Ciara Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Hva synes du kjennetegner et menneske som ser velpleid ut? For meg er det vel hud og hår som er viktigst, sminken er ikke så viktig for meg. H*n må gjerne ha en enkel og elegant stil, ikke så mye fiksfakserier som enorme mengder sminke f.eks. Hva synes du?
Velvet Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Hår og klær er det som gjør at en ser velpleid ut.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Dersom noen ikke tar vare på seg selv, synes jeg det er håret og tennene som avslører det først. Rent, vasket hår og rene tenner er viktigst.
Wonders Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Nyvasket hår, pen klypp, uten masse ettervekst eller slitte tupper. Ren, klar og myk hud, ren behøver ikke være kvisefri til en hver tid og perfekte porer, men at huden vaskes kveld og morgen... (mørke ringer under øynene er ikke bra...) Klare øyne,inni hvit-øyet, ikke røde eller sånn gul man kan bli av tobakk... Nappede øyenbryn til en hver tid, helst så naturlig som mulig. (om man først begynner kan man ikke overse dette) God ånde og rene hvite og rette tenner. Skrapt tunge 1 gang daglig. Rene klær. Uten hull! Rene føtter og tær. Neiler som er rene med fine hele neilbånd, ca samme lengde på alle neilene. Og tær som er rene og med kortklippte rette neiler . Nylagt neilelakk. Hårfjerning på legger, bikini-linjen samt under armene. For menn med hår på brystet; trimm det en gang i blandt, OG VOKS RYGGEN!!! Ta dere en spa-dag på freie, for han og henne MMM HERLIG
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Okey, jeg er tydeligvis ikke velpleid etter dine premisser M.P. Jeg sliter med dårlig ånde, pga magen min. Gjør det meg ikke velpleid? Og nei, det går ikke bort om jeg skraper tungen min. Jeg er rød i øynene pga allergi, gjør det meg ikke velpleid?
Snasen Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Jeg er enig med TS at hud og hår er veldig viktig, men ikke enig i at sminke ikke har noe å si. Jeg ser ofte damer med opptegnede øyenbryn og en lipliner i en alt for mørk nyanse. Fytti så billig og tacky det ser ut. Det ser egentlig ganske møkkete ut også. Klærne har også litt å si. Går man i klær som er utvaska, eller av 100% polyester ser man ikke særlig velpleid ut. Det verste jeg ser er faktisk polysterklær.
Snasen Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 Okey, jeg er tydeligvis ikke velpleid etter dine premisser M.P. Jeg sliter med dårlig ånde, pga magen min. Gjør det meg ikke velpleid? Og nei, det går ikke bort om jeg skraper tungen min. Jeg er rød i øynene pga allergi, gjør det meg ikke velpleid? ← Joda. Med velpleid tenker jeg som regel på det ytre. Selvfølgelig er ikke drålig ånde noe digg, men alle (som du) kan ikke noe for det.
Wonders Skrevet 30. juni 2006 #11 Skrevet 30. juni 2006 Takk Sexy C Og her disser vi ingen. Mener man at man har grunn nok har man heller ikke dårlig samvittighet vettu
Catzy Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Er veldig enig i M.P. sine punkter. Generelt ser man velpleid ut hvis det synes at man faktisk tar litt vare på seg selv. Like lange negler uten neglelakk ser mer velpleid ut enn noen lange og noen korte, med flassete neglelakk. Tilsvarende med hår og hårfarge, og både snitt og farger på klær. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #13 Skrevet 1. juli 2006 Noen ser mer velpleid ut fra naturens side, men andre kan stelle seg så mye de orker uten å oppnå samme velpleide utseende. Irriterende..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå