Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg krangler litt med signaturen, så tippelista får vente til jeg har bedre tålmodighet... :sjenert:

- men jeg har notert det på en lapp her hjemme og skal nok få ordnings på det snaart.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vil tippe på den 5.mars jeg! ;)

Tror ikke du blir gående lenge over denne gangen...hun kommer sikkert som bestilt i begynnelsen av mars! Jeg skal iallefall krysse fingre og tær for det!

Jeg kan forresten krysse det meste for tiden! ;):ler: Så regn med meg!! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine tippedatoer altså!! :sjarmor:

Takk for hilsen og tipping Burpen, Marthepia og Madden :klem:

Den jordmorsamtalen var så fin at jeg skjønner ikke hvorfor jeg hadde tenkt å kutte ut det...Fikk snakke med en supersøt jordmor, var foresten bare borti søte jordmødre da jeg fødte Lukas ( var jo heldig med at det ikke rakk å bli vaktskifte engang siden det gikk så fort) :)

Vi snakket endel om det med ammingen, og hun skrev opp, og jeg måtte også si det når jeg kom på barsel. Hjelp skulle jeg få. For nå har jeg bestemt meg for at amme det vil jeg -så sant det går! Så snakket vi om min forrige fødsel og hun leste i journalen og satt bare og måpte, mente jeg var rene fødemaskinen som hadde hatt en så grei og kortvarig førstegangsfødsel...og sånt liker man å høre når det nærmer seg!! ;) Hun sa etter den ville andregangen gå så bra!

- jeg gruer meg ikke, men uansett er det jo godt å høre sånt!

Fikk en liten omvisning. Og i det jeg skulle gå hørte jeg en nyfødt sitt første skrik :hjerte: Og like etter kom en barnepleier ut med et lite, lite nurk i armene.. :hjerter_rundt:

- da ble alt mye mer virkelig og nært for meg. Det er jo noe så nydelig og fantastisk vi snart skal få oppleve! WOW!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag var faktiskt här och läste precis som du skrev... jag läser och följer med. Det är inte alltid jag hinner eller kan skriva något -barn i famnen eller bara ammetåke :ler:

Jag tror för övrigt att du (dessvärre) föder 5 dagar över termin, alltså 18 mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Takk for at du vil sladre, Furstina! Greit med tipping over også altså, blir ikke sur... ;)

Nå skal jeg prøve å løsvrive meg fra data'n...har noen klær som skal brettes, noe som skal hengs opp og noen som skal settes på til vask. Tar vel ca 10-15 minutter..men guuud for et tiltak.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint med den samtalen i dag. Alt ble så mye virkeligere og nære, og det tror jeg at jeg trengte. Jeg gleder meg til fødselen jeg, nå sitter jeg bare og tenker på hvordan det var sist og hvordan det blir nå. Og premien da... :hjerter_rundt:

Nei, nå ble jeg litt små sentimental og tussete...gleder meg plutselig noe vannvittig. Har hatt så fin prat med mannen i dag også, om det som venter oss. Han er også positiv spent på fødselen. Forrige gang var han helt utrolig, og jeg vet at han ikke er noe annerledes denne gangen. :hjerte:

Hmm, hvordan skal jeg få sove med så masse tanker.... :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..nå må jeg legge meg, ser ut til at alle andre har gjort det så... :sjenert:

Har skrevet valentine kort til mannen og lagt oppi kinobilettene. Har skrevet litt om hvor mye han betyr for meg og hvor stor støtte han er denne tiden som har vært og er nå. Han er helt enestående, jeg orker jo lite..Så turer med hunden har vært hans oppgave siden nyåret, han støvsuger, vasker gulver og i det hele tatt. Og når jeg har gjort littegranne roser han meg.. :rodme:

God natt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nye vondter i natt...der nede foran... :sjenert: Lurer litt på om det kan være hodet om holder på å feste seg, føles i hvertfall som om noe skrus ned- langt ned..

Måtte krabbe meg ut av senga i dag, og alt av bevegelse er skikkelig AU!

Men vondt med en mening, det liker jeg jo egentlig... :sjarmor:

Skal til jordmor i dag, så da blir det litt spennende! ;)

Lukas er levert glad og fornøyd til barnehagen. Skal hente han etter jordmortimen.

Gleder meg masse til kino med mannen i dag, godt det er bra seter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mann du har! :rosasmil:

Hvilken film skal dere se i kveld?

Litt misunnelig; her ligger vi alle nede for telling, men det kan hende vi lager kino i kjellerstua i kveld da.. ;)

Lykke til hos jordmor i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se Mars & Venus :) Gleder meg!

Koselig med besøk av deg, Salamandra! God bedring!! :klem:

Ja, mannen min er god :legrine:

Har skravla med venninne i telefon i en time...det var den dyrbare sove- tiden min i dag..ja ja..man kan ikke sove hver eneste dag. Lukas skal ut og farte med mommo i ettermiddag så da kan jeg slange meg på sofaen før vi drar på kino...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt bra hos jordmor! :) Babyen har kommet seg langt ned, men hodet er ikke festet, eller knapt sa hun- så det er jo en start. Vondtene forklarte hun med at de leker litt jojo- opp og ned og skru litt når de først er nede.Ja, ja..Glad for at alt er bra. Hun var velidg fornøyd!

Har henta Lukas i barnehagen, men levert han på jobben til mamma. Han er mommo's date på valentine! :hjerte: De skulle til byen en tur og kikke litt og spise sammen. Han gleda seg fælt! :rosasmil:Og helt sikkert hun også.. ;)

Jeg venter på min valentine... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra film, jeg klarte å sippe 3 ganger og på slutten hulka jeg og tårene bare spratt..hmm, kan det ha noe med den tilstanden jeg er i.. ;)

Må bare fortelle hva mannen gjorde i sted. Han tok initiativet helt av seg selv og la seg ned for å lytte til magen, det har han faktisk gjort noen ganger- men jammen så begynte han ikke å småprate med den lille også...helt utrolig! :legrine: Nå kan du snart komme ut til pappa'n din, jeg lengter etter deg... :hjerter_rundt:

- så glede oss, det gjør vi begge! :hjerte:

Nei..skal jeg se og få lagt meg før ett i dag kanskje.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se den samme filmen i kveld, gleder meg! Hørtes koselig ut på kino, selv med litt tårer! ;)

Jeg ville bare melde meg på i tippekampen, jeg! Og siden Helena i følge gresk mytologi var verdens vakreste kvinne, og navnet hennes betyr den strålende eller den lysende, så MÅ hun jo bare komme på selveste kvinnedagen 8. mars!!! :)

... og så får hun uansett navnedag på en av de fineste dagene jeg vet om, nemlig 21. mai. Det var da jeg ble sammen med kjæresten min første gang! :hjerte: (vi har vært sammen i to "omganger", eller hva jeg skal si. Med tre års mellomrom)

Ha en kjempefin torsdag, det er så koselig å lese her inne hos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Bra film, jeg klarte å sippe 3 ganger og på slutten hulka jeg og tårene bare spratt..hmm, kan det ha noe med den tilstanden jeg er i.. ;)

Må bare fortelle hva mannen gjorde i sted. Han tok initiativet helt av seg selv og la seg ned for å lytte til magen, det har han faktisk gjort noen ganger- men jammen så begynte han ikke å småprate med den lille også...helt utrolig! :legrine: Nå kan du snart komme ut til pappa'n din, jeg lengter etter deg... :hjerter_rundt: 

- så glede oss, det gjør vi begge! :hjerte:

Nei..skal jeg se og få lagt meg før ett i dag kanskje.. :sjenert:

Det var søtt gjort av mannen :hjerter: han gleder seg sikkert veldig til å hilse på nurket. Sambo har aldri pratet til den lille, men han kjenner ofte på deg og legger seg med hodet inntil for å kjenne spark. Det er så fint at de viser intr. for babyen synes jeg. Men samboern din var kjempesøt da :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lano, og velkommen hit! :klem: Tusen takk for hyggelig hilsen og tippedato..skal somle meg til å skrive den opp nuh...Så morsomt det du skrev om navnet også..

Marthepia :klem:

Grunnen til at jeg ble så rørt av mannen er at det var så uventa..han er ikke verdens mest "mjuke" mann...og da blir det bare enda mer satt pris på når han gjør slike ting. :legrine:

I dag har jeg sløva littebitt på sofaen, men så har jeg vært hos legen også. På nyåret fikk jeg noen blemmer i øyekroken og de blir jo ikke borte.. :sur: mannen så de også her en dag, og jeg er redd alle andre gjør det også. Prøver å sminke det bort, men... Det mystiske med disse er at de ikke klør eller er vonde, de bare er der. Og jeg synes det er så stygt. Har fra før av ikke så stygge øyne om jeg må si det.. :sjenert: Men nå.. :grine: Det synes kun på nært hold, men for meg er det nok. Men legen hadde aldri sett noe sånt, ikke en kollega hun ropte inn heller. Så jeg fikk henvisning til en hudlege...herrgud, sånt jævla styr. :frustrert: Tenk om jeg alltid må ha det der da... :sur:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...