 3 pressrier.. Klokken 5. 45 akkurat. Som sin storebror hadde hun navlesnoren en gang rundt halsen, men de fiksa det fort og hun ble løftet opp til meg og mannen klippet navlesnoren. Vi gråt av glede begge to, og jeg litt av lettelse for at det var over! Morkaka kom på et lite press og vi avslo og se den. Vi hadde nok med verdens skjønneste jente! Ingen sting og sy. Bare kos. Hun ble lagt til brystet mitt og sugde villig..da vi byttet side sugde hun litt der også, men ble trøtt. Vi fikk mozell i champagne- glass og ble gratulert. Etter det gikk jordmor og barnepleier ut av rommet, og vi fikk være sammen bare vi 3 i en hel time. Veldig fin måte å gjøre det på. Så fikk vi frokost "på sengen". Helena ble veid og målt, og etter det gikk jeg for å dusje. Mannen reiste hjem, for siden det gikk så fort rakk han å levere Lukas i bhg selv den dagen. Jeg hadde nok med å se på vår lille nydelige datter :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Migrene fra klokka halv ti i går kveld og hele natta... :sur: har hatt endel vondt i hodet etter jeg fikk Helena, men ikke så ille som i går og i natt. Ingenting hjalp. I dag er jeg rimelig sliten og føles som dagen derpå.. Fikk ikke somla meg til å levere Lukas i bhg før halv ti. Orka ikke å stå opp så vi rakk det.. :sjenert: Helena sov helt til halv ni, og for å rekke å levere må vi dra herfra rundt ni.

Begynner å komme meg itt nå, barna er kledd og stelt for en ny dag, mens jeg har fortsatt kosebukser...skal i dusjen nå. Helena sovna etter tidenes bæsjebleie, alt måtte slenges på vask, det hun lå på også..ja, ja..Så etter vask og skift og mating var hun sliten og trøtt igjen. ;)

Lukas leker på rommet, jeg skal gå opp til han etter den etterlengta dusjen..

Håper vi kommer oss ut og får trilla litt, vil nyte våren jeg også. I går var vi jo på shopping havle dagen...

- moro det da! :sjarmor:

Mamma kommer etter jobb, og i kveld kommer pappa en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du synes det, Ronja! :klem:

Nå har vi vært ute et par timer, deilig! :smilorange:

Helena sover i vogna og Lukas spiller munnspill.. :ler:

jeg begynner å få vondt i hodet igjen, skjønner ikke hva det kan være, jeg drikker da mye..!?

Huset ser ikke særlig ryddig ut, jeg blåste i det og gikk ut isteden.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Ja for all del! Blås i husarbeidet når sola skinner og det er deilig å være ute!! :)

Helt riktig, sånn gjør jeg det også!! :ler:

Leit med hodepine...jeg sliter fortsatt med det, og har gjort det siden jeg ble gravid. Mange ting som kan forårsake hodepine (nakkeplager, lite søvn, blodmangel, mangel på drikke etc...) Håper du finner ut av hva som fungerer for å avhjelpe..for det er ikke godt å gå rundt med hodepine, DET er iallfall sikkert!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...