Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Bor sammen med kjæresten min, og deler leilighet med broren hans og dama.

Idag er jeg bare skikkelig irritert og sint..

Jeg har nettopp fått scooter fordi jeg kan ikke ta lappen enda pga at jeg ikke kan språket enda, og en scooter er kjekk å ha så jeg kan komme meg rundt på egen hånd.

Idag spurte broren til kjæresten min meg om hvilken bensin scooteren brukte, og jeg svarte det vet jeg ikke, for jeg har ikke gjort det enda eller sjekket opp. Så fortsetter han med at han skal ta scooteren for å hente noe, og kan fylle opp samtidig. Argh, jeg blir så irritert, akkurat som om scooteren er kjøpt inn for hele gjengen her, den er min og til mitt bruk, og han spør ikke engang!!! Han bare forventer at han kan ta den når som helst virker det som.

Senere så spør jeg kjæresten min om noe, det var helt stille i rommet, og istedenfor å svare så kommer han på noe han må fortelle/prate med broren om. Og det er ikke første gangen jeg spør om noe, og han ikke svarer, men begynner å prate med broren eller noe slikt istedenfor. Og når det er slik må jeg gjerne vente fem ti femten minutter før jeg kan spørre det samme spørsmålet igjen. JEG BLIR SÅ FRUSTRERT!!!!

Og jeg må så ofte gjenta det jeg sier for han hører aldri etter...

Og jeg er så lei av at jeg hver morgen må rydde hele kjøkkenet og balkongen etter kvelden før, jeg er den som står opp først, og derfor den som rydder etter alle andre. Selv om oppvaskmaskinen er tom og klar for å sette inn nytt skittent, neida, de bruker ikke den, de legger det heller i vasken.

Er ikke akkurat koselig å stå opp for å lage frokost og det ser helt forjævli ut...

Nå skal det nå sies at jeg får mensen om et par dager, så jeg blir nok ekstra sint, men jeg måtte bare få det ut nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt frustrasjonen din over dette. Det er ikke bare én ting, men flere, som plager deg.

Hvem eier leiligheten? Hvor lenge skal dere bo slik?

Jeg ville aldri delt leilighet med andre par, uansett hvor gode venner man måtte være. Som oftest ender det med et brak og vips; et uvennskap har oppstått.

Skrevet

Hvis du ikke vil at de skal bruke scooteren din, så kan du jo bare rett og slett si nei? Kanskje foreslå at de kan få låne den, hvis de gidder å spørre på en ordentlig måte? Synes ikke at det er så mye forlangt at folk er litt høflige sånn, igrunnen.

Og du kan jo bare gi f i å rydde opp etter dem. Se hva som skjer hvis de må sitte igjen i møkka si etter at du har dratt om morgenen. Hvis det fremdeles ikke skjer noe, så kan du be dem skjerpe seg :)

Og mensen er ikke'no gøy :klem:

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Vi leier leiligheten her, og det er en midlertidig løsning (kan tenke meg kanskje 2 år eller noe slikt) vi skal bo slik, pga her i landet er det ikke alltid like lett å få seg leilighet alene...

Jeg var i starten ikke så veldig begeistret for ideen om å dele med broren hans og dama, men har godtatt det for en periode, for å gjøre det lettere for alle med tanke på utgifter og at det faktisk er lettere å få leid når vi er fler. Og vi hadde en liten tidsfrist med å skaffe leilighet også..

Og ja, tenker nok at heretter så kommer de nok til å spørre om å låne den. Sa sterkt ifra til kjæresten min da broren hans dro, så regner med broren får vite det nå snart...

Usj, føles som om alt er galt idag, og nå er jeg i skikkeli surmule humør også... hater dagene før mensen....

Endret av Chic
Gjest Gjest
Skrevet

Kan du ikke språket bra enda? Norsk?

Du var jo veldig flink til å skrive da :)

Skrevet

Så du bor utenlands? Derfor du ikke kan språket? *forvirret*

Gjest gjest1
Skrevet

lol ja, jeg bor i frankrike ;)

Norsk kan jeg ganske bra, men ikke språket her til lands ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Brenne meg jeg hadde klasket neven i bordet ja.... makan! Sett deg i respekt jente!

Gjest gjest1
Skrevet

jeg vet, jeg burde det, men jeg liker ikke å være streng jeg... Slår jo tilbake på meg at jeg ikke sier ifra, burde bli flinkere til det :)

Skrevet

Kanskje du kan snakke med kjæresten din først, og få ham til å forstå at situasjonen virkelig plager deg? Også kan dere snakke med de andre i fellesskap. Da blir det liksom ikke deg alene mot dem.

Gjest gjest1
Skrevet
jeg vet, jeg burde det, men jeg liker ikke å være streng jeg... Slår jo tilbake på meg at jeg ikke sier ifra, burde bli flinkere til det :)

Jeg regner med at kjæresten din ++ er franske? Da kan du like gjerne si fra med en gang angående deling av husarbeid etc, for de tar det nok som en selvfølge at du, som kvinne, gjør dette! jada, de sier at de er for likestilling etc, men de vil ALDRI begynne å gjøre husarbeid såfremt du ikke krever dette. I Norge r menn uvanlig flinke til å gjøre sin del i hjemmet, det er IKKE slik i resten av Europa nødvendigvis!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg regner med at kjæresten din ++ er franske? Da kan du like gjerne si fra med en gang angående deling av husarbeid etc, for de tar det nok som en selvfølge at du, som kvinne, gjør dette! jada, de sier at de er for likestilling etc, men de vil ALDRI begynne å gjøre husarbeid såfremt du ikke krever dette. I Norge r menn uvanlig flinke til å gjøre sin del i hjemmet, det er IKKE slik i resten av Europa nødvendigvis!

Ja, de er franske... Og når du sier det så rører egentlig aldri kjæresten min tøyvasken, om det så er for å vaske eller henge opp... Men det er som regel mannfolka i huset som lager maten da..

Men akkurat nå føler jeg det litt slik at jeg må gjøre kanskje litt mer enn min del i huset, da jeg ikke har jobb enda, og kjæresten betaler det meste... Noen som har synbspunkter på dette kanskje?

Gjest gjest1
Skrevet
Kanskje du kan snakke med kjæresten din først, og få ham til å forstå at situasjonen virkelig plager deg? Også kan dere snakke med de andre i fellesskap. Da blir det liksom ikke deg alene mot dem.

Jeg og kjæresten har veldig god kommunikasjon, så jeg forteller han det meste om hvordan jeg føler enkelte ting som det idag, og han forstår som regel hva jeg mener :). Han sa nå fra om scooteren da han møtte broren sin her tidligere, så broren har nok skjønt at heretter spør man :)

Og lurer på om han har nevnt om dette med oppvasken også (eller om de bare har fatta poenget selv), for etter middagen nå så ble alt satt i oppvaskmaskina...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...