Gjest Gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #1 Del Skrevet 30. juni 2006 Har du reiseforsikring, og har du hatt bruk for den noen gang? Hvilke erfaringer har du gjort deg, og med hvilket selskap? Jeg er ute etter tips da jeg skal ha ny reiseforsikring. Eller fornye den gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 30. juni 2006 #2 Del Skrevet 30. juni 2006 Vi har reiseforsikring gjennom Vesta og vi er utrolig fornøyd. Har vi trengt legehjelp i utlandet har vi ikke betalt noen ting. Mobiltelefonen min ble stjålet på ferie i fjor, gikk under en uke, så var pengene på konto. For to uker siden skulle vi reist til Euro Disney, men datteren våres ble syk, så vi fikk ikke reist, gikk under en uke, så var alle pengene på konto. Så vi er veldig fornøyde, det har aldri vært noe problem. Husker ikke hva vi betaler, men tror det er rundt 800 kr for et år for familiemedlemskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. juni 2006 #3 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Ikke personlig, men min mor har erfaring med bruk av reiseforsikring. første gangen hun dro til spania gikk kofferten hennes helt i stykker innen hun var kommet til gardermoen. Da var den åpen, og klær tøt ut. Hun kontaktet selvsagt de som jobbet der, de spurte om reiseforskring, hun viste de kortet fra europeiske og fikk ny (og langt bedre enn den forrige...) koffert på stedet, og hjelp til å få pakkt over innen hun måtte rekke det neste flyet. Vel fremme i spania opplvde de tyveri der de bodde. Ingen tok noe fra hennes rom, men flere av de andre ble frastjålet ting, og opplevelsene med de ulike forsikringsselskapene var meget vrierende, for å si det mist. Noen fikk hjelp med en gang, andre måtte sende krav når de var kommet hjem og slet lenge med få erstattet det de ble frastjålet. en annen gang de var i spania, heldigvis var pappa med, så opplevde mamma å få sitt livs første astmaanfall dagen før avreise. Hun lå på privatsykehus med egen pleier som snakket engelsk som hdde ansvar for at hun skulle få dn hjelp hun trngte. De måtte bli i spania en uke etter at de skulle returnert pga mammas sykehusopphold, og da de skulle hjem kom det en norsk lege flyvende til spania, og hadde ansvaret for mamma på veien hjem (for ellers hadde hun ikke fått tilatelse til å være med på flyet) Alt helt ut dekket av forsikringsselskapet uten vansker i ettertid. Og den fordelen de har hatt ved at de ved å vise kortet fra europeiske får hjelp meden gang uten tvil er uvurderlig, ifølge pappa. Ja, for all del, det er fint å ha forsikring fra samvirke eller gjensidige også, men står du i utlandet og trenger hjelp vilde sjekke opp (jada, det finnes et telefonnummer de kan ringe døgnet rudnt) en slik forsikring, hva det r for noe, før de gir deg den ekstrapleien uten å kreve deg for penger. Fordi de vil vite at forsikringen dekker det, selvsagt. Ser de kortet fra europeiske vet de i så godt som alle verdens land at dette btyr at de FÅR pengene, garantert, go du får derfor ypperlig hjelp fra første stund, uten at noen tviler på at de vil få regningen dekket av forsikrignen din. Dette gjør at jeg aldri er i tvil om at det er derfra jeg har min reiseforsikring. Sånn i tilfelle jeg noen gang får bruk for den. Så er det greit at det er av et merke som kjennes uansett hvor jeg er, ikke noe eget norsk greie som sykehuset først må sjekke om om er et forsikringsselskap i det hel tatt, go iom de betaler, eller kanskje jeg selv må legge ut og kreve tilbake fra forsikringen, siden de ikke kjenner selskapet og ikke vet hav de driver med. Jeg har ikke alltid med meg penger til en ukes ekstra opphold, på privatsykehus, nemlig... Hadde nok klart å ordne det, men det eren sikerhet i å vite at det trenger jeg ikke tenke på. Endret 30. juni 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. juni 2006 #4 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har alltid hatt Europeiske. Har heldigvis ikke selv hatt bruk for den, men Mamma har (de har også Europeiske). Bagasjen kom ikke fram og hun fikk med en gang dekket utgifter til å kjøpe klær, toalettsaker og hva det måtte være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Del Skrevet 30. juni 2006 Har alltid hatt europeiske sin reiseforsikring, og har tatt bruk for den en gang ettersom vi ble ranet i Spania. Europeiske ordnet alt!! Kjemperos til dem!!Imøtekommene folk, og da vi kom hjem til Norge, var penger for alt som var blitt stjålet inne på konto ca 24 timer etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. juni 2006 #6 Del Skrevet 30. juni 2006 Har nå europeiske, men har aldri fått bruk for den. Moren min hadde vanlig reiseforsikring gjennom turoperatøren og etter et brudd så gikk alt på skinner. Ingen problemer. Jeg selv har hatt bruk for avbestillingsforsikringen da jeg ble lagt inn på sykehuset kun noen dager før jeg skulle dra. Forsikringen var gjennom turoperatøren og det ble ingen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #7 Del Skrevet 30. juni 2006 Det blir nok Europeiske ja. Har hørt flere som er fornøyd med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #8 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg bestilte reiseforsikring for noen dager siden, reiser om noen dager. Får jeg kort til da? Er det nødvendig? Er hos Gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 30. juni 2006 #9 Del Skrevet 30. juni 2006 Jeg har i Sparebank1 (via fagforeningen LO). Har hatt bruk for den en gang: ble syk i Spania, var hos norsk lege for å ta prøver, og fikk mesteparten av pengene reisen kostet tilbake. Fikk veldig god hjelp fra Sparebank1 både under og etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 1. juli 2006 #10 Del Skrevet 1. juli 2006 Har samme som deg lillesky og vi er godt fornøyde. Har - heldigvis får man jo si - ikke hatt mye bruk for forsikringa da... Foruten om for 3 år siden når vi reiste til Bulgaria. To dager før vi skulle hjem fikk jeg noe virusgreier i meg. Nesten 40 i feber, mageonde, kvalm...ja stort sett....helt plumbo. Hotellet hadde egen lege som undersøkte meg. Fikk resept på noe greier...som jeg stappa i meg. Må ha vært DEN hestekuren for etter knapt 1 døgn var jeg i fin form igjen. Resepten og alt utelegg fikk jeg inn på konto bare 4 dager etter innlevering. Ikke store summen akkurat - men har man forsikring så har man det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. juli 2006 #11 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg bestilte reiseforsikring for noen dager siden, reiser om noen dager. Får jeg kort til da? Er det nødvendig? Er hos Gjensidige. ← Jeg ville rådet deg til å oppsøke ditt lokale Gjensidige kontor. De kan eventuelt skrive ut et kort manuelt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. juli 2006 #12 Del Skrevet 1. juli 2006 Vi har reiseforsikring i Gjensidige, og har bare hatt bruk for dem én gang da mannen måtte avbestille en reise pga sykdom. Det var ikke noe problem, og de var veldig hjelpsomme på telefon når vi ringte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 1. juli 2006 #13 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Høres ut som om alle har gode erfaringer her.. Ingen som har noen dårlige erfaringer? Foreldrene mine var på reise og fikk bruk for hjelp. Dette var en forsikring gjennom arbeidsplass, og jeg er usikker på hvilket forsikringsselskap de bruker, eneste problemet de hadde var at de syns det var vanskelig å kommunisere med SOS internasjonal i Danmark (de svarte ikke skikkelig på spørsmål og brukte litt lang tid på å gi tilbakemelding på ting som de lovet å ordne raskt..) Det ordnet seg jo til slutt, men når man står der og trenger hjelp er det ikke gøy å slite med kommunikasjonen. Tror det er mange forsikringsselskap som bruker SOS internasjonal. Blant annet Gjensidige, hvor jeg nå har bestilt for en ukes tid siden fordi jeg hadde lyst å komme billigst ut av det med grei dekning, og jeg får litt rabatt på forsikring hos dem.. Endret: Ville bare legge til at jeg tror Europeiske er omtrent de eneste som ikke bruker SOS internasjonal, og europeiske har familien min brukt tidligere, og vi hadde god erfaring med dem når vi fikk bruk for forsikringen! Endret 1. juli 2006 av wind-up bird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 2. juli 2006 #14 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg har Europeiske og er veldig fornøyd med dem etter at jeg ble frastjålet kofferten med alle klærne mine på togstasjonen i Berlin. De spurte om jeg trengte penger med en gang sånn at jeg kunne kjøpe nye klær, men jeg sa at jeg klarte meg med de pengene jeg hadde. Så da trengte jeg bare å ta vare på kvitteringene på det jeg kjøpte, lage en liste over hva jeg hadde hatt i kofferten som ble borte, og legge ved kopi av politianmeldelsen. Jeg fikk alle utgifter refundert, pengene kom ca. en uke etter at jeg hadde sendt dem kvitteringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 3. juli 2006 #15 Del Skrevet 3. juli 2006 Min erfaring er kort og godt at Europeiske sin er den beste. Har samenlignet tilbud fra flere, men både dekningsgrad og egenandel ser ut til å være best der. Har også godt veldig greit de gangene jeg har benyttet forsikringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 4. juli 2006 #16 Del Skrevet 4. juli 2006 Vi har alltid hatt Europeiske, og har heldigvis bare hatt behov for å bruke den en gang. Men da gjalt det i tillegg et dødsfall i nærmeste familie, og vi måtte hjem fra ferien på Mallorca. Dette gikk knirkefritt, med buisinss class- billeter på forskjellige fly hjem. Ingen problem med utbetalinger eller hjelp til noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #17 Del Skrevet 4. juli 2006 Jeg har også europeiske, men akkurat nå er jeg IKKE fornøyd. Har helårsforsikring, som jeg måtte forlenge enkeltreise på utover de 45 dagene ut ugust. Det koster visstnok 2400 kroner!!!! Vurdere å kjøpe en separat forsikring for perioden jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. juli 2006 #18 Del Skrevet 4. juli 2006 Har ikke trengt det selv, men mine foreldre fikk bruk for sin når de var i Spania og bestefar ble syk og døde. Hadde ikke Vesta satt himmel og jord i beveglese for å få de hjem fra der de var hadde mamma ikke fått sett bestefar før han døde. De fikk dekt reisen hjem(som ble en kinareise for å rekke fram) og de fikk tilbake alle penger for reisen de var på. De fikk også dekt leiebilen de hadde der. De var bare borte i 1 1/2 døgn før dette skjedde så de fikk igjen alle penger de hadde brukt på forhånd + reisen hjem til Norge. Vesta var helt fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leone Skrevet 4. juli 2006 #19 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei! Prøvde nettopp å bestille reiseforsikring gjennom Europeiske. Fylte inn personalia osv trykket kortnummeret og utløpsdato og deretter betal. Så ble skjermen helt hvit og det skjedde ikke noe mer.... Spørsmålet er da, fikk jeg tegnet reiseforsikringen og ble den betalt? Kommer det en bekreftelse på at den er betalt på den siden jeg fikk som var hvit? Sender de ut bekreftelse på mail? Noen annen måte man kan finne ut at alt er i orden?? (noe det sikkert ikke er i mitt tillfelle da....) Eller er jeg nødt til å ringe dem i morgen å undersøke om den ble registrert??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 4. juli 2006 #20 Del Skrevet 4. juli 2006 Hei! Prøvde nettopp å bestille reiseforsikring gjennom Europeiske. Fylte inn personalia osv trykket kortnummeret og utløpsdato og deretter betal. Så ble skjermen helt hvit og det skjedde ikke noe mer.... Spørsmålet er da, fikk jeg tegnet reiseforsikringen og ble den betalt? Kommer det en bekreftelse på at den er betalt på den siden jeg fikk som var hvit? Sender de ut bekreftelse på mail? Noen annen måte man kan finne ut at alt er i orden?? (noe det sikkert ikke er i mitt tillfelle da....) Eller er jeg nødt til å ringe dem i morgen å undersøke om den ble registrert??? ← Sikkert greit å ringe å sjekke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå