Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Nettopp kjøpt meg ny bil, full kasko kommer på 15.000 i året på meg, trolig noe mindre på foreldrene mine. 2 liters motor, er litt "fresh". Ungdomsbil... Bør jeg ha kasko? Har hatt gammel bil i to år uten. 1996 modell er den jeg har kjøpt nå.
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #2 Skrevet 1. juli 2006 Nei, på en så billig bil bør man ikke ha kasko. Det lønner seg ikke om bilens verdi er under 100.000
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #3 Skrevet 1. juli 2006 Enig i det svaret. Du behøver absolutt ikke kasko!
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #4 Skrevet 1. juli 2006 Det stemmer det som står over; at en så billig bil ikke trenger kasko. Min første bil var en slik billig bil, og jeg var kjempefornøyd med forsikring uten kasko, helt til jeg vraket den til det ugjenkjennelige. Da skulle jeg virkelig ønske jeg hadde kasko forsikring slik at jeg hadde hatt et startbeløp til kjøp av ny bil. I mitt tilfelle ville det lønt seg siden jeg bare hadde bilen i et halvt år før snøen kom...
Cata Skrevet 1. juli 2006 #5 Skrevet 1. juli 2006 Jeg kjøpte en bil til den prisen for mange år siden. Da tror jeg at jeg hadde kasko til billånet var nedbetalt, så sa jeg opp kaskoen. Er ellers enig i det som er sagt - såpass "billige" biler lønner det seg ikke å ha kasko på.
Delfia Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Det spørs jo hva man mener med lønner seg. Vi hadde en 12 år gammel bil til 85.000,- Vi hadde lån på bilen og hadde hatt den i nesten 1 år da mannenog hans to sønner var involvert i en stygg bilulykke og bilen er nå kondemnert. Vi hadde ikke kasko og det angrer vi på!! Vi hadde ikke krav på leiebil og hadde ikke mulighet til å ta opp nytt lån til ny bil. Vi har nå ventet i snart åtte mnd på at forsikrings selskapet og politiet skal få ferdig saken sånn at vi kan få utbetalt pengene. (Var involvert i en ulykke hvor den andre føreren var påvirket av både alkohol og piller.) Det har vært rettssak og den andre parten er dømt,men han hadde ikke gyldig forsikring så da er det staten som kommer inn å betaler oss det vi skal ha. Har tatt vanvittig lang tid og vi må nok belage oss på noen uker til. Vi er helt avhengig av bil for å komme til jobb og barnehage. Nå har vi heldigvis gode venner og snille foreldre så vi har lånt litt forskjellige biler,men jeg vet hvertfall en ting..... Jeg kommer ALDRI til å kutte kaskoen!
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Hei, dere :o) Jeg bestilte delkasko i dag, 6318 kroner på meg, medregnet ungdomstillegg får jeg håpe. Men, Delfia, har det noe med kasko å gjøre, det du skriver? Dere hadde jo forhåpentligvis ansvarsforsikring, og når ulykken ikke var deres skyld, så er det jo "skyldpersonens" forsikringsselskap som må punge ut? Eller staten da, i dette tilfellet. Eller er det leiebil du tenker på? Er ikke så klok på dette med forsikring;)
the Sun Skrevet 6. juli 2006 #8 Skrevet 6. juli 2006 Har man kasko så slipper man å vente på avgjørelsen av skyldspørsmålet før man får forsikringssummen, siden man er dekket uansett. Om motparten får skylda så er det forsikringsselskapet ditt som krever motpartens forsikringsselskap/staten for penger og ikke du personlig.
Kaffeavtalen Skrevet 11. juli 2006 #9 Skrevet 11. juli 2006 Man bør ha kasko om man ikke har råd til å kjøpe en ny bil om man er uheldig med den man har!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå