Kipa Skrevet 4. april 2007 Forfatter #761 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Takk for påskehilsnener! Mannen er på helsestasjonen med Helena nå. Vi synes ikke det er noe bedring og lurer jo på hva det kan være. Har smurt med klorhexidin etter råd fra legen, det skulle da tørke inn- noe det ikke har gjort...Bedre å sjekke en gang for mye! Nå er jo alt stengt også i påsken, og legevaktens kompetanse på spedbarn tviler jeg vel på.. Så nå er jeg spent på hva som skjer...Hun er glovarm i ansiktet også, så det kan jo være betent, noe legen nevnte på mandag... ... venter... Ellers var det en fin formiddag i går. Jeg og Lukas fikk laang trilletur med Helena, var ute i 2, 5 time. Men Helena hadde en skikkelig gulpedag i går, etter å ha vært fin lenge. I natt og i dag har det gått bra igjen- gudskjelov! Endret 4. april 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 4. april 2007 Forfatter #762 Del Skrevet 4. april 2007 Det kan være brennkopper.... Så vi har hentet hydrokortison på apoteket og noen annet greier og smøre med..Men vet fortsatt ikke 100 % hva det er. Fikk dette så vi klarer oss over påsken..og så skal jeg uansett på helsestasjonen til tirsdagen fordi helsesøster skal se på navlen hennes som hun tok noe greier i fordi det var igjen litt dødt vev eller noe, det ser fint ut nå i hvertfall! Så om ansiktet fortsatt ikke er bra skal det vel taes noen prøver. HÅper det går over nå!!! Mannen tok uventa fri i dag- vi har kooost oss alle 4, 5.. Vært og helgehandla, gått lang tur, begge har fått gjort litt praktiske ting. jeg er feks overlykkelig over å endelig å orden i klesboden vår, og fått rydda i klesskuffene til Helena. Ingen vits i å ha klær i str 62 ligggende der, når det er så overfylt. Hun har bare tre små skuffer stakkar.. Så da er det midlertidig ryddet bort. Også har jeg ryddet bort og vasket i yttergangen, bort med vinterjakker og sko og så ble det så fint så! Også har vi kost oss med barna våre Får jeg rydda i klærne mine i morgen er jeg meget fornøyd! Nå litt kveldskos med mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shiloh Skrevet 6. april 2007 #763 Del Skrevet 6. april 2007 God påske vennen! ****'''''***''''''****'''' Så deilig han tok litt fri så dere alle fikk kost dere sammen! Stakkars Helena... Håper hun blir frisk snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. april 2007 Forfatter #764 Del Skrevet 6. april 2007 Takk for kos påskehilsen, Epica! Oi som vi koser oss om dagen, selv om dagene bare flyr og går litt i hverandre.. Vi har alle disse tre dagene gått lange trilleturer, og jeg og mannen har spist deilig middag etter Lukas' leggetid, og så heldige vi er har også Helena tatt en dubb da- bortsatt fra i dag. Hatt en fin dag på Spiralen, hadde med oss sjokolde, drikke og frukt og koste oss i noen timer der. Lukas i sitt ess, han er så flink til å gå tur! Helena sov hele tiden og var skrubbsulten da vi var vel hjemme. Ansiktet hennes har blitt mye bedre, men vi smører fortsatt. Hun har gulpet endel i dag, og sovnet under måltidene så det har blitt små og ofte..og litt magevondt har hun nok også hatt i dag. slet med å finne roen nå i kveld. Men nå sover hun i senga si, og jeg og mannen er også på vei i seng. I morgen skal vi 4 ta bussen til sentrum, tusle litt rundt. Lukas skal få seg superløpe sko, som han kaller joggesko... Og jeg skal se etter en sånn "min første bok" til Helena. så skal vi spise lunsj et sted. Blir sikkert koselig, gleder meg- og håper vi møter noen kjente når vi er ute og triller.. I dag er foresten jenta vår 4 uker! - og at tiden flyr er det ingen tvil om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 7. april 2007 Forfatter #765 Del Skrevet 7. april 2007 Lille snuppa sov fra halv elleve i går til fem på morgenen, da var hun sulten! Sov videre til 8.15 da fikk mannen stå opp... Nå skal vi til byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 7. april 2007 #766 Del Skrevet 7. april 2007 Så herleg med søvn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 7. april 2007 Forfatter #767 Del Skrevet 7. april 2007 Ja, det er sant, Ronja... Men vi er jammen heldig. En gang pr natt står jeg opp... Hatt en super koselig dag i byen. Tok bussen inn, så mannen fikk seg en pils.. Var på shopping først. Lukas fikk seg to par joggesko- eller "superløpe sko" som han kaller de og et par til litt finere bruk+ en ola- bukse fra Benetton og spiderman kjede, "svettbånd..." og drikkeflaske- han er frelst på spiderman... Helena fikk seg fine klær av i str 62, mannen kjøpte mens jeg og Lukas var i en annen butikk. Veldig søtt sett med brun og rosa body og brun bukse med blomstrete belte. Etter shopping var vi på Pigen og spiste. Først Helena som våknet akkurat da- perfekt timing.. så vi andre. deilig mat også så koselig å være ute! Så tok vi bussen hjem. jeg og lukas gikk en tur med Ludde mens mannen badet Helena. - her fordeler vi oss etter beste evne.... Jeg kjøpte ikke noe selv, mannen spurte flere ganger, men jeg ville ikke- vil vente litt. Selvom klærne passer til meg som jeg hadde fra før, er det ikke alt som sitter like bra... Nå og sjokolade med mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. april 2007 #768 Del Skrevet 8. april 2007 Så heldige dere er som kan rydde bort vinterklærne!!! Her har vi snødd nede i påsken...så jeg er glad jeg ikke tok vekk absolutt alt da jeg hadde super-vårfornemmelse og ville rydde bort alt!! Herlige dager i Kipaheimen og jeg koser meg med lesningen i dagboka di!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. april 2007 Forfatter #769 Del Skrevet 9. april 2007 Ja, vinterkær og sko er ryddet bort..men jammen så snødde det ikke her i går!Og ikke rent lite heller... Nå er det litt sånn slapsete ute. Lukas og Ludde går tur i skogen med mommo og hennes mann. Jeg har ryddet og vasket og støvsugd 2. etg og skal sitte litt her nå. Helena koser med pappa'n sin Så koselig at du liker å lese her inne, Madden- og så fantastisk at alt er like bra med lille venn i magen!! :grine2: Helena er 1 mnd i dag, og i dag på morgenen ble gutten til en venninne født. Vi kan trygt konstatere etter å ha kjent Helena i en mnd at Helena og Lukas er svært ulike... Her er det temperament ja! Lukas sitt har kommet med årene.. Og man kan såvisst ikke bare legge henne i en vippestol, lekegrind, seng eller hva det måtte være uten at hun selv vil...for da skriker hun.. Tror hun har skreket mer enn Lukas gjorde på 1 år allerede( men han var jo en utrolig baby også, litt urettferdig å sammenligne med han egentlig .. ) Hun "kjefter" endel ja..og krever endel..men er jo helt herlig også!! Og noe ganger kan man legge henne ned også bare kikker hun..I dag våknet jeg av koselyder fra senga hennes og da jeg så oppi den lå hun og smilte mot den sommerfugl- uroen over sengen Da glemmer man at man er trøtt! :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. april 2007 Forfatter #770 Del Skrevet 9. april 2007 Synes det så tiltak med takkekort denne gangen..har lyst til å å ha to bilder av Helena og et av Lukas og Helena, for han fikk faktisk storbror- gave av de aller fleste! Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, bestille ferdig eller lage- og når skal de lages da... Det er jammen ikke lett og noe som gjør det litt vanskelig er at Helena fikk jo disse hormonutslettene sine aller første uka. Først nå begynner de å gå vekk, og selvom vi synes hun er skjønn likevel.. ønsker vi jo at de ikke synes så godt på bildet til takkekorta..... Så jeg tror egentlig at vi bare tar noen nye bilder og så får jeg finne på noe da.. ikke så stort problem egentlig, men det henger liksom over meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 9. april 2007 Forfatter #771 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Dette har vært en utrolig fin påske. -Ingen planer, ingen besøk, knapt vært på besøk- bare middag hos mamma og mann i går..og da slapp vi jo å lage middag selv. Masse utetid, trilleturer, og rett og slett avslappende KOS Kjærestetid på kveldene med vin og god mat og fine samtaler Herlig Helena sover bort hele dagen i dag..Hun sovna halv ett, våkna skrubbsulten kvart på to og sovna bums rett etter det og sover så godt enda! Lukas og pappa'n er på en liten kjøretur , tror jeg skal lukke øynene til frøkna sier MAT!! Endret 9. april 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. april 2007 Forfatter #772 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Da var det hverdag igjen..- Mannen på jobb og Lukas i bhg. Vi rakk barnehagen fint i dag også. Begge barna våknet ved sju og da slapp vi å stresse noe som helst Fom i dag har Lukas halv plass og skal gå 2 dager og 3 dager annenhver uke. Han var glad for å komme tilbake til "barna sine" og var i full lek før je var ute av døren. somla litt med å ordna med alt som var vasket i ferien nemlig..Det skulle jo henges på plass igjen og legges i kurver og frukt skulle leveres og og... Nå sover Helena, jeg skal gjøre det jeg også. Hun ville ikke legge seg å sove etter mat i natt klokka 2..neida lysvåken, store fine øyne- og pling da ble jeg våken også... Vi la oss ved 4... Ved frokosten i dag smilte og lo hun masse. - Til taket riktignok, men det teller likevel.. Skal på helsestasjonen klokka tolv. Navlen hadde ikke grodd ordentlig så den skal sjekkes igjen og så skal vi vise fram prikkene i ansiktet igjen( som omtrent er helt borte nå ) Så i går tok vi noen herlige bilder Snøen smelter igjen og det er varmt og fint ute! Heldigvis ser det ut til at våren kommer tilbake Endret 10. april 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. april 2007 Forfatter #773 Del Skrevet 10. april 2007 3880 g så her går det unna (3450 for 8 dgr siden... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. april 2007 #774 Del Skrevet 10. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 11. april 2007 Forfatter #775 Del Skrevet 11. april 2007 Takk for klem La Traviata! Helena la seg ved ni i går, vi la henne våken- ingen problem- lå og kikket fornøyd på sommerfugl- uroen sin. Den er visst veldig fengende Og så sovnet hun etter en stund. Våkna klokka 2 for mat og 5.45. Men fikk jo siste måltidet klokka åtte i går kveld så jeg synes det er bra. Hadde jeg bare hatt vett på å sove selv, men jeg lå og leste til midnatt så det er min egen feil at jeg var trøtt... (leser Wallander og de bøkene kan man ikke legge fra seg... ) Lukas sov til kvart over åtte, Helena sto opp halv åtte, men var våken ved sju. Perfekt! Da ble det mat på henne og stell før han kom, og så fikk han være med når jeg kledde på henne. Han valgte en ola- kjole i dag til henne Synes det er stas å få velge klær, det er også et tips jeg har fått- ta han med på stellet. Vi merker så godt som ingen sjalusi, han er rørende opptatt av henne og interessert. Bryr seg ikke om han må legge seg før henne, og det er jo veldig godt! Han er en fin storebror og får høre det ofte også.. Han er jo over 3 år men interessen for å slutte med bleie har vært null, og ikke har han villet gå på do heller. Vi har spurt innimellom- siden ved juletider- og ikke vært særlig interessert, og når han dessuten har prøvd har det ikke kommet noe- og da har han blitt skuffet...Men i går da tisset han for første gang på do ( jeg må få være stolt selvom han er stor gutt.. )og i dag sa han at han måtte tisse og jammen gjorde han det ikke! Så stolt han selv var også! Vi ringte til mommo både i går og i dag og fortalte og han strålte! Da er vi i hvertfall et skritt i riktig retning! Nå skal jeg kle på meg..mor er til sist. Barna var kledd og fine og rene klokka ni og her sitter jeg- har fått dusja da men fortsatt morgenkåpe... Vi skal på trilletur til butikken etterpå- når da, vet man ikke.Jeg skal kle på meg, Helena skal våkne, spise, sikkert ha ny bleie og evt skift- gulpe litt og litt til..og så skal vi kle oss for å gå ut. Spontan er det vanskelig å være foreløpig i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 11. april 2007 #776 Del Skrevet 11. april 2007 *oppdatert* Kommer tilbake senere, mååååå benytte tida som Burpelita sover, til å lese til eksamen (som er om under ei uke... )! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 11. april 2007 #777 Del Skrevet 11. april 2007 Vel overstått påske. Måtte innom og oppdatere meg litt i Kipa heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 12. april 2007 #778 Del Skrevet 12. april 2007 Synes det så tiltak med takkekort denne gangen..har lyst til å å ha to bilder av Helena og et av Lukas og Helena, for han fikk faktisk storbror- gave av de aller fleste! Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, bestille ferdig eller lage- og når skal de lages da... Det er jammen ikke lett og noe som gjør det litt vanskelig er at Helena fikk jo disse hormonutslettene sine aller første uka. Først nå begynner de å gå vekk, og selvom vi synes hun er skjønn likevel.. ønsker vi jo at de ikke synes så godt på bildet til takkekorta..... Så jeg tror egentlig at vi bare tar noen nye bilder og så får jeg finne på noe da.. ikke så stort problem egentlig, men det henger liksom over meg.. ← Kan du inte redigera lite foton på datorn och lägga in så du får en bild med flera bilder både Helena och Helena+Lukas på? Du såg vårt julkort? Det har mannen gjort själv (men han är ju egentligen webbdesigner och kan sånt. Så framkallar du digitalbilden som ett vanligt foto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. april 2007 Forfatter #779 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Burpen, Mayamor og Furstina Kom på at jeg har glemt å skrive at på mandag begynte hun å gurgle ... Så nå har vi akkurat hatt en kosestund. Helena i fanget mitt, kikker på meg, gurgler og smiler til mamma'n sin! Og nå har hun faktisk ligget i lekgrinda i 15 minutter, smilt og kost seg! Mne nå er det nok gitt Vi har lekegrind etter Lukas, og kan like gjerne begynne å venne henne til den nå- har jo hund, dessuten stort hus- da synes jeg det er kjekt med lekegrind-om hun trives der vel og merke! Nå går skrivingen tregt.. har tatt henne i fanget..Men ser ut til at det er trøtt hun er. Ble vel for mange inntrykk der hun lå, nå rorer hun seg i hvertfall! ........................... - sovna gitt, så jeg la henne i kurven i stua. Sover søtt nå. Det har jeg planer om også, denne dagen er viet til soving..er så lenge sidne jeg har sovet på dagen, kjenner jeg trenger å ta igjen litt søvn. Ble nemlig ikke sånn i går, rota bort tiden her inne.. Så jeg har sovet når hun har sovet før i dag også... Skulle egentlig vasket kjøkkenskapfrontene, et evig prosjekt med lyys innredning. Men jeg velger å sove Da er jeg sikkert uthvilt i kveld, og Helena sovner som regel i ni- ti tiden på kvelden. Får ta husarbeid da. Manne skal jobbe over i dag..jobbet i går kveld også... Vi får venner på besøk fra Karlstad i helgen! Blir stas, har ikke sett dem siden vi var der i høst. Endret 12. april 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 12. april 2007 Forfatter #780 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Venter på mamma. Hun skal være her til hun skal på syklubb i kveld. Jeg lar Helena være hjemme hos henne og henter Lukas så snart mamma kommer. Lang dag for han i dag..Men fri i morgen, og det er lenge mellom hver gang han har så lange dager...7.15 til 16 blir det vel.. Har lest, og da ble det ikke mye sove..er så spennende bok! Mamma skal foresten pusse alle vinduene våre! Deter jo bare super- snilt, og det treng. Må gjøres før 26. april..da kommer svigers- og de kommer kun fordi mannen tilslutt bestilte flybiletter til dem!!!!!De påstår de ikke har råd..makan til tull, det heter PRIORITERING. Mannen er merkbart lei seg pga dem om dagen, tenk å ikke komme å se lille nye barnebarnet. Og her om dagen sier søsteren hans i tlf at vi kan da ikke regne med at de kommer i dåp...For de kommer jo nå..Men for helvete det er jo derfor mannen har kjøpt og betalt biletter til dem, så de skal kunne komme i dåpen også. Blir smårar av dem. De er skuffet over at dåpen skal være her, mener det er dårlig gjort...Men Lukas døpte vi jo der, kan det bli mer rettferdig... Vi har tenkt å døpe Helena i pinsen, men da var det ikke dåp, så jeg venter på svar fra presten om det likevel kan gjøres da. Ellers blir det 17. juni. Endret 12. april 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå