Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

:klappe: Ju- hu. To barn alene om kvelden- ingen problem! Lukas la seg så fint og mens vi var på badet og han gjorde seg i stand for natta, sovnet Helena i kurven i stua. Kan det bli bedre.. ;)

- så nå har jeg to sovende barn og kjøkkenskapene skriker etter å bli vasket... :sjenert:

* jada jeg kommer.... snart..*

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk da vasket kjøkkenskapene til slutt... :)

Lukas fridag i dag. Helena ville ikke sove etter mat i natt... Spiste 4 og LYSvåken etter det..mannen tok over halv seks, og da slokna jeg, så jeg vet ikke engang når hun sovna.. :sjenert: Begge barna våkna klokka 8, da var mor litt mer våken enn i natt ja!

Helena fikk mat, Lukas prøvde å tisse på do.. så gikk vi opp og Lukas fikk på seg klær. Helena lå i senga hans og fulgte med. Etter det var det hennes tur og da var hun trøtt så straks etter ferdig påkledd og stelt lukket hun øynene. Så da spiste jeg og Lukas frokost. Nå sover hun og lukas ser på tv, jeg skal dusje så vi kan komme oss ut :)

Må prøve å få gjort litt husarbeid innimellom også...Har vasket en maskin med kær, brettet klær fra trommel og tørkestativ og shina på vaskerom.

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som klarer å gjøre så mye husarbeid innimellom...

Jeg har vaskehjelp, gudskjelov, jeg synes det går mer enn nok tid med til å rydde etter rotetrollet mitt, og vaske klær.

Ha en fin helg, alle 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god helg hilsen- god helg tilbake :)

Vil ikke si at jeg er flink med husarbeid akkurat...ønsker meg vaskehjelp jeg også!

Sitter litt her mens jeg venter på at bilder skal bli lasta opp og sendt inn til framkalling. Skal prøve et nettsted venninne T anbefaler, postfoto. Det går inmari tregt å laste ned bilder, men er så billig og bra kvalitet- har sett hennes..så da er det kanskje verdt det!

Har vært og handla alle 4. Besøket vårt kommer ikke før i morgen, så da ble det ikke så stress heller..Men Helena våkna skrubbsulten i butikken, skrekk o' gru. Vi sto i kassakø, så nesten ferdig- men hun skrek og skrek..og folk kikket på meg og lurte vel på hvorfor jeg ikke gav jenta mat..Lukas sa også at jeg måtte plukke ut puppen.. :ler: Men sånn er det ikke her i gården nei..måtte ile hjem, heldigvis sovnet hun da bilen startet( magisk ;) ) Så ble det mat da hun kom hjem. Sover nå.

Skal "løpe" meg en runde med Ludde før jeg skal på en ørliten shoppingtur. MÅ ha noe nytt synes jeg. Fått lønn, og med halv plass i bhg blir det mer penger. :sjarmor:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg en ny bukse to bh'er og 5 overdeler. også unnetj eg meg KK- går evigheter mellom hver gang jg kjøper et blad til meg selv..

Nå er det natta, og jeg skal sove hele natta. Har bytta med mannen, jeg står opp med Lukas i morgen han tar Helena i natt..

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helena våkna 2 ganger forrige natten, stakkars mannen.. :ler: Jeg stod opp med Lukas i åtte- tiden, og har ikke følt meg så uthvilt så på lenge! ;)

Besøket vårt kom ved ett- tiden. Da koste vi oss med pannekaker til lunsj, var ute i hagen med barna, og så la vi mamma'ne oss på hver vår sofa og skravla, mens pappa'ne fikk være ute og leke med gutta. :sjarmor: Helena sov fra de kom og 3 timer. Men etter det var hun fryktelig urolig. Og da hadde jeg henne...( da satt pappa'ne og drakk øl, og skravla..) Mageknip de luxe, gråt når hun prompa :grine: Gav henne sukkervann til slutt i ni- tiden, og ved ti sovnet hun. Da skulle vi spise middag og drikke vin også. Gutta våre var lagt kvart over sju, og sovnet bums! :legrine:

I dag har vi gått lang tur, hatt md boller og kaffe og kost oss i solen. Da besøket dro fikk jeg en time på sofaen, Helena ville nemlig ikke sove etter mat i natt.LYSvåken, igjen...må finne ut hva som skla gjøres med det..

Nå i kveld sov hun fra 15 til 18 ca og er våken enda. Målet er å ha henne våken litt til, få litt mat og så legge.i Sånn det har vært de kveldene hun vil ha våkennatt etter mat har hun fått mat åtte eller før og sovnet og sovet videre til hun våkner om natten, ved to tre..

Noe som ikke er noe moro er at jeg kjenner smerter i lysken igjen :forvirret: Kjente det skikkelig godt da vi gikk tur, og hadde veldig vondt da jeg lå på sofaen i stad.

.......................

Har skrevet på dette innlegget siden klokka sju i kveld.. :ler: noen avbrytelser her og der kan man si... ;)

Helena fikk siste gang mat 22.10 og sover nå. Men orka bare 60 ml, hadde spist 50 1,5 time før..Blir spennende hvordna natten blir..

Jeg skal legge meg å lese litt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt to netter der Helena har sovnet rett etter mat, og kun vært oppe en gang. Deilig! :) Men på kvelden i går var hun veldig urolig. Mannen dro for å jobbe når Lukas hadde sovnet, og fra halv ni til halv elleve gikk jeg og bar henne. Ville ikke bare kose i fanget, måtte bysses og bæres.. :sur: Men halv elleve ble det natta for henne og våknet tre for mat,og det gikk kjapt. Litt over halv fire var vi i hver vår seng igjen og da sov hun til halv sju. Vært sinna i dag også..Roa seg ikke før halv tolv, men bare en liten stund. Rakk å lese avisen, kle på meg og koke en omgang flasker..Lukas har fridag i dag, så vi gikk tilslutt ut og trilla for at han skulle få ha litt av mamma også...Halv to sovnet hun i vogna, og der ligger hun og sover nå.

- slitsomt med en sånn dag etter en sånn kveld... :sjenert:

Det blir dåp i pinsen for oss, 27. mai skal Helena døpes. Fikk endelig tak i presten idag, som ikke synes det var noe problem å ta en dåp da :) Så nå må jeg finne noen fine ark til invitasjoener å lage dem. Og ikke minst vi må finne ut hvem som skal være faddere...og det er ikke lett :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena var mye mer fornøyd i går enn på flere dager. Koste seg i fanget, spiste mat, koste, gurgla og prata masse masse :hjerter: og la seg for natta ved ti- tiden. Våknet tre for mat, var i seng igjen halv fire og sov til halv sju :klappe: Det kunne jeg tenke meg ble en litt fast rytme...men er vel litt mye forlangt at hun er inne i det allerede... :sjenert:

Både i går og i dag skulle vi ha besøk, og begge ble avlyst pga sykdom..kjipt!

Mannen både leverte og skal hente Lukas i dag, for bilen min er på service. Må innrømme at det er litt deilig... :sjarmor:

Helena sover nå, var illsint da jeg dusja, men jammen da jeg prata høyt med henne fra badet mens jeg forta meg å tørke meg ble det stille- så hun sovna igjen, ikke verst, har ikke skjedd før at når hun er sint at jeg har fått roa henne uten nærkontakt. :tommel: Når hun våkner er det tid for mat og ny bleie, litt kos på stellebordet også tenkte jeg vi skulle ut å trille i solen.

I morgen venter jeg nytt besøk, får se om det blir noe av da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille sinnatagg sover enda! Så jeg benytter anledningen til å støvsuge og vaske gulver- men først sulla jeg litt her mens jeg spiste... ;)

Dagen gikk fort siden hun ikke ville sove før laaangt utpå dagen, så spørs om det blir noen trilletur, den kan evt mannen, Luka sog lUdde ta mens jeg lager middag- for da har vi sovende barn under middagen- og det er litt godt ja, for ligge med babygymm'en når vi sitter ved bordet til middag, det skal hun i hvertfall ikke ha noe av :ler:

Nå venter stuegulvene. På kjøkkenet skinner det. Måte bare vente til det tørka for stolene som skal stå der står nå på spisestua.

-men nå er det vel tørt ja.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe- krangel med mannen i går! :grine: De få gangene vi krangler er det om det samme.. :sjenert: Foreldrene hans og at han jobber mye...Ikke helt 100 % bra når vi sovna...liker ikke det! :sur: Grunnen til krangel i går var vel at vi begge var slitne men av ulike grunner og da sier man så mye dumt. Desverre!

Helena våken 3, kan det være en vane hun har fått- isåfall; I like it :sjarmor: Men så måtte vi skifte bleie, og PLING lysvåken- helt til halv fem da vi tusla i seng.

Lukas fri og sto opp halv sju! :murvegg: Da ble det litt tv på han, for lillesøster var sulten...Etter mat og stell på henne la jeg henne i kurven i stua- til ville protester. Men jeg prøvde å la henne ligge der litt og kjefte...og etter ikke mer enn fem minutter sovna hun. Tror man må gjøre sånn, for hun er veldig bestemt, og kan fort legge seg til uvaner.... ;) Så da hun sov, ved kvart over åttetiden henta jeg Lukas som egentlig vile se mer tv- såklart ;) vi fant fram klær og gikk på badet, og så ble det frokost på oss to. Nå ligger han og koser seg på sofaen, trøtt såklart- men hvordan i huleste forklare en 3- åring det når han på død og liv MÅ opp så tidlig at han kommer til å bli trøtt...Vi prøver å si det hver gang, men det hjelper jo ikke, og like trøtt hver gang litt utpå. Det er bedre han sovner litt nå, for det ødelegger ikke for nattesøvnen.

Prøvde ny mme, collett, i natt til Helena, like før jeg pælma den ut vindu..hun ble jo ikke mett av den...også synes jeg det var teite mål.. :forvirret: Hun likte den godt, men etter 100ml ville hun jammen ha mer..hele 50 til gikk ned på høykant først da var hun fornøyd. Hun har aldri spist så mye går i mellom 90 og 120.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...forstår godt det blir krangling når man er trøtte...

og ang jobbing, hadde ikke likt det om mannen jobbet mye og jeg måtte passe to barn! :klem:

Kanskje det var økedag?

Mi spiste alltid mer enn på pakken, hvis ikke spiste hun vertfall oftere, og endte på øverste vektkurve! :ler:

Kjedelig de våkner så tidlig...

Jeg blir gaaaal, for jenta mi våkner kanskje 4, 5 eller 6...

Før sov hun i et strekk fra 8 til 8!!!

Håper du får en fin dag! :kyss:

Og at dere får en fin dag sammen, du og mannen.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Alle har en krangel innimellom, vennen. :klem:

Har selv en samboer som jobber mye, og til tider kan frustrasjonen være stor. Akkurat nå holder vi på (fremdeles... :sjenert: ) å pusse opp stuen i tillegg til full jobb + for ham, min jobb og ungene. Merker at lunten er litt kortere enn når vi har god tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, klem og kloke ord, Epica og Mayamor :klem:

Mannen har vært og jobbet ikveld,men han dro ikke før halv sju og da kom mamma .Jeg sov når hun kom og Helena også, så hun satt og koste seg med Lukas. Jeg spiste kvelds med Lukas og hun matet Helena etterpå.

:rødme: Vi er venner igjen, alt er glemt, er gjerne sånn dagen derpå.. ;)

Lille snuppa mi tok siste måltidet klokka ni, og sovnet i pappa's fang klokka halv elleve. Da fikk jeg skrevet litt takkkort og ryddet litt. Nå venter jeg på flasker som kokes...

Skal levere lukas kl elleve i morgen i bhg og være med på fellespause på jobben, være litt hyggelig og sosial. ;) Mamma skal hente Lukas og jeg og Helena skal på 6- ukers kontroll på Helsesstajonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en fin dag,med besøk på jobben og sen frokost og kos med Lukas før vi reiste. Jeg og Helena er trøtte, så mange som ville holde og dulle med henne og da sov hun jo ikke, har ikke sovet stort siden jeg måtte vekke henne klokka ti i dag siden vi skulle reise. Sover nå, det skal jeg og...

Helena er 6 uker i dag og vært på 6- ukers kontroll- legen var veldig fornøyd med henne, hun var våken og aktiv :) smilte og "prata" med henne også. Mamma'n er stolt.. :legrine:

4230 g og nøyaktig 1 kg opp siden fødsel! :)

Nå skal jeg sove på sofaen! ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle sover..Lukas i senga, Helena i en sovende pappa's fang og Ludde under senga vår

Jeg har laget bursdagskort. Lukas skal i 4- års dag i morgen, til kompis på avdelingen. På lekeland her i byen. Han gleder seg stort. Pappa'n har kjøpt gave, men glemte både kort og innpakningspapir.. :sjenert: Kort er en grei sak,har limt inn bilde av Lukas og bursdagsbarnet satt på noen klistremerker og skrevet tekst, så laminert- ble bra det! Papir må jeg høre med nabo'n om hun har- i morgen.

Lukas har vært med pappa'n på jobb i dag. Hatt med seg en sekk med leker, frukt, drikke og go' morgen yoghurt. Han hadde vært helt super- ikke vært til bry i det hele tatt. Det er jo bra, for da kan det bli flere slike ganger! :) Jeg og Helena har sulla hjemme, når hun har sovet har jeg vasket.

I kveld har vi grillet, årets første grillmat! Godt!! :tommel:

Helena har slitt med vondt i magen nå i kveld, møkka collett, hun gulper MER og det lukter py :sur: Skal ta en kjøretur i morgen og se om det fins NAN noensteder på en søndag ellers er det førsterpri på mandag!!!

Pappa kommer på middag i morgen etter Lukas har vært i bursdag.

Takk for hilsen La Traviata :klem:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har betalt for supermedlemskap for endel dager siden, men ikke fått noen bekreftelse eller skjedd noe..Hmm, vil jo vise fram barna mine jeg også.. ;)

Hatt en fin dag, Helena er rolig i dag. Men litt vondt i magen innimellom, overbevist at det er Collett sin feil- blir NAN på handlelista i morgen!!

Får besøk av venninne i morgen, blir koselig. Må huske å stoppe på baker og kjøpe urtebrød med kylling :sikle: og litt nammenam.. :sjenert: ( er så utrolig fysen i dag...)

Skal på 6- ukers kontroll selv i morgen- da blir det resept på hormonspiral, det er helt sikkert! Dumme meg har aldri skjønt man må først skaffe den resepten, trodde liksom spiral var noe leger hadde jeg..ØH..litt blond da eller... :rodme:

Klokka er ikke ti engang, og begge barna er i seng. Litt deilig.. :sjenert: I natt ble den nemlig to før lille frøken vilikke sovnet. Hun våknet nemlig i det jeg skulle gå fra data'n og til senga... :sur: Det har aldri skjedd før! Aner ikke hvorfor, velger å skylde på collett jeg.. :sjarmor:

Nei nå skal jeg jammen nyte roen å lese KK, som ble kjøpt inn for 2 uker siden og jeg ikke har åpnet... :ler: Men så har jeg lest ferdig boka mi da. ;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: .

Koselig å komme innom og lese her, du er så positiv og fornøyd at det smitter. :)

Håper du har hatt en fin helg og at du får en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Nå ble jeg både rørt, og litt flau, Siam... er det ikke bare positivt det jeg skriver.. :sjenert: Men stortsett har jeg det veldig veldig bra- både ifht mann, barn, venner og livet generelt :) , og det er vel det som teller! :tommel:

Min venninne kom foresten ikke, andre gang hun avlyser- men det skal sies at hun er av den typen... :sjenert: Hun vil gjerne men så er det alltid "noe" som kommer i veien..

Helena våkna til ved halv elleve, da fikk hun litt mat og vi gikk og la oss, i hver vår seng. Hun sov helt til 5.30!! :klappe: Og veldig blid og fonøyd til nå i dag, sover nå. Har gurgla og "prata" masse og særlig når jeg har sunget for henne.

Vi innførte klistremerker på veggen forrige uke ifht tissing på do, for Lukas. Og i dag så var arket tomt, ti smileklistremerker er på veggen og nå blir det premie. :tommel: Det går bedre og bedre dette. I begynneslen ville han slett ikke på do, nå begynner det å bli en vane. Endelig i gang!! :klappe:

Flinke barn! :rødme:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...