Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Hatt noen koselige skravletimer i sofaen med C. Hun hadde med en babykurv jeg har fått låne. Nå står den i stua med himmel og rosa sløyfe.. :hjerter:

- den var veeeldig fin!!

Da jeg var på jobben i dag stod det to fulle poser til meg, fra mamma'n til en på avdelingen, med jente- babytøy. Skal se på det nå, gleder meg! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ble kjempeglad for alle klærne. Og etter å ha gått gjennom dem i går viser det seg at alt er bare fint og ser omtrent ubrukt ut ( er stor forskjell på hvordan man behandler babytøy, har da arva med gulpeflekker også vi..- det ble såklart kasta) Jeg skal sette på tre vaskemaskiner med klær i dag, så de kan brettes og legges på plass :hjerter:

Mamma henter Lukas i dag, og tar han med hjem til dem en tur. Mannen jobber til hvertfall seks..dvs maaange timer til bare meg selv.. :sjarmor:

- er vel greit å nyte det nå, sånn på tampen. blir ikke mye alenetid da, men da er det heller ikke det man trenger eller ønsker.. ;) Nå derimot.. :sjenert:

Jammen er det spennende med første marsbaby på vei også, får heie litt på HH her inne også! :hoppe: Heia heia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk visst helt i hi i dag jeg... :sjenert: Var egentlig ikke trøtt da jeg la meg, og ergra meg mest over at jeg ikke hadde noe å lese på...Også sovna jeg likevel...og sovet har jeg jammen gjort! ;) Men i går var en stress dag,og i morgen og fredag blir det også null tid til hvile..Så da tar jeg det som opplading... :ler:

det slutter aldri å snø, og det er såpeglatt ute...æsj..Måtte ringe mamma for å sjekke om de hadde kommet vel hjem. Det hadde de! Lukas satt og koste seg med pannekaker ( som han hadde bestilt i går.. ;) ) :rosasmil:

Har egentlig lovet å ringe en venninne i dag, er ikke helt i skravle humør... :sjenert: Så je bare utsetter det...

Må få meg litt mat og rydde litt først så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsatte tlf skravling... :sjenert:

Vært på lingon & blåbær party. Lukas fikk endel nytt også kjøpte jeg en body i str 60 med disse bærene på. Er så god kvalitet på disse klærne, så jeg ender alltid opp med endel selvom det er ganske dyrt..

Vi har bestilt billetter til Sabeltannshow, mannen og Lukas skal på det. Jeg og baby får være i ferieleil i mens. Alle hotell i nærheten var jo fulle, så det ble ferieleil med 10 minutters kjøring til dyreparken. Høres bra ut det. 1600 for 2 netter er også overkommelig i fht nesten 4000 for samme antall netter på hotell inne i byen. Frokost kan vi jo fint ordne selv..

Er litt trøtt, men har jo sovet litt for mye i dag, så det spørs om det blir noe sovings på en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet godt i hele natt, bare en liten gang oppe...Jippi! :)

Lå og småprata med Lukas, som kom inn på morgenen, om alt og ingenting- han er bare så god!! :hjerter_rundt:Var i skikkelig kosehumør han også..så vi fikk ne god start! Jeg sa ved frokosten når vi kommer ut må vi blåse bort snøen, for det er jo så mye snø ute..han bare så rart på meg" går det an da, mamma?" :legrine: Nei, det gjør jo ikke det..tullemamma...

Æsj, det skjedde noe krøll med bestillingen vår av ferieleilighet i går, den hadde ikke blitt registrert, fikk jo aldri noen bekreftelse- så da jeg ringte i dag hadde vi ikke noe bestilling inne. Får gjøre det i kveld, må forhåndsbetale- og det passer mannen sitt visa mye bedre til enn mitt... :sjenert: Men sabeltannshow- biletter er i boks hvertfall! :sjarmor:

Mannen hadde snakket med svigermor i går, og hun hadde jammen begynt å syte for om vi ikke kommer til påske. Nå må hun faen meg gi seg!! :frustrert: Hun synes i hvertfall mannen og Lukas kunne komme... :overrasket: Påsken er den tiden mannen har fri og skal kose meg med sine to barn og kone. BASTA!! Og han er såklart enig med meg, de tar jo helt av der oppe..Sytieng og klaging, men kommer de hit- neida..

De hadde jo lovet å komme til jul..men det hadde de ikke råd til, de skulle vente til baby kommer. Nå tror ikke mannen de kommer i april som de har lovt eller sommer som vi har trodd. HA dåpen blir i hvertfall her i byen, det er helt sikkert!! Så da kan de bare velge da..Jeg har dessuten begynt å tvile på den 150 mils lange bilturen med Lukas og baby 4 mnd til sommeren..... :klø:

Nå skal jeg shine meg litt, møte venninne på et senter halv tolv. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig oppførsel av svigermor... :overrasket:

Skjønner veldig godt at de vil treffe barnebarna, men å "forvente" at dere skal reise 150 mil for at det ønsket skal gå i oppfyllelse... :roll:

Godt at annen er enig med deg, hvertfall :Nikke: (Selvfølgelig er han det,- hvem vil vel reise fra sin nokså nyfødte datter og kone...!?)

Ha en fin dag! :rosasmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så uventa oppførsel av svigermor, det er sånn hun er. Hun har prestert å si mye stygt/ dumt opp igjennom årene så jeg får ikke sjokk lenger..men sint kan jeg bli. Hun har feks sagt til mannen du kunne like gjerne vært død, du bor jo så langt unna... :overrasket: Hun har også sagt jeg vil ikke ha barnebarn for jeg kommer aldri til å se dem... :overrasket: og da jeg hadde min senabort og var fra meg av sorg- det var det beste som kunne skjedd.. :overrasket:

Jepp, et lite sjarmtroll av et svigermonster :frustrert:

Vi skal liksom straffes for at vi bor her. Hvorfor heller ikke se hvor lykkelig mannen, sønnen hennes, faktisk er og glede seg over det... Allle skjønner jo at det er et savn,men det er hvordan man tar slike ting...Hun skyver han lenger og lenger vekk på den måten, samtidig ser jeg et bånd, det er jo mammma'n hans og han tilgir fort...

-Men de siste årene har han sett mer og mer fra min vinkel, og det er godt! :Nikke:

Jeg sitter egentlig og venter på at håret skal tørke etter dusjen..ellers våkner jeg opp som et troll i morgen..Skal til frisøren etter å ha levert Lukas i bhg. Det er på tide, mye ettervekst!! :hår: Samtidig ville jeg drøye så tett mot termin som mulig uten å se helt jævlig ut, hvem vet neste gang jeg skal til frisøren...med Lukas gikk det jo greit..mannen gav han flaske når jeg var der, men nå sal jeg likom amme da..

Etter frisør skal jeg på Riksen med de hersens "øyeblemmene"....gleder meg ikke! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: For en svigermor.... :frustrert: Det er helt utrolig hva enkelte mennesker kan få seg til å si...jeg har også en svigermor som snakker før hun tenker...og ofte mener noe vondt med det også! Det er ikke morsomt...men jeg tenker at hun er her ikke evig...og jeg skal nok holde ut! Vi bor jo rimelig tett også..så jeg har liksom tilgang til elendigheten hele tiden! :ler: Men som din mann så har min mann også begynt å se ting litt mer fra min side nå..og det hjelper jo! Du får trøste deg med det...det er jo egentlig en smal, men dog trasig pris, å betale for å få drømmemannen da! ;)

Utrolig synd man ikke kan velge familien sin egentlig!! :ler:

Håper du får en fin fredag!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hun svigermoren din virker ikke riktig vel bevart... :overrasket::frustrert:

Jeg hadde hatt store problemer med å forholde meg til et sånt menneske. Det må være en ganske så vanskelig situasjon, for selvom du sikkert ikke hadde hatt noe problem med å kutte den heksa tvert, så er det jo samtidig moren til mannen din, og farmoren til Lukas (og veldig snart Helena). Derfor bør dere jo prøve å ha et så godt forhold som mulig. Jeg ville hvertfall tenkt sånn... Men herreminhatt,- du har min fulle sympati når det gjelder henne :)

Håper du blir fornøyd hos frisøren idag :Nikke:

...det er så deilig å bli dulla med i håret,- jeg skal til frisøren etter at Burpelita kommer til verden, og jeg gleeeeder meg!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

:klem:

Edit: skriveleif

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine hilsener, Madden og Burpen!! :kose:

Får vel legge svigermor-skriveriene på is, blir bare irritert av å tenke på det. Jeg freser mest til mannen om det og skriver det av meg her. Men jeg finner meg ikke i alt lenger. Da vi var der forrige jul og hun begynte å snakke dritt om norske juletradisjoner..da sa jeg bare det var jo hyggelig sagt også gikk jeg. Jeg sier også klart fra når det sier/ gjør ting ifht Lukas som jeg ikke liker. Feks mase på han til å spise mat...Da tenner jeg! :frustrert: Og mas i forhold til andre ting også..

Var deilig å få vært hos frisøren, nå har jeg nybleket hår og passe kort, litt kortere enn sist så det holder seg en stund..Mannen synes jeg var tøff og jeg er fornøyd! :)

Lukas og mannen var og handla i dag, og jeg hadde akkurat kommet hjem fra Riksen , slengt meg på senga da jeg hørte de kom..Lukas ropte" mamma jeg har kjøpt blomst til deg", og mannen hvisket hysj da du skulle ikke si noe bare gå til mamma du... :hjerter_rundt: Lukas var så utrolig stolt da jeg fikk blomsten, en nydelig potteblomst, og han var med meg og fant passende blomsterpotte til den. Lille go'e gutten min!! :hjerte:

- Han er blitt veldig mamma i det siste,og det er noe nytt. Han har stort sett vært pappagutt etter han ble 1 år. Mne det gjør jo ikke noe med litt mamma- kos da! :hjerte:

I dag da vi kledde på for å rekke bhg sa han når jeg blir storebror skal jeg vise fram Helena til alle barna mine. det rørte såklart hjerte mitt... :hjerter_rundt: Jeg tror også det er veldig viktig at han får trille vogna og vise fram selv ( om han da vil når den dagen kommer) Jeg sa at det skulle han få lov til og da ble han liksom litt stolt og glad. :rosasmil:

- spennende!! Vi får bare ta ting når de kommert. Vi er i hvertfall veldig bevisst på at han ikke skal skyves bort..og det snakker vi mye om. Han har jo vært vårt midtpunkt i 3 år!! Samtidig vet jeg at sjalusi vil oppstå, men da får vi bare jobbe med det og gjøre det beste ut av det.

Mannen er og vasker bilen min, for nå skal den selges. I gården står min nye landcriuser..VÆÆÆ :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så härlig han är sonen din!

kanske blir de så där omtänksamma vid tre? Jag har en nästan likadan kille hemma.

De är otroligt stolta över sina blivande småsystrar och jag kan se även nu, när lillasyster snart är 4 månader hur han kramar och gosar med henne. Jag måste ändå passa lite, för om hon börjar vifta med armarna och sprattla med benen och träffar honom tror han att hon slåss och blir lite arg... men han är snäll och lånar ut bilar till henne redan nu :ler:

Grattis till ny bil! En sån skulle jag också kunna tänka mig... fast vi har ju egentligen inte riktigt behovet av en...

Strunta i Svigermor och njut av att bli tvåbarnsfamilj!

Trevlig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, litt av en svigermor du har! Det må være vanskelig å forholde seg til.

Håper dere får en fin helg! Lukas høres utrolig skjønn ut! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furstina og La Traviata :klem: !

I kveld har virkelig babyen boltra seg i magen, for noen fraspark og masse masse kynnere tett i tett, enda jeg lå på sofaen som et slakt! :ler: Har holdt på sånn hele tv- kvelden..

I morgen skal jeg og Lukas på et senter der Byggmester Bob kommer. Mommo skal være med også, kjekt det nå i disse dager...Og på ettermiddagen skal vi på kino og se på Elias. Det blir stas. Lukas har jo vært på kino med mommo en gang, det gikk veldig bra- men jeg og mannen har ikke vært sammen med Lukas. Blir nok like stor stas for oss det da! ;)

Nei nå begynner det å røre seg i magen igjen..skikkelig action altså :legrine:

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg skikkelig sippeguri...Mommo tok over planene,og har hatt med seg Lukas på barneteater på et kulturhus her i byen - jeg har vært hjemme og sovet... :sjenert:

I dag skal man nok passe seg for hva man sier eller gjør..jeg er superduperemosjonell og hormonell!! :rodme:

Vi har utsatt kino til i morgen...Men da blir det helt sikkert. :)

Mannen skal ut i kveld og jeg skal passe på å legge meg til å sove eller sløve så fort Lukas har lagt seg- det er planen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vær en sippeguri du vennen. :klem:

Grattis med ny bil: dette er en av de kjekke tingene med å være bileier: den dagen en kjøper + den dagen en selger. Så krysser vi fingrene for mest mulig positive dager i mellom... :Hehe:

Den svigermoren din forandrer seg ikke. Hennes tap! ;)

Vi også skal på kino i morgen: Må se Elias så klart. :hoppe:

Her har vi ventet leeeenge på den.

Ha en strålende helg. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok sliten..lang dag både torsdag og fredag uten stopp...Så da sa jeg vel stopp i dag..men etter å ha sovet, og ikke minst våknet ordentlig...det tar jo også tid.

-Klar for verden igjen.. ;)

Lukas er lagt, mannen er på by'n og jeg spiser sjokolade :sjarmor: Skal lage meg noe god mat og se på tv litt, men tror det blir tidlig kveld..men man vet jo aldri :sjenert:

Takk, Mayamor for dine alltid så koselige ord!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg sove helt til halv elleve. "Spratt" opp da Lukas kom tuslende ved åtte,men mannen var før meg( enda han var ute i går, og litt redusert..) og jeg fikk streng beskjed om å legge meg igjen..

-Litt prega av formen min i går antakelig.. :sjenert:

Så litt før halv elleve kom Lukas inn til meg, mamma- nå er det morgen...Herlig å få sove så lenge! Spiste deilig frokost sammen vi tre og etterpå lekte vi på rommet hans.

Lukas gleda seg veldig til kino i dag. Var helt i ekstase da vi kjørte til byen. Han fikk velge seg litt smågodt og en drikke og så bar det inn i kinosalen..Jeg ble litt skuffet over filmen, det var ikke få ganger han sa det var skummelt..mye mørke bilder og skumle stemmer. Synes nok det kunne vært 5 års grense. Men han koste seg jo når det ikke var skummelt, og han ville heller ikke gå derfra!

Da vi kom hjem ville han så gjerne se en Elias dvd, og det har han ikke sett siden i sommer- så på en og fant en Elias bok etterpå. Har prata litt om filmen også, og alt i alt har den gjort et positivt inntrykk :)

38 uker i dag! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...