Gå til innhold

Dere som ikke fôrer med tørrfôr

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en hund som er allergisk mot tørrfôr. Hun klør seg til blods og får eksemlignende sår i hele huden etter få uker på tørrfôr. Derfor går hun på våtfôr, og da merker vi ingenting til allergien :) MEN våtfôr er noe klin da :forvirret: Først gikk hun på Norwegian Polar i nesten ett år. NP lukter DRIT, kommer i upraktiske 20 kilos blokker, og hunden min ble griselei det etter bare noen mnd. Til slutt forsto jeg at hun virkelig ikke likte fôret lenger, så jeg gikk over til Vom og hundemat. Hurra, praktiske pølser! og man kan velge om man vil ha halvkilos eller kilos pølser. i tillegg lukter det ikke og hunden min elsker det. So far so good... problemet her er at denne maten blør :forvirret: Og den blør noe så helt vanvittig. URK!!! Jeg tar en pølse opp fra fryseren, legger den i 2 poser og gjerne en boks i kjøleskapet... og dagen etter: en blodpøl! Det drypper overalt!!

Hva er deres erfaringer med våtfôr? Hvilket våtfôr gir dere og hvilke har dere prøvd? Finnes det flere bra fôrtyper jeg bør prøve?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt Norwegian Polar og det selges da i kilosblokker, ikke 20 kilosblokker. Kjempegreit, hunden min liker det, ellers finnes det jo også pølser fra NP, men de har jeg ikke prøvd.

Blokker fra vom og hundemat har hunden også prøvd, likte det godt, men det var ikke jeg som matet han da han fikk de så jeg vet ikke hvordan de er i forhold til NP.

Du kan jo evt prøve å fore BARF.

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg tar en pølse opp fra fryseren, legger den i 2 poser og gjerne en boks i kjøleskapet... og dagen etter: en blodpøl! Det drypper overalt!!

og hvilke har dere prøvd? Finnes det flere bra fôrtyper jeg bør prøve?

Kanskje ikke svar på ditt opprinnelige spørsmål,men det at det "drypper blod" fra hundematen du gir til bikja di, er vel ikke noe å "ta på vei for"

Skjønner ikke problemet faktisk!

Gjest Gjest
Skrevet
problemet her er at denne maten blør  :forvirret: Og den blør noe så helt vanvittig. URK!!! Jeg tar en pølse opp fra fryseren, legger den i 2 poser og gjerne en boks i kjøleskapet... og dagen etter: en blodpøl! Det drypper overalt!!

Kanskje ikke så rart, siden det faktisk er slakt fra dyr som har vært levende? De blør ser'ru...

Gjest Gjest
Skrevet

Norwegian Polar er forresten varmebehandlet, det er ikke vom og hundemat. Derfor er det blod mer blod i V&H sin mat, og ikke NP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...