Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Jeg har fått vite av nabo barna, at de skal selge huser sitt i oktober. Det huset kunne jeg godt tenke meg, så derfor lurer jeg på; Er det en god ide å snakke med naboen om han er villig til å selge uten å sette det på det åpne markedet? Han ville da slippe unna megler honorar. Hadde du vært villig til å få en takst, og så selge noenlunde utifra den, eller ville du testet det åpne markedet ? Jeg vil ikke plage naboen nemlig...
Pilar Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Jeg hadde ikke hatt problemer med det å kjøpe et hus direkte fra eier, om jeg fikk en reell takst satt av en takstmann, med papirene på husets tilstand iorden.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #3 Skrevet 2. juli 2006 Hadde du vært villig til å få en takst, og så selge noenlunde utifra den, eller ville du testet det åpne markedet ? Jeg vil ikke plage naboen nemlig... ← Hvor bor dere? Jeg tror jeg ville vært litt skeptisk til å selge huset mitt uten å legge det ut på det frie markedet. Dersom boligmarkedet er hett kan en tape mye penger på det. Men dersom en får en god takst og markedet er litt tregt kan eg kanskje vinne på det. Uansett om jeg ikke skulle bruke megler, ville jeg tilbydd huset til flere. Tror ikke dere er så heldige at dere får førsterett. Da er det jo dere som har all makten.
Gjest Gjest_Hattifnatt_* Skrevet 2. juli 2006 #4 Skrevet 2. juli 2006 Hei! Jeg ville spurt naboen din om det er sant at han skal selge jeg. Jeg har nettopp kjøpt hus selv. Jeg visste dette huset skulle selges og prata med han som eide det. Vi fikk komme og se på det, han sa hvor mye han ville ha og vi blei enige. Ingen megler eller noenting.... Jeg har kjent huseieren i mange år og vet også hvem som bygde huset. Så Bare spør du! Det verste som kan skje, er jo at du får et "nei".... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #5 Skrevet 2. juli 2006 Hvorfor legger du ut samme sprøsmål to steder? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=207557
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå