Spoven Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Vi har en katt og en undulat, som har en merkelig ting til felles. De er begge stein gærne etter ostepop! Vi har ikke ofte ostepop her, men de gangene det har stått en skål på bordet er ikke fuggeln sein om å lande plask ned i den og fryde seg med å strø oransje smuler overalt. Helt til katta kommer snikende, da flyr den indignert opp på nærmeste utkikkspost, og ser på at katta godt gjemt under bordet, smyger poten oppå bordet og rundt skåla for å få den aller uskyldigst å falle ned. -For han har vært på ostepopjakt såpass mange ganger at han vet at folkene hans ikke er helt enige i hans valg av kveldssnacks, derfor må det gjøres med list og kløkt. Jeg hadde forstått det bedre om det var undulaten han ville ha tak i, men han nyyyter ostepopene han får rasket til seg. Så vi har innskrenket ostepopspisingen til de gangene undulaten er i buret og katta er utendørs, (sjelden begge klaffer samtidig) så vi slipper kranglingen deres, og holder oss litt sunnere... Er det flere som har ostepopelskende dyr, eller andre rare vaner i matveien?
Spoven Skrevet 30. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 30. juni 2006 Bare så det er sagt; ostepopene går i søpla etter at dyra har "forsynt" seg, og de får heller ikke lov til å spise det pga alt saltet osv... Men det er en evig kamp.
loffen Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Skjønner dem godt jeg, ostepop er godt. Jeg hadde også en katt engang som likte det.
Arkana Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Alle kattene våre har likt ostepop. De har nå pleid å få en bit eller to når de vil ha, ikke noe galt med det. Den ene katten vår spiste en del rare ting: rå potet, rå eple og pannekaker for å nevne noe. Pusekatten vår elsker karrisausen jeg lager til fiskeboller, selv om den er hot!
sanasol Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 (endret) Våre tre spiser også ostepop...og agurk, salat, banan, pepperkaker og vannmelon...og sikkert en del andre "rare" ting jeg ikke kommer på i farten :smile: Endret 2. juli 2006 av sanasol
Spoven Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2006 Salat og bananer, rå potet og epler? Aldri om jeg hadde fått vår katt til å prøve frukt og grønt! Han blir direkte fornærmet om man tilbyr ham noe slikt. Men gjett om han står og tigger når vi har kylling eller grillet kjøtt. Og han blir helt sjuk når vi koker fisk, men han spiser kun skrei eller torsk! Sei, kveite eller uer kan vi bare droppe for hans del. Jeg trodde katter mente fisk var fisk, men ikke vår kar nei!
Gjest gjest1 Skrevet 2. juli 2006 #7 Skrevet 2. juli 2006 Ostepop er uhyre populært også her i huset, både hos katten og papegøyen. Popcorn, potetgull, pizzaskorper, rosiner og jordbær går også ned på høykant hos begge to om de får sjansen.
Miss-X Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Undulatene våre elsker alt det vi spiser til middag. Får de sjansen stjeler de både fisk, poteter og kylling. Favoritten er ost og pasta. En evig kamp å holde de unna når vi spiser middag. En periode måtte vi bruke spruteflaske med vann for at de skulle holde seg unna middagsbordet. Den ene fuglen er helt vill etter tannkrem også. Når jeg pusser tennene setter han seg på tannbørsten og prøver å få tak i den tannkremen som kommer utenfor munnen. Hvis jeg vifter han unna blir han sur og hakker meg på nesa! Bortsjemte fugler... neida...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå