Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Så koselig å høre at dere har det så fint! Og ikke minst om Lukas som er stolt storebror :)

Kos dere masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å lese at dere har det så bra, Kipa! :Nikke: Lukas høres ut som en herlig storebror. Håper det fortsetter sånn :rosasmil:

Ha en riktig god helg med familien din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint med 2 barn hjemme alene i går! :) Lukas var så flink, han forstyrrer ikke når jeg ammer, og det er jo den aller viktigste tiden å få litt ro også. Flinke storebroren! :klappe: helena sov fra halv to til seks, fikk mat, tørr bleie og klær å. tok henne med opp igjen, Lukas sov jo enda. Da han våknet hadde hun sovnet i senga si, flinke lillesøster :klappe: Så da kunne jeg og lUkas koe oss sammen med frokost og litt tid til lek og kos. Vi gikk og la oss selv etter det, tok en dubb alle sammen på rommet vårt. Da Helena våknet sov fortsatt Lukas, så da fikk jeg ammet og kost litt med henne før han våknet igjen. Så koste vi oss sammen alle 3 og vips var dagen over og pappa'n kom hjem.

I går var vi tilbake på sykehuset for å ta bilde til avisen her i byen. Helena hadde lyserosa cord- kjole og Lukas lyseblå genser. De var så fine, og vi var så stolte jeg og mannen!! :legrine: Kommer ikke i avisen før om 2 uker, det er lenge å vente det... :sjenert: er så spent på resultatet. Lukas holdt godt rundt henne og gav henne en kos på noen av dem. :hjerter_rundt:

I dag var nok en "premiere". Flrste dag med to barn om morgenen og å ordne oss alle så vi kunne kjøre Lukas til barnehagen. Mne det gikk det også. Bør nok stå opp litt før om jeg skal slippe å bli stressa, men vi kom til den tidne vi bruker å være der. Lukas var helt klar for en ny bhg dag og vinket bare til oss. Måtte innom noen avdelinger på veien og vise fram, og da ble dt en ammepause på pauserommet før vi kunne reise. ;)

Har vært på en liiiten handletur i dag også. Måtte ha bursdagsgave, for vi skal i 7 års dag i ettermiddag. Ogl da ble det litt annet. Rosa tepper har vi lite av, så nye helsetepper ble kjøpt inn. Skal kjøpe ordentlig teppe også, men er litt kresen.

Etter det har Helena spist,vi har kost og hun har sovet, og jeg har fått vasket 2. etg. Hun sover enda så jeg prøver meg på å støvsuge her nede også...

Hun er en drøm- akkurat som storebror var. Rolig og fornøyd! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor
:legrine: Kjenner klumpen i halsen her jeg sitter. Gode flinke Lukasen. Men uten mamman sin hadde ikke han blitt det. :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott å høre at hverdagen med 2 barn går så greit. Det er mye opp til hvordan man gjør det selv.

Lukas synes å være kjempestolt over lillesøster, og det er bra. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her med en lysvåken baby i fanget. :hjerter_rundt:

Gikk fint på besøk i går, hun ble beundret av alle og tok litt oppmerksomheten fra bursdagsbarnet... :sjenert:

Lukas storkoste seg også, og må si jeg blir stolt når han er så høflig og spør pent om et kakestykke til. :rosasmil:

Idag har vi hatt besøk av et vennepar med sine to jenter på 2 og 5 år. Helena fikk en fin rosa kosedress og Lukas en cars lomme lykt i storebrorgave. Så og si alle har hatt med en liten ekstra ting til Lukas- og det har gjort stor lykke ;) Det er fortsatt stas å vise fram lillesøster, og det er jo fordi alle er så flinke på å fordele oppmerkosmheten!

Helena har fått masse fine gaver, og bra er jo det- her i huset fantes det ikke mye nytt jentetøy, hadde kun kjøpt inn 3 sett..men arvet endel da. Men enn så lenge bruker hun str 50, og det tror jeg vil vare en stund. Alt er jo så stort- så vi må nok kjøpe litt i den størrelsen, i hvertfall pysj er greit at passer så hun ikke må kave sånn i store klær om natten..Mne str 56 og 62 begynner å bli velidg godt dekket opp nå ja...

Nei, for vel ta kvelden, er visst bare jeg som er våken nå. skal ha besøk i morgen også- greit å være litt opplagt da. Formen er veldig på vei oppover, og overskuddet er helt tilbake, deilig å kunne støvsuge uten å få vondt etterpå feks- og godt å kunne gjøre litt nytte...

Vekten er på - 9 nå og det er 6 kg til startvekt, men kunne tenke meg noen til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. har jeg glemt å skrive de viktige målene... :sjenert:

Helena var 3220 g, 49 cm og 35 rundt hodet. Da vi dro hjem var nettovekt på 3075 og det var visstnok bra!

Da hun ble født ble det gjort litt annerledes med henne enn med Lukas. Etter navlesnor var klippet av (av pappa'n) fikk hun først kose seg litt hos han og så fikk hun komme til meg. Jeg ble ikke sydd så fikk bare den sprøyta i låret og så gikk jordmor og barnepleier ut av rommet og lot oss 3 være i fred og bare kose oss og bli kjent. Tror vi var sammen i over en time før de kom tilbake, først da veide og målte de. Synes det var en veldig fin start for oss alle, og det synes mannen også. :hjerte:

Nå er lillemor god og mett, ligger her i lyserosa fra topp til tå....Må innrømme at hun er på vei til å bli skikkelig jente- jente...mamma'n- og pappa' n for den saks skyld synes det er stas å kle henne opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena sovnet til cd med klassisk musikk..Hun er ikke så god på å sovne alene i senga eller kurven i stua, men enkelte ganger går det bra. Vi tuller henne inn i teppe så det er lunt og godt, og i dag tenkte jeg å prøve med litt musikk, og det funka! :legrine: sover så godt atte. :) Jeg har fått rydda litt, og nå må jeg løpe i dusjen. Mamma og mannen hennes kommer klokka ett.

Klokka fem kommer venninna med sambo.

-turbohelg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om dere!!

(men det høres ut som en litt annen hverdag med storebror i barnehage, enn den jeg har... Du er heldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå for en deilig deilig dag! :tommel:

Den starta kvart på sju av at begge de vakre barna mine våkna på likt, ingen var sure- bare godlyder fra Helena og småprating fra Lukas som hadde tuslet inn til oss i løpet av natten) Jeg tenkte at nå skal jeg benytte anledningen til å få Lukas i bhg til frokost, så blir det litt enklere for meg...

- Så vi stod opp alle 3, ned med oss. Lukas fikk se på tv og spise en banan mens Helena fikk morgenstell og rene klær. Så var det amming, hun var ikke så kjempesulten faktisk..men spiste veldig ofte i går, kanskje hun var mett enda, for Helena hadde sovet siden litt over ett :klappe: Etter amming fikk hun ligge og kose seg i kurven sin inntullet i et teppe. Da var det Lukas sin tur, stell og vask og på med rene klær og så klar for en ny dag! :)

Da var barna klare, jeg gikk fortsatt i pysj...løp opp og bare dro på meg en bukse og genser..Så på med ytterklær på begge to, få med seg dress, sekk, kosetiger og diverse nødvendigheter... og ut av døra.

Phu...Lukas først opp i stolen sin og så klikk Helena på plass, takk for at vi har base på hennes bilstol, så enkelt!

Helena sovner med en gang hun kommer i bilstolen og Lukas skravla hele veien til bhg. Blid og fornøyd! Og vi rakk å være der til kvart over åtte, som er "deadline" om man skal ha frokost...Hurra! Sa hadet til han så dro vi jentene hjem.

Jeg spiste frokost og Helena tok seg en dupp videre...så fikk hun mat når hun våknet og tørr bleie. den lange duppen tok hun fra elleve, men mens hun sov tok jeg på litt mer klær og løftet henne opp i dunposen i vogna- og så gikk vi en tur i det fine været. Herlig! :rosasmil:

Klokka ett fikk vi besøk av N som har termin om 3 uker. Helena- sovedukke bare blåste i hele besøket leenge og tok virkelig skjønnhetessøvnen sin. Hun fikk fine klær og et deilig teppe i gave.

Lukas har blitt henta av mommo i dag, så nå venter jeg han hjem snart. Jeg skal stelle han for kvelden mens mommo får kose med Helena- som sover.. ;) Mannen er og jobber, her er hverdagen for fullt ja- eller den startet jo allerede onsdag forrige uke...Men det går jo bra! :-D

I morgen er det planleggingsdag i bhg og begge barn hjemme. Fra april skal Lukas ha halv plass!

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med én ledig hånd, så det er vanskelig å skrive...

Høres ut som at lille Helena er en drøm! :hjerter_rundt: Kjempegodt å høre at Lukas takler den nye situasjonen som hn gjør :Nikke:

Kos dere idag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de småtrollene skal helst ligge oppå eller inntill mamman eller pappan sin! :ler:

Godt å se du koser deg vennen, så gøy med to! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en kjempefin dag med begge barna mine. Lukas har fått ha mamma'n helt for seg selv på morgenen, Helena sov til halv ni...Lukas sto opp sju. Så vi fikk spist frokost sammen, og sett en dvd før hun våkna- murmeldyret :legrine: Når hun vel våkna var hun kjempe sulten!!, våkna med et VRÆL! :ler: Men etter mat og fin og ren i lyserosa klær var hun også fornøyd! :hjerter:

Lukas har lekt masse på rommet sitt i dag, og når Helena har sovet har jeg også vært der. Så har vi trillet tur, og Lukas har fått trille selv :Hehe: SÅ stolt, jeg tok bilde av han- han stråler!

Helena sovnet i vognen, og lunsjen vår ble nok en kosestund. :hjerter_rundt:

Jeg er så HELDIG at jeg kan ikke få sagt det :legrine:

takk for hilsen, Burpen og Lianna :klem:

Nå skal jeg lage middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så härligt ni har det!

Jag blir riktigt glad av att läsa hur det går för er.

Nu har jag en liten mammastund själv. Lillasyster sover kanske en timmes tur nu och storebror är i trädgården och leker med grannpojken - jag ser dem från fönstret. De gräver i sandlådan, klipper gräs och jagar varandra. Härligt med vårväder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi tilbake på sykehuset for å ta bilde til avisen her i byen. Helena hadde lyserosa cord- kjole og Lukas lyseblå genser. De var så fine, og vi var så stolte jeg og mannen!! :legrine: Kommer ikke i avisen før om 2 uker, det er lenge å vente det... :sjenert:  er så spent på resultatet. Lukas holdt godt rundt henne og gav henne en kos på noen av dem. :hjerter_rundt:

vasket 2. etg. Hun sover enda så jeg prøver meg på å støvsuge her nede også...

:sjenert: Må innrømme at jeg har tittet etter bilde i avisen.. Men da vet jeg at jeg ikke har gått glipp av det enda :ler:

Høres ut som dere koser dere masse! Blir jo rent babysyk av å være her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...