Kipa Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #601 Del Skrevet 4. mars 2007 Ny tanke..siden menstermin er 5 . mars, og jeg gikk 9 dager over- tenker jeg det skjer noe rundt ul termin, altså rundt neste helg og begynnelsen av neste uke..føles lenge, men må jo innstille meg på at det også kan ta enda lenger tid...men min egen tippedato blir 12. mars..neste mandag... - altså..jeg vet at 5+ 9 ikke er 12 altså..Tenkte bare å være litt optimist... man må jo ikke gå over like lenge som sist.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 4. mars 2007 Forfatter #602 Del Skrevet 4. mars 2007 Stod opp med morgentrollet vårt i dag. Vi så litt på tv, før vi vekket pappa'n til frokost. Etter frokost gikk jeg og somla litt før jeg la meg på senga igjen...Gutta tok bilen opp til skogen, hadde med seg kakao og kjeks og rattkjelka. De var ute i over to timer og kom hjem så fornøyde- mens mora hadde sovet stort sett den tiden... Pappa har vært her på middag, kom i tre- tiden og var på rommet med Lukas mens jeg lagde middagen.Og mannen sløva litt foran data'n.. Vi koste oss med god søndagsmiddag og kake etterpå. Formen er bedre på oss alle 3, men jeg lurer på om Lukas bryggern på noe, øynene renner litt og han snørrer...Matlysten er heller ikke på topp. Håpe det forsvinner i løpet av natten! I kveld har jeg og mannen sittet og pratet litt om det som venter igjen... Og mannen har tatt inn vogna og montert bilstolen( den tok vi allerede nå, fordi vi var usikre på hvordan den ville bli i denne bilen siden vi hadde en annen sist, og den sitter fint) Så nå er det klart! I gangen står den fine vogna og venter....:rosasmil: Kom plutselig på at jeg ikke ville ha koffert til tingene mine, så jeg fant en bag, den var litt møkkete, slang den på vask. Nå er den kliss våt, altså kan jeg ikke føde i natt- for fødebag'en er tom og dessuten våt! Men alle tingene ligger jo klare, så vi får ta 3- 4 poser da mente mannen om det skulle være behov i natt... En annen ting jeg fikk for meg i kveld var det med vannet som går..jeg har funnet fram et håndkle til å ha under lakenet, så jeg ikke ødelegger madrassen i hvertfall tilfelle...man vet jo aldri...Forrige gang gikk det i det jeg gikk ut av senga- og alt kom på gulvet... I morgen må jeg kjøpe nye bringerbærbladkapsler...kjipt å bruke 2 bokser av de da...men jeg vil fortsette for jeg har stor tro på at de gjorde fødselen min lettere,og livmoren trakk seg også sammen fortere enn "vanlig" Nå skal jeg betale regninger.. I morgen er det foreldresamtale kl 9, så må være litt tidligere ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #603 Del Skrevet 5. mars 2007 Urolig natt, mange tisseturer og vondt innimellom.... Var egentlig helt klar for å stå opp da Lukas startet dagen halv sju, men vi koste oss litt i vår seng først. Lå og småprata før vi stod opp litt over sju. Matlysten hans er på topp i dag,og formen virker mye bedre! Jeg er straks klar, må bare finne meg en genser som passer..ikke lett, for de jeg har brukt mest er av ull, selvom det er tynn ull er det heeelt uaktuelt nå. Har en hvit lang singlet så får den heller bare synes under kanten på genseren... Det lå 500 kroner til meg på benken i dag...så da blir det bringerbærbladkapsler og kanskje en sånn hvetevarmer som jeg leste om inne hos Siam. Da må jeg isåfalll helt til Sandvika, men det skulle jo gå greit. Ny dag, T-8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 5. mars 2007 #604 Del Skrevet 5. mars 2007 Har lurt på en sånn hvetevarmer jeg også. Sykehusbagen min er klar alt den var litt tidlig ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #605 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Hallo Arwen! Fin foreldresamtale, hun er så proff hun ped. lederen, enda vi henger litt sammen på fritiden også klarer hun å skille på det. Det gjør forsåvidt jeg også- var jo selveste go' gutten vår det gjaldt i dag Mannen kunne desverre ikke være med, jeg får prøve å huske det meste så han får et innblikk han også.. Lukas er meget sterk språklig- noe vi er klar over, har vært det fra sine første tidlige ord egentlig...Fantasien er langt over den alderen, og han er dreven i rollelek allerede. Som andre 3- åringer handler det mye om meg og mitt, men det er blitt bedre. Omsorgsfull, kan komme å si til en voksen at et barn gråter/ er lei seg. Viser tydelig følelser, absolutt trygg, både på voksne og barn og det som skjer. Synes det er spennende med nye ting, kommer ofte og spør hva de skal om det finnes fram ting til aktiviteter. Leker mest med dyr og som dyr, leker mer i gruppe nå enn før, mindre paralell- lek. Ikke så interessert i bordaktiviteter som ikke er organisert..noe tegning, tegner da det han sier han skal- noe som er veldig tidlig det også. Øver på påkledning, blitt endel bedre i år, det samme med smøring av mat. Flink til å spørre pent om hjelp. Jeg tok opp det med motorikk, han gikk jo veldig sent, derfor tror vi han henger litt etter...men han gjør visst ikke det. Kan ikke hoppe med samla ben- det er det eneste. Ellers har han de andre ferdighetene inne. Sier tydelig ifra om noe han ikke vil være med på, lar seg ikke tråkke på eller dupere..er mer med i leken, ingen maskott lenger...Klarte overgangen fra liten avdeling til stor som 2, 5 åring veldig bra. :rosasmil: Stolt av gutten min jeg!! Ble til at jeg dro på sandvika senteret rett etterpå. Var bare på Claes Ohlson..og innom og kjøpte nye bringerbærbladkapsler. Så at det var utroooolig mye fint i klesbutikkene men gikk bare rett forbi... Når mamma skal betale ned lånet mitt, får jeg 100000, lånet er på litt under 95000 da- og både jeg og mannen er enige om at da skal jeg unne meg litt nye klær! Jeg har pakket bag'en for lenge siden jeg også, fikk bare et innfall i går at jeg ville ha bag, ikke koffert. Nå er bag'en tørr har fått et nytt "problem". Babyen må ha kommet til 20. mars- for da er det palnleggingsdag i bhg...så om det er fødsel på gang da må mamma ta fri fra jobb, men hun sier det ikke er noe probem da - får komme før altså!! Dessuten, 13. mars- termindagen er det akedag i bhg...hadde jo vært stas om pappa'n kunne vært med å heia på Lukas da. Også er vi bedt i bursdag 16. mars...eller Lukas og pappa'n om det ikke passer.. Alt tyder på at det aller aller beste er nå til helgen!! Endret 5. mars 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 5. mars 2007 #606 Del Skrevet 5. mars 2007 Snille mannen din som hadde lagt igjen penger til deg! Hvetevarmer er kjekt å ha, jeg satt med den i hele går... Hjalp masse på vonde mensmurringer! Kan tenke meg det var en stolt mamma som hørte på alt det fine ped.lederen i barnehagen hadde å si om Lukas! Flinke, flinke gutten deres Godt bag'en din har tørka nå! Ser for meg en fødende Kipa med mannen på slep, og fire fulle Rema 1000-poser med klær, troppe opp på sykehuset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. mars 2007 #607 Del Skrevet 5. mars 2007 Det er så spennende/koselig å lese her inne for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #608 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jeg ville jo vært stolt uansett, jeg er sånn at jeg nesten ikke kan få sagt hvor stolt jeg er av Lukas. Blir nok litt for mye av det gode innimellom..men det blåser jeg i! Han er en utrolig go' og snill gutt- og det har han alltid vært! Så har vi noen fighter i blant også blir vi venner igjen etterpå! - de sier foresten at pedagoger får de "verste" barna- HA!! -Da har jeg sovet igjen da.... Litt for lenge, håper det går bra til natta. Eller nei, da vil jeg ha ACTION!! Ja, det hadde nok blitt 4 ( minst) fulle menyposer ..med stæsj til føden om ikke bag'en var tørr...Morgenkåpa tar jo stor plass. Men jeg brukte den godt forrige gang, veldig deilig å slenge på seg utenpå disse nattskjortene når man skal på do feks, dusje, ikke minst opp på natten med baby. Og dag 2 hadde jeg den da jeg henta frokost.. Burpen Mayamor Endret 5. mars 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. mars 2007 #609 Del Skrevet 5. mars 2007 Det närmar sig verkligen nu! Tänk: det kan gott ske i natt - eller om tre veckor... Både jeg og mannen og Lukas begynner å bli snørrete, tunge i hodet, trøtte...å neeeei vi må ikke bli syke nå!!! ← Hur går det med snuvan? Mina pojkar var snuviga och lätt förkylda veckan innan Loviusa kom. Bättre då än vid födseln. Jag talade klart om för mannen min att det är HAN och ingen annan som skulle följa med mig. Om han inte kunde, ja då gör jag det själv, ingen kan ta hans plats och jag vet nog dessvärre ingen som jag är SÅ bekväm med att jag vill ha henne/honom med in vid födseln. Der fikk jeg slått ihjel en time.... Tror jeg skal sove litt nå... Takk for kos hilsen, Lianna! ← Den listan var ju inte liten... jag tänkte först att det var en kul grej, men jag vet inte om jag vill lägga en timme på det Jag undrar om inte jag också ska be om ett samtal på dagis för att höra hur det går med sonen, och hur han utvecklas, vad de gör tillsammans och så vidare. Jo det ska jag nog fråga om i morgon. Bra med andras dagböcker när man kan få tips om allt möjligt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #610 Del Skrevet 5. mars 2007 Furstina! Vi er alle mye bedre, jeg er litt tett i nesa på natta, men det er ikke noe å klage over for noen av oss. Friske og "raske" He he..ikke så veldig rask da... Den lista var greit tidsfordriv, for jeg sovner aldri før ett- tiden på natta uansett,..i dag er jeg foresten litt trøtt. sovna nesten under barnetv..Lukas sovna fort også. Nybada og herlig! Skal straks se på Farmen, mannen er og jobber litt... Vi fikk solgt audi'n i sted, så nå er den bekymringen borte! Mannen spurte foresten i dag om det er noe mer jeg trenger penger til før lønna mi kommer neste uke. Jeg sa at det hadde vært fint med en ammebh til, en som er stor nok...Samvittigheten hans lyste ut av øynene..han skjønte det nok ikke før da. Jeg brukte jo nesten ikke det forrige gang heller...Menn kan ikke forstå alt.. Har så enormt søtsug i dag. Spist to sjokolader på dagen...og fant en lollipop is i fryser'n... Vil ha mer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 5. mars 2007 #611 Del Skrevet 5. mars 2007 Ååå nå begynner det virkelig å bli spennende her inne hos deg! Plutselig kommer hun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #612 Del Skrevet 5. mars 2007 Ååå det er jo bare meg som er våken etter elleve på Kg for tida jo..skjer overhodet ikke noe gøy.. Hvordan klarer andre gravide å sovne såå tidlig, eller sitter de og koser med mannen.. Min mann er en tv- slave. Han synes det meste er interessant og ellers har vi jo alltids discovery..containere som bygges og motorsykler og historie og... guuud så tregt... I går koste vi oss og skravla, i dag var tv'n mer fristende...for han! Men han var trøtt og litt sur, og jeg er litt sur også..vet ikke hvorfor- bare ble det nå..Jeg får ta med det sure trynet mitt å legge meg under dyna. Skal ha med hvetevarmer'n min. Tenkte den kunne være god å ha i ryggen...kanskje jeg blir blid igjen også.. Ja, frk Stella jeg håper hun plutselig snart kommer T-7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 5. mars 2007 #613 Del Skrevet 5. mars 2007 Våken jeg og... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #614 Del Skrevet 5. mars 2007 Se der ja...det var andre tider da Lukas lå imagen, da var vi mange som var våkne da... Klemmer masse på Mayamor!! Mne jeg tror jeg legger meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 6. mars 2007 #615 Del Skrevet 6. mars 2007 Ikke lett å være våken alene på KG! Sånn har jeg hatt det maaaange netter! Men akurat nå er det komplett umulig å holde seg våken rett og slett!! Det er spennende tider her nå..og jeg følger spent med! Ser at jeg var vel optimistisk med tippedatoen min..men men...kan ikke ha rett bestandig!! Håper at det skjer snart iallefall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #616 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Hei Madden, jeg skjønner at du som er nygravid ikke er våken, da hadde jeg også mer enn nok med å soooove.... Men som høygravide, får virkelig alle sove godt da?? Lukas mente det var morgen klokka seks i dag..gruuuusomt! Jeg blir så sliten av å stå opp med han og kjøre han til bhg hver dag. Håper mannen kan gjøre det på torsdag... Det er litt godt for meg å få sove ut om morgenen også..kanskje jeg ikke trenger dubben midt på dagen da... I morgen hadde jeg tenkt han skulle å fri,men så skal jeg jo på "jordmorkontroll"- hos en lege...nei nå skal jeg ringe å syte litt over det foresten. Er i sytemodus kjenner jeg... Æsj, første tippedato slo feil..kjipt å stryke ut altså... Men det kommer en dag, eller helst natt kanskje...Innbiller meg at det skjer om natta denne gangen også. Derfor er man litt sånn når man likevel våkner uten noe har skjedd...annet enn x antall doturer og snuing i senga og kikking i taket... Endret 6. mars 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #617 Del Skrevet 6. mars 2007 *sitter i tlf kø hos lånkassa* Grusom ventemusikk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #618 Del Skrevet 6. mars 2007 Sånn, da var det gjort- får tilsendt en faktura på restbeløpet i lånekassa, og svisj borte med det! Bra jeg fikk ringt jormor..jeg stod ikke oppført hos noen lege engang jeg... Makan, og jordmor er fortsatt syk. Synes egentlig jeg kunne få kommet til en jordmor på sykehuset..men jeg fikk en annen lege på huset der på fredag. Da blir det fri på gullgutten i morgen! -og fredag har jeg ikke tenkt å møte opp, da er jeg et annet sted...*drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 6. mars 2007 #619 Del Skrevet 6. mars 2007 Uff, morgen klokka seks, altså!? Da hadde ikke jeg vært mye våken idag, hvertfall... Jeg skjønner veldig godt hva du mener ed at man blir litt av å våkne om morgnen, når man skjønner at det ikke har skjedd noe om natta... Jeg blir det selv hver eneste dag... Og ja,- Lånekassa har gruuuuuuuusom ventemusikk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #620 Del Skrevet 6. mars 2007 Burpen! Lukas har sovet til kvart på åtte -åtte stort sett hve r morgen etter jul( da fikk han stor dyne) Men nå er det lysere om morgenen, enda vi har lystette rullgardiner på både vårt og hans rom. Han bare løfter bort rullgardinen han foresten og sier det er lyst, da er det morgen Jeg føler meg faktisk uthvilt nå, har sovet et par timer og skal straks dra og hente Lukas. Mamma kommer etter jobb, mannen skal jobber overtid. Da kan vi kose oss med suppe og ferske rundstykker ( fra baker'n) og Lukas får fiskerester fra søndag. Mannen er ikke typisk "suppemenneske"..men det er jeg! Telefonen ringte kl 13.00 jeg bare gidder ikke ta den når den ringer... Da venter jeg heller og ser om mobilen ringer- tilfelle det er fra bhg. Er så mange selgere og sånn som ringer på dagene...Men de nærmeste vet at jeg kun tar mobil så da...Ikke ringte den heller. Og ikke hadde jeg følt for å skravle med noen uansett...jo nærmere termin jo mindre skravle- lyst... Jepp, da henter jeg Lukas, før de kommer seg ut så slipper jeg å styre og kle av og på.... Foresten før jeg sovna- noen ganske vonde mens- tak i magen, jeg rakk bare å tanke hmm før de var vekk igjen,,men alt tells... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå