Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme: jeg er ganske grønn på data! :sjenert:

For en tid tilbake fikk jeg installert bredbånd. I "pakkeløsningen" er antivirus-program og brannmur (heter det det?).

Tidligere hadde jeg ISDN. Jeg hadde (har) også et antivirus program (Norton AntiVirus).

Nå nærmer tiden seg for fornyelse av dette programmet (abonnementet). Det jeg lurer på: trenger jeg å fornye det, i.o.m. det ligger i bredbånd-abonnementet?

Noen sier at man ikke skal ha for mange antivirus-program, da de kan "ødelegge" for hverandre.

Sikkert et dumt spørsmål for mange, men håper noen kan gi meg svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt korrekt - du kan ikke ha flere antivirusprogram installert. For det ene programmet vil "kjempe"mot det andre om hvem som har livets rett i pc'n din. Så du er ikke SÅ grønn vettu ;-)

Selv bruker jeg Norton, 2006 utgaven, og er godt fornøyd. Har ikke vært no krøll på pc'n min (bank i bordet)

Et abonnement vil vare i 1 år og når tiden er omme vil programmet si at nå er tiden snart ute - vil du fornye - gå til denne linken....f.eks.

Skrevet
Et abonnement vil vare i 1 år og når tiden er omme vil programmet si at nå er tiden snart ute - vil du fornye - gå til denne linken....f.eks.

Er nettopp det jeg lurer på... Skal jeg fornye? Hva med programmet som "ligger" i bredbånd-pakken? Er det nok?

:sjenert:

Skrevet
Er nettopp det jeg lurer på... Skal jeg fornye? Hva med programmet som "ligger" i bredbånd-pakken? Er det nok?

:sjenert:

Det kommer vel litt an på hvilket program som ligger i pakken, men vil tro at de fleste "større" leverandører har OK antivirus. Har selv Norman som fulgte med i mitt abonnement og det har greid å holde meg virusfri et par år nå. Men så er ikke jeg inne på så mange "skumle" sider heller da.

Skrevet
Det kommer vel litt an på hvilket program som ligger i pakken, men vil tro at de fleste "større" leverandører har OK antivirus. Har selv Norman som fulgte med i mitt abonnement og det har greid å holde meg virusfri et par år nå. Men så er ikke jeg inne på så mange "skumle" sider heller da.

Ehh... hvilket program som ligger i pakken... :sjenert:

Telenor jeg har kjøpt "pakken" av...

Men på en annen side; jeg har ikke hatt noen problemer etter at det ble montert, og samtidig hatt Norton-programmet aktivt...

Skrevet (endret)

Lurer på om ikke Telenor kjører Norton som en del av sin pakke? :klø:

Jepp, jeg hadde rett - her står det.

Endret av Cata
Skrevet

Ugla - du vil få en mail fra Telenor som sier at nå er det på tide å fornye virusabonnementet. Klikk på linken - gå på installer og den vil gjøre jobben selv. Mest sannsynlig foretar virusprogrammet en scan av pc'n din og til slutt får du (forhåpentligvis) opp en melding om at alt er såre vel :)

Skrevet

Takk for svar, jenter! ;)

Da tolker jeg det som at jeg kan avvise Norton når den popper opp på skjermbildet mitt (abonementet går ut nå i juli), og vente til Telenor sier ifra (blir 1 år i april siden det ble montert).

Og - skulle jeg få virus og f*enskap på maskinen - så skylder jeg på dere... ;)

Fikk masse problemer for 2 år siden, når jeg ikke hadde fornyet Norton... :(

Skrevet

Du kan jo også gå inn på hjemmesiden til Telenor og se på abonnementet ditt. Der kan du fornye det direkte. Litt rart du ikke har hørt noe fra Telenor i form av mail siden det gikk ut i april.

jeg må også ile til å si at Norton ER et bra virusprogram!! Så du kan også avinstallere programmet fra Telenor og SÅ godta Norton beskjed om fornyelse

Skrevet
Litt rart du ikke har hørt noe fra Telenor i form av mail siden det gikk ut i april.

Neeiii...

Det ("bredbånd-pakken") ble montert i april, blir ett år til neste år (i april).

Ja, dumme meg... :klaske:

Kan jo ta kontakt med Telenor! Er da vel fortsatt noe som heter service der også, skjønt, noen ganger kan man lure... :sjenert:

Skrevet

Så er det oppklart!

Var inne og sjekket abonnementet mitt, men (den kloke ugle) ble ikke klokere av det.

Ringte Telenor: Mitt bredbånd-abo. har et antivirusprog. som varer i 3 år (= til april 2009).

Det "gamle" abo. (som jeg betaler ekstra for, og som utløper nå) kan jeg droppe!

Takk! ;)

Beklager bryderiet... :sjenert:

Skrevet

Forstår jeg deg rett at du har installert en versjon av Norton som ikke har noe med abonnementet hos Telenor å gjøre? Da kan du avinstallere denne og laste ned den nye versjonen som du har automatisk lisens til via Telenor. Når du har gjort det vil du få beskjed om å oppdatere hver gang det kommer en ny versjon.

Skrevet
Forstår jeg deg rett at du har installert en versjon av Norton som ikke har noe med abonnementet hos Telenor å gjøre? Da kan du avinstallere denne og laste ned den nye versjonen som du har automatisk lisens til via Telenor. Når du har gjort det vil du få beskjed om å oppdatere hver gang det kommer en ny versjon.

Det er vel sånn det er...

Men - nå ble jeg forvirret igjen...

Må jeg avinstalere den "gamle" (jeg klikket nettopp på "nei" til fornye nå? Og "nei" til flere påminnelser?)?

Det "ny" ble vel lastet ned når montøren var her og koblet (bør kanskje legge til at det er et abo. som skulle leveres "fix ferdig, klar til bruk)...

Virker som om nye versjoner automatisk blir lastet ned, jeg får spørsmål "vil du oppdatere nå?".

Hmm... :klø:

Skrevet

Høres ut som om alt er som det skal være. Bare trykk på ok du, så oppdateres viruslisten. dvs at programvaren oppdateres jevnlig.

Skrevet
Det er vel sånn det er...

Men - nå ble jeg forvirret igjen...

Må jeg avinstalere den "gamle" (jeg klikket nettopp på "nei" til fornye nå? Og "nei" til flere påminnelser?)?

Det "ny" ble vel lastet ned når montøren var her og koblet (bør kanskje legge til at det er et abo. som skulle leveres "fix ferdig, klar til bruk)...

Virker som om nye versjoner automatisk blir lastet ned, jeg får spørsmål "vil du oppdatere nå?".

Hmm...  :klø:

Har du 2005 eller 2006-versjonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...