Gå til innhold

Lovparagraf?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Mange påstår at det er ulovlig å ta sitt eget liv, men jeg klarer ikke finne noe som tilsier dette på lovdata? Er det noen som har en link til meg, eller eventuelt informasjon om hvordan denne myten har oppstått? (Nei, jeg er ikke suicidal, jeg er nyskjerrig)

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at dette er fjernet fra loven, siden det er en relativt absurd lov... Tror også den var der før, da man heller ikke kunne bli begravet på kirkegården hvis man hadde tatt selvmord.

Skrevet (endret)
Jeg er ganske sikker på at dette er fjernet fra loven, siden det er en relativt absurd lov... Tror også den var der før, da man heller ikke kunne bli begravet på kirkegården hvis man hadde tatt selvmord.

Skulle akkurat til å skrive nøyaktig det samme. :) Så jeg tror (åpenbart ;) ) at LilSweetie har rett.

Edit, lite spørsmål: Er det bare i følge katolisismen at man havner i helvete om man tar livet av seg, eller gjelder dette den lutherianske kristendommen også?

Endret av quirky
Skrevet

Hvis den loven finnes fremdeles, så er den jo utrolig teit, da. Hvis man begår selvmord, skal man arresteres på flekken, liksom?

Skrevet
Hvis den loven finnes fremdeles, så er den jo utrolig teit, da. Hvis man begår selvmord, skal man arresteres på flekken, liksom?

Kanskje det var slik at de som overlevde et selvmordsforsøk ble straffet etterpå.

Skrevet
Kanskje det var slik at de som overlevde et selvmordsforsøk ble straffet etterpå.

Tror kanskje det er slik i USA fremdeles, men jeg er ikke sikker. Uansett så er det jo en helt latterlig måte å gjøre det på. Men man trodde vel kanskje at man skulle forebygge selvmord på den måten, eller noe.. :forvirret:

Skrevet (endret)

Det med at det er ulovlig henger/hang vel noe sammen med at de etterlatte ikke får/fikk livsforsikringen? (aner ikke om loven fins..)

Endret av wind-up bird

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...