Veslejenta Skrevet 2. juli 2006 #21 Skrevet 2. juli 2006 Jeg har også sett en del farlige forbikjøringer. Helt utrolig at det har gått bra alle gangene. Og jeg forstår ikke at man verdsetter sitt og annet liv så lite at man tør å kjøre forbi i svinger og steder hvor det er uoversiktelig. Men fy søren så irriterendes det er å ligge bak lusekjørere. Kjørte fra Sunnmøre til Oslo for en uke siden, og over Strynefjellet, i 90-sonen, så var det tydeligvis mye turister. For de bremset ned til 50 og pekte og så ut av vinduet. Og det var alt for mye trafikk i mot til å komme forbi. Samme skjedde på E6 fra Otta og helt ned til Gardemoen. Folk som kjørte 10 kilometer under fartsgrensa. Og de gassa på når det endelig kom et forbikjøringsfelt. Og under denne kjøreturen så vi en del farlige forbikjøringer. Vi tok heller og svingte inn på en bensinstasjon og spiste is når det ble for irriterendes. Når vi lå som nummer åtte i køen, så var det ikke noe vits å engang tenke på å kjøre forbi. Jeg kan forstå at man ligger rundt fartsgrensa, men er det tre eller flere biler bak deg og ingen foran deg, så går det an å kjøre inn i nærmeste busslomme og slippe bilene bak forbi.
Bobeline Skrevet 2. juli 2006 #22 Skrevet 2. juli 2006 Jeg kan forstå at man ligger rundt fartsgrensa, men er det tre eller flere biler bak deg og ingen foran deg, så går det an å kjøre inn i nærmeste busslomme og slippe bilene bak forbi. ← Helt enig. Og er det ikke noen busslommer i sikte kan en blinke og kjøre til siden på rette og oversiktlige strekninger. Jeg gjør det selv om jeg bare har en bil bak, og den gir tegn på å ville kjøre forbi.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #23 Skrevet 3. juli 2006 JEG er en av de villmannskjørerne dere snakker om her. Jeg er jente og har hatt lappen noen år nå. Jeg har extremt kort lunte og blir utrolig fort stressa når jeg kjører. Møter jeg en bil som kjører sakte hiver jeg meg ut i motsatt kjørefelt for å komme forbi. Jeg kjører en mazda 323 fra '84, og de er det ikke mange hestene igjen i skal jeg si deg. Jeg får angst av å fylle bensin offentlig og å parkere hvis noen ser på. Sitter bare å hyperventilerer. Det skal sies at jeg bor på landet, så det er ikke noe problem for meg i dagliglivet. Jeg var mye værre før, men etter jeg hadde en veldig stygg forbikjøring roet jeg meg endel ned med forbikjøringene. Jeg kjørte forbi og plutselig kom det en bil imot så jeg heiv meg ut på "fortauet" på venstre side av veien så bien imot kjørte i mellom meg og bilen jeg skulle forbi. Har ikke kjørt forbi en bil som ikke var på motorveien siden. Kommer det en bil foran meg nå, må jeg stoppe bilen, ta en røyk og roe meg ned, før jeg kjører videre.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #24 Skrevet 3. juli 2006 JEG er en av de villmannskjørerne dere snakker om her. Jeg er jente og har hatt lappen noen år nå. Jeg har extremt kort lunte og blir utrolig fort stressa når jeg kjører. Møter jeg en bil som kjører sakte hiver jeg meg ut i motsatt kjørefelt for å komme forbi. Jeg kjører en mazda 323 fra '84, og de er det ikke mange hestene igjen i skal jeg si deg. Jeg får angst av å fylle bensin offentlig og å parkere hvis noen ser på. Sitter bare å hyperventilerer. Det skal sies at jeg bor på landet, så det er ikke noe problem for meg i dagliglivet. Jeg var mye værre før, men etter jeg hadde en veldig stygg forbikjøring roet jeg meg endel ned med forbikjøringene. Jeg kjørte forbi og plutselig kom det en bil imot så jeg heiv meg ut på "fortauet" på venstre side av veien så bien imot kjørte i mellom meg og bilen jeg skulle forbi. Har ikke kjørt forbi en bil som ikke var på motorveien siden. Kommer det en bil foran meg nå, må jeg stoppe bilen, ta en røyk og roe meg ned, før jeg kjører videre. ← Men gurimalla, hvordan klarte du å få lappen? Var du like stressa og aggressiv under oppkjøringa? Ikke for det, jeg tror det er ganske lett å få førerkort. Her jeg bor er det blant annet en psykisk utviklingshemma som har lappen og egen bil (han bor i omsorgsbolig, og etter egen erfaring vet jeg at han ikke "ser" biler bak seg, har problemer i veikryss o.l)
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2006 #25 Skrevet 5. juli 2006 Men gurimalla, hvordan klarte du å få lappen? Var du like stressa og aggressiv under oppkjøringa? Ikke for det, jeg tror det er ganske lett å få førerkort. Her jeg bor er det blant annet en psykisk utviklingshemma som har lappen og egen bil (han bor i omsorgsbolig, og etter egen erfaring vet jeg at han ikke "ser" biler bak seg, har problemer i veikryss o.l) ← Jeg var ikke sånn før. Har kommet med åra ettersom angsten min har blitt værre. Har ikke bil nå, den ble tvangsavskiltet. Jeg er ganske overrasket over at jeg aldri har krasjet før selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå