Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ofte vasker dere føttene, og hvor ofte tar dere fotbad og filer død hud og sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang i uka. Særlig nå om sommeren, i hvert fall. Om vinteren blir det kanskje annenhver uke i blant.

Skrevet

Vasker føttene hver dag i forbindelse med dusjing, bare fotbad tar jeg så og si aldri, filer føttene når det er nødvendig (ikke så ofte, jeg har ikke spesielt hard hud under føttene). En gang i blandt, når jeg orker, smører jeg føttene med en skikkelig overdose fet fotkrem og pakker inn i plastpose og tykke sokker. Går rundt slik en times tid før jeg tar alt av og føttene er supermyke og herlige.

Skrevet

Jeg er litt slarven om vinteren - men om sommeren er jeg veldig nøye med føttene mine. Hadde jeg ikke vært så vanvittig kilen så hadde jeg gått til fotpleie jevnlig.

En gang i uken så tar jeg fotbad med meg ut på terrassen. Har sånn et elektrisk fotbad med massasje og bobler ... der har jeg oppi alt mulige mykningsmidler som jeg kjøper på BodyShop og rundt omkring. Filer bena, barberer leggene, fjerner gammel neglelakk og legger på nytt ... etterpå så smører jeg bena godt med en fotkrem. På BodyShop kjøpte jeg et par hvite strømper som man kunne ha på om nettene etter å ha smurt masse fotkrem på ... de funker fint, og jeg syne føttene mine har blitt så mye bedre etter at jeg begynte å bruke dem sånn av og til ...

Ellers bruker jeg en hampvott som jeg skrubber føttene med hver morgen når jeg dusjer. Den er helt genial og kan brukes på tørre områder på kroppen ellers også. Prøver å huske å smøre føttene hver morgen ... kjppte en deilig olje på sprayflaske sist jeg var på BodyShop ... den er bare så deilig og fungerer som parfyme også ...

Skrevet

En gang i uken så tar jeg fotbad med meg ut på terrassen. Har sånn et elektrisk fotbad med massasje og bobler ... der har jeg oppi alt mulige mykningsmidler  som jeg kjøper på BodyShop og rundt omkring. Filer bena, barberer leggene, fjerner gammel neglelakk og legger på nytt ... etterpå så smører jeg bena godt med en fotkrem,

Ellers bruker jeg en hampvott som jeg skrubber føttene med hver morgen når jeg dusjer. Den er helt genial og kan brukes på tørre områder på kroppen ellers også. 

Gjør det samme som deg, tar meg god tid , å slapper helt av.

Jeg har så ekstremt harde neiler, og på hendene er jo det bare bra :)

Men på beina så blir det værre.

Pleier å si at jeg tar på meg digre plast-briller som beskyttelse,

henter den største neilsaksa fra badet, gjør meg klar, å durer i vei... :ler:

Riktig så ille er det ikke da, men MÅ bløtlegge de før jeg begynner...

Skrevet

Føttene blir selvsagt vasket hver gang jeg dusjer. Fotbad tar jeg 2-3 ganger seint på sommeren eller tidlig om høsten. Får noe mer hard hud under føttene i løpet av sommeren når jeg går barbeint i skoa, så da må fila og fotkremen fram.

Gjest Gjest
Skrevet

Vasker føttende med vanlig dusjsåpe hver gang jeg dusjer. I tillegg tar jeg fotbad med enten fotsalt eller grønnsåpe 2 ganger i uken. Etterpå skrubber jeg føttene og steller neglene. Til slutt masserer jeg inn fotkrem.

Jeg steller føttene like ofte og nøye uansett årstid. Ustelte føtter er ikke så veldig delikat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...