Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #1 Skrevet 30. juni 2006 Vi har et vennepar (kompis av kjæresten m samboer). Koselige folk, men gutten i forholdet driver m et forferdelig dobbeltspill ovenfor dama. Kjæresten min og jeg vet dette. Det har nå gått så langt at jeg syns det er vanskelig å treffe dem. Saken er nemlig denne: De har vært sammen i mange år. Han har vært utro flere ganger. Hun vet om de to første gangene, men tror han har bedret seg, og at han ikke har vært utro på to-tre år. Dette er ikke tilfelle. Han er notorisk utro, og alle vennene vet det. (har nylig tatt m andre damer på hytteturer, fester ol) Han forteller kamerater at hun ikke er kvinnen i hans liv. Kritiserer utseende hennes, og sier at han snart skal dumpe henne. (Det har han sagt lenge da, så kan godt hende han fortsetter dobbeltspillet lenge til.....) De planlegger en lengre ferietur neste år. Når dama ikke er tilstede sier han at det blir guttetur fordi han er singel neste år. Når hun er der, snakker de om turen som et felles prosjekt. Til henne sier han at alt er bra, at de skal kjøpe seg leilighet sammen og få barn etterhvert. Får lyst til å fortelle henne alt så hun bare kan pakke sakene sine og dra!!! Men jeg kan jo ikke det. Hva kan jeg si og gjøre????
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #2 Skrevet 30. juni 2006 Kommer jo litt an på hvor godt du kjenner jenta... Men hvis du kjenner henne godt ville jeg fortalt det. Det er jo bedre hun får vite det enn å kaste bort flere år på en sånn dust
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #3 Skrevet 30. juni 2006 Herregud... Det der er jo helt uakseptabelt. Og du som venninne syns jeg burde ta en liten prat med henne, hun blir jo lurt trill rundt! Bare fortell henne hva han faktisk gjør og sier bak hennes rygg på en "pen" (om det går) måte og få henne til å se hva som faktisk skjer. Syns nesten synd på henne jeg, hvordan kan han oppføre seg sånn???? Vennene hans må jo begynne å få en smule dårlig syn på han, er det ingen som forteller han at han kanskje burde være ærlig med henne, og heller gjøre det slutt enn å lure henne rundt slik?
Diktern Skrevet 30. juni 2006 #4 Skrevet 30. juni 2006 Snakk med denne mannen og fortell ham hva du veit. Lar han seg ikke skremme, så prat med kjærsten hans.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #5 Skrevet 30. juni 2006 Hadde hun vært en nær venninne ville jeg jo sagt noe. Men jeg treffer henne bare sammen m typene våre. Mr Utro forteller alt i fortrolighet til min kjæreste. Derfor ville det jo vært et veldig tillitsbrudd om jeg forteller videre. Sannsynligvis ville det ødelegge hele vennskapet mellom de to gutta.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. juni 2006 #6 Skrevet 30. juni 2006 Hadde hun vært en nær venninne ville jeg jo sagt noe. Men jeg treffer henne bare sammen m typene våre. Mr Utro forteller alt i fortrolighet til min kjæreste. Derfor ville det jo vært et veldig tillitsbrudd om jeg forteller videre. Sannsynligvis ville det ødelegge hele vennskapet mellom de to gutta. ← Og sannsynligvis vil det ødelegge mange flere år av hennes liv hvis hun ikke får vite det snart! Si til han at enten må han fortelle det selv (og gi han en tidsfrist), hvis ikke så kommer du til å gjøre det! Skjønner at det er vanskelig, men noen må jo gjøre det. Hadde jeg vært hu jenta hadde hvertfall jeg satt pris på det.
Svart Katt Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 Skjønner problemstillingen. Kan du ikke be kjæresten din ta det opp med han? Jeg antar at det kan være vanskelig, men det virker som om du og kjæresten din snakker om det - og er enige om at det er totalt uakseptabel oppførsel fra Mr. Utros side. Gi kjæresten din råd om hvordan han kan si det på en ordentlig måte. Hvis dette ikke lar seg gjennomføre så lett, hva med å si i fra litt anonymt på en eller annen måte? Litt teit kanskje, men samtidig - stakkars kjæresten hans som går rundt uvitende. - Bra at du bryr deg.
Ciara Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 I første omgang tror jeg det ville vært best om samboeren din tok en prat med sin kompis. Da lager ikke du trøbbel dem i mellom, selv om jeg ærlig talt ikke kan forstå at denne vennen er noe å samle på... Dersom ikke dette nytter ville jeg truet med å fortelle det til vennens kjæreste. Og etterhvert også fortalt det. Det er jo helt grusom oppførsel. Og det gjør det nesten enda verre at fyren er så åpen om utroskapen sin, alle vet jo at hun blir bedratt bortsett fra henne selv. Stakkars dame, håper virkelig hun finner seg en bedre fyr!
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #9 Skrevet 30. juni 2006 Har du mulighet til å snakke med noen av hennes venninner? Kanskje de kan hjelpe? Ellers kan du alltids ty til et anonymt brev i postkassa? Ikke den beste metoden, og selv om hun kanskje ikke tror på brevet så blir hun kanskje mer på vakt og oppmerksom?
mallina Skrevet 30. juni 2006 #10 Skrevet 30. juni 2006 I en vennegjeng jeg var i så var det et par hvor han holdt på, på akkurat samme måte som han kompisen til kjæresten din. Alle visste om dette, og ingen sa noe, så derfor når jeg ble ganske close me hun jenta, så fortalte jeg det til henne. Pent inpakka med sløyfe på... Hun klikka på typen og han klikka og sa at alt var løgn, det som var problemet var at ingen andre var villige til å si at det stemte, fordi de var noen feige drittsekker! Han ble trodd, og jeg ble utstøtt av hele gjengen, bare fordi alle var pyser, og ikke ville ha bråk.. Så kanskje det kan snu seg mot deg? Jeg tror at hvis kjæresten din støtter at du forteller henne det, så kanskje han kan være med å bekrefte at det er sant... Ellers så går det an å gjøre det anonymt...
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #11 Skrevet 30. juni 2006 Vet Mr.Utro at du vet? Men uansett, dette er en såpass offentlig hemmelighet at det bør gå greit å få sagt det til henne på et eller annet vis uten at det nødvendigvis kommer fram at kjæresten din har snakket med deg. (Spørsmålet om hvorfor han vil være venn med denne fyren er et helt annet spørsmål…)
Gjest Blondie65 Skrevet 30. juni 2006 #12 Skrevet 30. juni 2006 Nei jeg synes ikke det går an å gjøre dette anonymt. Hvis jeg fikk slikt i min postkasse ville jeg kanskje fått en mistanke om at mitt forhold ikke var som det burde, men jeg hadde nok synes det var feigt. Har selv vært i en situasjon der jeg satt på "utroskapsinformasjon" angående venninnen min. Det var ikke lett, men i et tilfelle valgte jeg å hinte i rett retning og i det andre valgte jeg å holde kjeft inntil hun fant ut selv. I begge tilfellene fikk jeg forklart handlemåten for de det gjaldt senere. For å bli trodd i en sånn sak som dette bør man være venninne med den det gjelder. Og opplysningene bør være første hånds ellers sprer man bare rykter videre og risikerer å få høre akkurat dette. Jeg tviler ikke på at typen din snakker sant Trådstarter, det er mer hva slags argumenter du vil få slengt i retur. Noe helt annet hadde vært dersom du hadde hørt dette selv. Da hadde nok jeg tatt en ny vurdering. Det samme hadde vært om det var din nære venninne. Eller du kan prøve med en forsnakkelse ... "Å skal DU og være med ... jeg trodde det var guttetur".
Viviwoom Skrevet 30. juni 2006 #13 Skrevet 30. juni 2006 Han hørtes ut som en skikkelig drittsekk. Jeg ville vel neppe vært så bekymret for om en slik tulling var sur på meg eller ikke, sa da kunne jeg vel like gjerne ha fortalt henne det. Han høres jo uansett ikke ut som noen det er verdt å anstrenge seg for å være venner med
Gjest 3llie Skrevet 30. juni 2006 #14 Skrevet 30. juni 2006 Legg et anonymt brev i postkassen hennes... nei, jeg vet ikke jeg. Men jeg syntes hun bør få vite om det på et eller annet vis.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #15 Skrevet 30. juni 2006 Hva slags feig dust er du sammen med, som gidder å ha en sånn drittstøvel til kompis??? Hadde noen av mannens mannlige venner begynt sånn, s¨å hadde de fått klar beskjed om å ta seg sammen eller dra til /&#"%"¤#¤#".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå