Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Takk for koselig hilsen , Madden :klem: - og hipp hurra for 12 passerte uker! :klappe:

I dag har vi fått kjørt Lukas til bhg før frokost. Var der til litt over åtte, så da blir det litt mer ut av dagen. Han var så blid da han våknet. Helena våknet halv sju, fikk mat og stell og ti på halv åtte kom han tuslende ned. Deilig for han å få sove ut litt!

Det har blitt et lite vendepunkt for meg og Helena..da jeg var og veide henne på mandag etter mistanke i helgen...fikk jeg se at hun har jo ikke gått opp på de to ukene hun har vært hjemme...75 gram, er så og si ikke noe det. :grine: Så da ble det pumping og mme på denne babyen også..Har deppa litt, men det gikk bra med lukas- da skal det gå bra med henne også!! Barna mine tar tydeligvis ikke for seg av matfatet når det er fra puppen,og det må vi bare akseptere. Det viktigste er at hun får mat og legger på seg. Hun spiser seg nok opp for de to dagene som har vært har hun forlangt flaske hver 2. time og noen ganger oftere på dagen. Men det er jo bare positivt! Skal gå bra dette!!!

Har fortsatt mye melk, så det blir minst 3 morsmelk måltider av pumpet melk i dag! Litt pes med pumping, men det skal jeg klare en god stund i hvertfall!

Det som er litt leit er at hun har tydeligvis sliti så for å få i seg mat, og nå som det bare flommer inn i munnen blir det endel gulping etter måltidene. Vil tro og håper det er fordi hun må venne seg til det!! For i går kom så og si alt opp igjen, men det gjør ikke det hver gang..og jeg synes kanskje det har blitt bedre også på den korte tiden!

Sånn var det... :sjenert:

men det som forundrer meg, og som også skjedde med Lukas. Hun har hatt våte bleier, vært fornøyd, sagt tydelig i fra når hun vil ha mat. Og dessuten er hun så tidlig ute med smil og fokusering. En oppvakt liten jente, som nå skal bli større og vokse seg sterk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode gener disse barna dine vettu! ;)

Så utrolig koselig å lese om hverdagen din og de skjønne ungene! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin fødselshistorie!

Håper Helena legger bra på seg fremover, med litt ekstra tilskudd. Kos deg med barna dine! :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann,

gratulerer så mye med en skjønn liten jente.

Beklager veldig sen gratulasjon fra meg. Jeg har vært på ferie i 2 uker, fulgt opp av sykt barn (Ingvild fikk både lungebetennelse og ørebetennelse da vi var på ferie).

Når jeg leser her inne får jeg faktisk litt lyst på en til. Skulle bare hatt en garanti for ingen ruptur, klipping, sying (og ikke for å glemme bekken og halebeinproblemer)... hjelper litt på at også Hermione hadde en ok fødsel... Får tenke på det.. Det er jo så herlig med barn og de er jo spesielt søte da når de er bebiser :)

Kos dere masse videre.

Jeg er innom her og leser og koser meg med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å :legrine: 4 koselige hilsnener!!

:klem: til frk.Stella Mayamor, La Traviata og Ny dag :klem:

Nå har jeg dusja i kokende vann i en halv time..har fått sånne frysetokter, og litt lett feber, pakka meg inn i ull fra innerst til ytterst og håper det går bra denne gangen også!! hadde det samme for 1, 5 uke siden..og da gikk det bra. Må bare pakke meg godt under ullteppe og slappe av nå som lille frøken sover.

Hun har spist en gang uten å gulpe noe som helst! :klappe: Begynner nok sakte men sikkert å bli vant. Og med mange pauser innimellom.

:fryser:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin fødselshistorie, Kipa! Virker som at det var en fin opplevelse  Godt å lese at dere koser dere! Koselig med shopping… Må ta en runde snart jeg også :Nikke: Burpelita trenger noen bukser/sparkebukser i str 50.Jeg som var så redd for at hun skulle være en gigababy… :ler: I dag er hun tre uker, og hun drukner fortsatt i 50… Vi har også kjøpt en pakke med mme, sånn i tilfelle! :rosasmil: Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte fødselshistorien med oss.

Kjedelig at hun ikke har lagt på seg de siste to ukene, men så lenge hun har det bra og dere oppdaget det tidlig, er det jo greit.

Skjønner det blir styr med pumping.

God bedring! Høres ikke noe godt ut med feber. Håper du sover det av deg.

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra denne gangen også. Med varme ull klær og innlegg, glovarm dusj, pumping og styr gikk det over i løpet av natten. Gudskjelov!! :tommelsmil:

Helena har vært urolig i natt, så vi har ikke sovet så mye, men sovet godt fra halv seks til nesten åtte. Hun fikk mat og rene klær og bleie og så sovnet hun på armen min etter det. Må liksom ha en dupp etter 1- 1, 5 time etter stått opp. Sånn var Lukas også.

Så nå har jeg fått spist frokost, sittet her litt og pumpet meg til to måltider.

Skal rydde og vaske litt til hun våkner. Får besøk av kollegaer i dag, gleder meg. :smilbla:

Takk for hilsen Burpen! :klem: Helena er jo 3 uker i morgen, og 50 er den størreslen som passer enda ja. Må innrømme at jeg gleder meg til 56 passer- for da har vi så mye fint.. ;)

:klem: Siam, takk for god bedring hilsen- den hjalp den! ;)

Ja, da var det vel prosjekt gjøre huset rent & ryddig som gjelder... :Nikke:

Skal innom butikker før vi henter Lukas i dag. Mannen har kjørt han siden jeg var i dårlig form i går. Skal også innom og veie på helsestasjon, så mor får ro i sjela si... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det marthepia! :klem:

Har pumpa meg og lest litt i diverse dagbøker..skal ta kvelden nå..Melka må helles ut, for jeg har spist løk i kyllingsalaten i kveld og masse sjokkis..men måtte pumpe for å ikke sprenges.. :ler: Litt synd at jeg hadde spist det, for det ble jammen nesten 150 ml på et kvarter... :sjenert: Ja, ja- får ta det igjen i morgen! Helena fikk morsmelk til "frokost"

Lille gullungen...fikk mat i går kveld ved elleve, våknet ved fire og ville ha mat og sov helt til ni. Det er jenta si det! :legrine:

Hadde det koselig med jentene på besøk i går, litt hektisk med en som ikke ville legge seg og ei som var selskapssyk..men vi fikk da skravla litt og mannen tok seg av barna..Fikk sengesett av hun ene og fine klær av hun andre- to meldte avbud..Lukas fikk storebrorgave- spidermangenser og caps. Wow, så stolt gutt! :hjerte:

I dag har vi vært på jobben. Fikk fine klær til Helena fra både hele bhg og den avdelingen jeg jobber på :) Spiste påskelunsj der før vi henta Lukas. Barna har blitt så store..og det var koselig å se dem igjen!

Natti...

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumper...sitter på kontoret for her er både rullgardin og data... :sjarmor: Også får jeg litt tid for meg selv :sjenert:

I dag flyter alt!! Rot meg her og der.. enda jeg rydda masse masse i går . Litt små- oppgitt over det. Tida går så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg en svipptur med bilen. Fikk bytta noen klær vi hadde fått og kjøpt en helt herlig rosa vårjakke til Helena i str 56 :hjerter: Skulle kjøpe en bursdagsgave, flere gaskluter, solkrem til Lukas og noe småtteri i matbutikken + en blomst til noen vi skulle til i dag. Fikk gjort unna alt på en liten time.

Da jeg kom hjem hadde de andre vært på tur i solen, hatt med kjeks og saft og Lukas hadde storkost seg, Helena sov i vogna. Helena fikk mat og så dro vi på besøk til noen venner. De har en jente på samme alder som Lukas, og de leker så utrolig fint sammen. Hadde ikke sett hverandre siden romjulen, men gikk hånd i hånd inn på rommet hennes :hjerte:

- herlig å se så små sitt gode vennskap! :tommel:

Vel hjemme var Helena skrubbsulten igjen, tiden er visst inne for å øke mengden med mme... ;) for hun blir fortere sutlen igjen og gulper mye mindre!

- heldigvis :klappe:

Mannen gav henne mat, og lukas så på barnetv- så jeg fikk unna det rotet som plaga meg mest. Så nå er det levelig her igjen ;) Det var det rotet ingen ser da...har mammaklær som skulle vært rydda bort og vanlige som skulle vært tatt fram..passer inn i de "gamle" klærne nå! Har gått ned så det er 2 kg igjen til startvekt. Så mammaklær har jeg ikke bruk for mer nei! :)

Gledr meg til å kjøpe meg litt nytt, men drøyer en måned tenker jeg!

Nå når Lukas har lagt seg og Helena sover en dupp, hadde det vært ypperlig å gjøre sånt, men jeg skal lage middag..Ellers glemmer vi helt å spise i kveld. Vi er så dårlige på måltider i helgene..Alt er kjøpt inn, men tiden flyr i fra oss. Det blir lagd men aldri før sent sent lørdager.... :sjenert: Tandori kylling skal vi ha, og en klunk med rødvin! :sjarmor:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redder meg selv fra side to før jeg skal stupe til sengs..er så utrolig trøtt i dag... :Gjesp:

Vært på 3 ukers kontroll med Helena. Litt styrete fordi vi måtte tilbake så en lege fikk se på utslettene hennes i ansiktet..de synes også det var tidlig med hormonutslett( hun fikk det jo etter en uke bare!) men konklusjonene var at det er nok det, men litt hissig og veldig tidlig. Vi ser det an..

På helsestasjonene forøvrig var det sånn gruppegreier..helt ok. søte førstegangsforeldre igruppa mi. Men ingen jeg kommer til å bli gå tur med eller noe sånt.. :sjenert:

og så tamtaratam!!!! Helena har gått opp fra 3150 til 3450!! :hoppe: på en uke! Så det er jenta si som har spist seg opp det tenker jeg! Gulpingen er så og si borte .

- det går jo alltids bra! :legrine:

Hatt en kjempefin kveld med hele familien. Lukas er bare skjønn om dagen. Får jo sine ras...men de er ikke ofte..og noe reaksjon må han få ha på en helt ny søster! :Nikke: Men mest er han bare god og snill, og tar det aldri ut på henne, er mer at han lukker ørene sine og ikke gjør som vi ser eller stikk motsatt..Men det kan like gjerne være alderen!! ;)

Vi har dansa i stua alle sammen! :ler: Til babysang cd'en...Helena likte det også. Vært så våken og fin i kveld og ligget under babygym i nesten 45 minutter og bare kikket og kost seg! :rosasmil: Fått masse fin kontakt :hjerte:

God natt... :sove:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu var det väldigt länge sen jag var i din dagbok sen sist men jag har ju varit på vinterferie i Norrland med barnen.

Härlig födselberättelse, jag känner igen tanken med att det först gjorde ondare med nummer två och att jag inte mindes att det gjorde så ont - men så gick det ju fort. Vad är ½-1 timmes värkar mot 10?

Så trist att hon inte får till att äta ordentligt från puppen men bra att hon tar flaska och lägger på sig. Här ska vi på 5 månaderskontroll i morgon (jag skulle kanske starta en egen dagbok föresten eftersom bloggandet går trögt)

Jag är lite avundsjuk på dig som kommer i dina vanliga kläder. Jag är för liten för mammakläderna och för stor för mina vanliga. Jag har ett par blåjeans, ett par rosa jeans och ett par beiga finbyxor jag kan ha. :sur:

Jag är nog 5 kg över startvikten min men jag väger ju egentligen "för lite" normalt sett... Det ger sig nog när helamningen är över?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...