Gå til innhold

Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får broren min på besøk etterpå, og vi skal spise middag her. MEN han har sprukket opp leppa si, og kan bare spise flytende mat!

Grøt er utelukket og gazpacho går heller ikke.

Men da er jeg helt blank! Har ingen aning hva jeg kan lage!

Da jeg snakket med ham i går, gikk alt gjennom sugerør, så det kan ikke være noe som har noe særlig biter i seg.

(Bør kanskje legge til at jeg tåler ikke gluten, så det meste av suppeposer & ferdiggratenger funker ikke. I tilleg ( :ler: ) har jeg ligget hele dagen med sinnsyke mensensmerter, så har ikke ork til å lage noe som er veldig krevende og tar lang tid)

Har jeg pent klart å eliminere alle muligheter, eller er det fortsatt noen ideer ute og går?

Trenger sårt deres ekspertråd.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke gazpacho egentlig? Du kan jo lage en suppe fra bunnen av, bruk grønnsaker som freses myke, løk og hvitløk, gode krydder/urter, hermetiske tomater, kraft/buljong og la koke en stund. Kjør glatt i foodprocessor.

Og suppe til dessert også? 2 dl hvitvin (kan sløyfes hvis du ikke har), 1 dl vann, 2 dl sukker og 1 ss sitronsaft kokes inn til 2 dl. Avkjøl og ha i foodprocessor sammen med 500 g jordbær. Avkjøl og server med litt kremfløte på.

Skrevet

Jeg får mer vondt i magen når jeg spiser gazpacho når jeg har mensensmerter. Blir sikkert for hardt med så mye rå grønnsaker. Og nå har jeg ligget med smerter i 12 timer, og vil ikke fremkalle enda mer! :ler:

Men den andre du foreslo der, bør jo gå bra! For da stekes de jo først!

Og den dessertsuppen høres jo fantastisk ut!

:klem:

Skrevet

Ok, jeg tenkte det kanskje var noe du/dere ikke tålte i gazpacho og den inneholder jo en del ting som gjerne er basis i de aller fleste supper, men da var det heldigvis ikke det som var problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...